







Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik heb gister 3 rekeningen ontvangen van de belastingdienst; 3 keer een kwartaal motorrijtuigenbelasting voor mijn BX.
Ze hadden ze misschien al iets eerder kunnen sturen, dan waren het er hoogstens 1 of 2 geweest, ik heb de keuze voor het kwarttarief of niet al in april gemaakt. Maar goed, ze hebben daar meer te doen
Maar wat ik niet helemaal begrijp; ik betaal vanaf 16-2, en dat is de datum van toelating in NL.
Als iemand op bijvoorbeeld 4 oktober een auto ingevoerd heeft, betaald die dan pas belasting vanaf die datum?
dat is dan de pijldatum van je auto. Alleen dit jaar interseant.
peildatum van 3 maart is vanaf 3 maart betalen.
Maar zeg peildatum 14 april, word 14 januari
gaat er drie maanden vanaf namleijk.
Je moet betalen vanaf eerste kwartaal. En de datum wordt bepaald aan de hand van je peil datum
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980




Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
vraagje:
Voor mijn Amietje hoef ik geen belasting te betalen.. Mag ik daarmee ‘s winters de weg op? lijkt me wel toch? was ik wel van plan namelijk. of geldt voor de 40 jaar en ouder auto’s ook de restrictie van 3 maanden niet rijden?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PietR schreef:vraagje:
geldt voor de 40 jaar en ouder auto’s ook de restrictie van 3 maanden niet rijden?
Nee, die geldt niet. Je mag met je auto van 40 jaar of ouder het hele jaar rijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1808
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Daar mag je gewoon mee rijden ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb besloten mijn CX weer uit de overgangsregeling te halen. Is helemaal niet handig om juist ‘s winters zonder auto te zitten.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
mooi. Dat wordt fijn doorrijden dus:-)


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik rij eigenlijk maar heel weinig. Of beter, heel zelden, maar dan wel langere afstanden. En ik ga geen auto voor de wintersport huren als ik zo’n ding op winterbanden in de garage heb staan. December blijft de auto op stal (dit jaar de overgangsregeling wel ingegaan), in januari weer rijden.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
De eerste post in dit topic ging over een mogelijke milieuzone in Amsterdam, dat liep met een sisser af. Ondertussen heeft Utrecht wel een milieu zone aangekondigd voor dieselauto’s. En dan nu een bericht uit Rotterdam. “College Rotterdam wil milieuzone fors uitbreiden. Mogelijk gaat de nieuwe maatregel ook gelden voor personenauto’s van voor 1992.” Dat beginnen Duitse toestanden te worden. Met dit verschil, dat Duitsland een goede oldtimerregeling heeft.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/college-rotterdam-wil-milieuzone-fors-uitbreiden~a3800441/
JW


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mee eens, een goede oldtimer regeling zou fijn zijn. En in Duitsland kun je alsnog geel of groen worden door de auto achteraf te voorzien van een katalysator. In Nederland kan dat niet.





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat auto’s categorisch geweigerd worden.
Auto’s die gewoon een Nederlandse typegoedkeuring hebben, auto’s die gewoon apk gekeurd zijn en wegenbelasting betalen.
Je voldoet in principe aan alle voorwaarden maar je wordt keihard tegen de muur gezet omdat het milieuverhaal t.o. Europa niet klopt.
Zullen we de Maas ook maar dempen of omleggen ? alle stinkende op vuile diesel en ruwe aardolie varende boten die dwars door het centrum gaan ook de toegang weigeren.
Wat te denken van de industrie in en rond de Maasvlakte.
Hoewel ik heel het uitstoot verhaal begrijp, zoals ik me ook kan vinden m.b.t. de leefbaarheid van een stad [ wat ik een belangrijk gegeven vind ] blijf ik deze eenzijdige vorm van uitsluiting zeer ongepast vinden.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Naar mijn idee is het ook amper nog een probleem. Er rijden nog maar weinig auto’s die echt een hoge uitstoot hebben.
Tegenwoordig is een oude auto al van midden/eind jaren 90, die hebben allemaal al een kat.
Oude auto’s verschuiven vanzelf mee naar modernere auto’s.
Daarbij zijn er zat mensen die amper iets nieuwers kunnen veroorloven, dus degene die het al moeilijk heeft maken ze het nog moeilijker…


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In Utrecht geven ze daarom heel aardige premies als je een oud dieseltje naar de sloop brengt.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo