Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja dat kan. geen probleem.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Sterker nog: primaire distributie vervangen ook.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat kan ja. maar veel sneller en fijner is het blokje er even uithalen als je dat gaat doen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat was waar ook.. Je schakelde terug en toen brak je ketting! NOT.
Wanneer ga je die sloper eigenlijk weghalen uit de tuin van Walter? Of ga je hem 3 jaar stallingskosten betalen?
bxsport schreef:bogaard77 schreef:OEPS….
Ik laat altijd deze zien:
SM in belgie bij Walter..
hmm die foto ken ik ergens van….
terugschakelen van 4 naar 3 tegen 70 km/u feit is wel dat dit zeker niet kwam door holle kleppen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kunt zelfs cilinderbussen vervangen met het blok in de auto. Maar dát is een heel speciaal trucje
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat geloof ik best. Volgens mij moet normaliter het blok in de oven en de bussen in de vriezer….
@Boog: dat valt best wel mee. Alles wat op de achterkant van het deksel bevestigd zit er af, pompschoep er uit, carterpan weg en dan kan het deksel eraf.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Je kunt zelfs cilinderbussen vervangen met het blok in de auto. Maar dát is een heel speciaal trucje
Jij wordt daar natuurlijk niet warm of koud van,
Maar hoe gaat dat in de praktijk in zijn werk?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:
Maar hoe gaat dat in de praktijk in zijn werk?
VgF
Dat leg ik nog wel eens uit. Niet alles hoeft gelijk op het wereld wijde web Daarbij ben ik te lui om het op te schrijven en heb ik geen zin van commentaar van mensen die denken het beter te weten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als jij zegt dat iets kan geloof ik het. Als jij zegt dat iets niet kan en ik denk van wel, probeer ik het.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
In CitroExpert 108, dat juist naar de abonnees en de kiosken verzonden is, staat een interessant artikel van 9 pagina’s over de SM. Daarin komt naast de SM-specialisten Cyril Sars en Nard van der Meer ook de Chief Technology Officer van Citroën-Forum.nl, waterman, aan het woord. De teneur van het artikel is dat je geen schrik van de SM hoeft te hebben, mits je je niet laat verleiden door een lage aankoopprijs en bereid bent de auto betrouwbaar te maken en te onderhouden. Natuurlijk legt iedere geïnterviewde daarbij zijn eigen accenten en juist dat maakt het artikel interessant.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Overigens kan ik me nog goed herinneren aan een artikel in een Duits oldtimertijdschrift van enkele jaren geleden over “Klassiker für die Sie keine Angst haben sollten”. Ook daarin werd gesteld dat de SM lang niet zo hopeloos is als zijn imago. Ik moet dat tijdschrift nog ergens hebben, maar kan het zo snel niet vinden.
Met goede marketing (een aansprekend internationaal evenement bij de 50ste verjaardag in 2020?) moet het mogelijk zijn om de waardering voor goede en originele SM’s op hetzelfde niveau te krijgen als die voor bijvoorbeeld klassieke Maserati’s, zodat koesteren lonend wordt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk dat je dit zo plaatst hier Rens, zo ook beschikbaar voor degenen die geen Citro-Expert hebben.
Uitgerekend de SM die recent het toonbeeld is van regelrechte SM-horror siert dit artikel…. De auto is nu overigens helemaal in orde gemaakt en ‘has left the building’, niet meer in Nederland. Jammer, toch wel een knappe verschijning.
Pas geleden ving ik de volgende quote op: “Er is nooit zoveel mis geweest met de Maserati-motor, maar wel met de mensen die er aan sleutelden”.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
,leuke foto van het blok van Yuri .
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:,leuke foto van het blok van Yuri .
Dank Frank!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste