98 van de 183
« Eerste  < Vorige 96 97 98 99 100 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 november 2014 03:43 PM
  [ # 1456 ]

De remklauw bestaat uit 2 delen. 1 deel, het buitenste, kun je zo wisselen. Het tweede deel maakt deel uit van het complete fusseestuk. Daar zit dus ook het wiellager in.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 november 2014 04:22 PM
  [ # 1457 ]
Arjan Verkade schreef:

De CX trekt met remmen enorm naar rechts. Begin dit jaar is er al eens naar gekeken

kijken helpt weinig, wat is er toen gedaan?
alleen de zuigers terugdrukken helpt vaak maar een tijdje.
je moet het echt uitelkaar halen en schoonmaken.
die klauwen gaan niet vaak stuk.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 november 2014 05:47 PM
  [ # 1458 ]

Inderdaad, terugdrukken schiet niet echt op. Je moet de klauw scheiden, de vier remzuigers er uit halen en schoonmaken, beoordelen, de afdichtingen controleren en liefst vervangen en dan de boel schoon in elkaar zetten en ontluchten. Alleen dat is echt afdoende.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2014 06:24 PM
  [ # 1459 ]

Een aantal jaar geleden is dat gedaan. Toen viel het op dat er 1 zuiger een flinke put had en deze is dus vervangen. De andere zijn goed schoongemaakt e.d. Nieuwe blokken, schijven etc.

Begin dit jaar zat de boel dus vast, dat heb ik dus weer uit elkaar laten halen, en er is iets van een rubbertje vervangen. En de blokken zijn weer vervangen. Toen remde het perfect.
Van de zomer ook geen problemen.

Nu stond die even stil (nog geen maand) en de boel zit dus helemaal vast.

Ik vermoed dat er door die schade van die eerste zuiger toch iets niet helemaal 100% fris is met de klauw.

Helaas weet ik niet of die gare zuiger nu in de het fusee gedeelte of in het losse gedeelte zat. Ik vermoed in het fusee gedeelte.
Ik zie idd dat het wiellager erin zit. Is dat over te zetten of moet dan alles nieuw?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 november 2014 08:45 PM
  [ # 1460 ]

Alles is over te zetten,
maar de makkelijkste weg is,gewoon goed schoonmaken.
Zuigertjes eruit,desnoods polijsten,nieuwe rubbertjes.
En dit is goed zelf te doen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 november 2014 08:46 PM
  [ # 1461 ]
F.SvM schreef:

Zuigerklep eruit

Wat is een zuigerklep??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 november 2014 08:50 PM
  [ # 1462 ]

iPad hè
Maakt er zomaar een ander woord van Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 november 2014 08:53 PM
  [ # 1463 ]

Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2014 10:47 PM
  [ # 1464 ]

Ja, maar waarom zou dat nu wel werken?
Dat is een maand of 8 geleden nog gedaan. Die rubbertje zijn dus nog net nieuw.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 november 2014 01:13 AM
  [ # 1465 ]

Zijn de zuigertjes gepolijst?
Misschien wel een rubbertje dubbel?
Smerige LHM,
En zoals je schrijft een “putje” in 1 van de zuigers,is natuurlijk geen obstakel wie het bewegen van de zuiger belemmert.
Eerder een lekkage. Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2014 09:24 AM
  [ # 1466 ]

De LHM is zeker weten schoon Wink
De rest kan ik niet met zekerheid zeggen, want ik was er niet bij.

Toen die zuiger met het putje erin zat, zat die ook vast.
Het putje zat op de rand. Waar dus een putje zit, zit er ook materiaal dat juist hoger zit en dus klemt.
Duidelijk met een hamer bewerkt, dus dan vraag je je af of ook de klauw beschadigd is geraakt.

Ik denk dat de boel eerst maar uit elkaar moet om alles te bekijken dan…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 november 2014 11:55 AM
  [ # 1467 ]

Ben bang dat je daarin gelijk hebt.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 november 2014 01:54 PM
  [ # 1468 ]

Als er een braampje zit of een oneffenheid,dan is dit zeer goed bij te werken.
Met een stukje schuurpapier of een klein vijltje.
Om de afdichting hoef je je geen zorgen te maken.
De rubberen ringetjes zorgen immers voor de af dichting.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2014 07:06 PM
  [ # 1469 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 november 2014 06:47 PM
  [ # 1470 ]

Ik blijf het vreemd vinden dat de motor niet optimaal loopt…

- koude start vaak gas bij blijven geven, slaat anders af
- stationair toerental staat al hoog afgesteld, dan zie je bij een warme motor de toerentalnaald nog wat bewegen, je voelt ook dat de motor niet helemaal goed loopt
- klinkt zwaarder dan normaal, met name bij koude start
- blijft schokken met name rond de 2500 rpm, de ene keer duidelijk erger als de andere keer
- boven de 3000 rpm lijkt het allemaal een stuk beter te lopen, of je merkt het dan meer.

Kan je tegenwoordig korter dan 3 maanden schorsen?
Ik zit er over te denken om hem voor het eerst maar eens even te schorsen in de wintermaanden.

Profiel  
 
 
98 van de 183
« Eerste  < Vorige 96 97 98 99 100 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook