Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
En weer een stapje verder: repareren van de longeronbekleding, polijsten van de plexiglas achterruit, passen van de kofferklep en achterbumper. Leuke en afwisselende klussen. Het dashboard en de voorkant moeten nog maar even wachten, eerst de achterkant klaar.
Ook nog een bumpersteun gerepareerd met behulp van een mooi stukje draaiwerk (door de buurman).
Meer tekst en foto’s op September 2014
Het is dus mogelijk om je kunststof achterruit weer helemaal mooi te krijgen met polijsten?
Op mijn ruit zitten wat krasjes/krassen n.l. en omdat het plaatwerk nu toch gerestaureerd wordt,dan ook naar meteen de ruit mooi maken.
Kun je dat laten doen? Heb je daar zelf een apparaat voor?
I believe i can fly
Mooi Werk. Chapeau!!
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ja, de foto’s laten zien dat je de waas van fijne krasjes eruit kunt krijgen. Diepere krassen heb ik er niet uit gekregen. In principe moet dat wel kunnen door met steeds fijner schuurpapier de kras eruit te schuren en daarna te polijsten.
Ik heb dat niet gedurfd, omdat in mijn geval dan wel 0,3 mm diep geschuurd moet worden en ik bang was voor vertekening (en het ontzettend veel werk is)
Wat wel lukt bij het polijsten is de randen van de diepe krassen gladder en ronder te maken, waardoor ze nauwelijks meer opvallen. Je zou kunnen zeggen dat het de littekens van de tijd zijn
Om te polijsten heb je wel een excentrische poetsmachine met regelbaar toerental nodig. Op de boormachine zou ik het niet doen, de kans dat je kringen in het plexiglas maakt is dan te groot.
Verder heb je veel geduld nodig, je bent er al snel een dag mee bezig. Uitbesteden zal ongetwijfeld kunnen, maar 6 uur ben je zo kwijt.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kan niet anders zeggen dan
Het geduld ,de details echt geweldig.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Prachtig werk weer.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik sluit mij aan bij de vorige sprekers!
Chapeau
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Eens kijken of we het niveau kunnen vasthouden. Het is in ieder geval een uitdaging.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
De afgelopen weken was geduld nodig. Vrijwel alles is twee of meer keren overgedaan omdat het niet goed zat of omdat het resultaat niet naar mijn zin was. Vaak omdat je na enige tijd bedenkt dat het beter kan.
Het polijsten van de achterbumper heeft me twee weken bezig gehouden, zonder dat ik echt tevreden ben. Het lukt maar niet om die grijze vlekken eruit te krijgen. Denk je onder tl-licht dat alles spiegelt, blijkt in daglicht er toch een waas is. Het lijkt erop dat tzt een polijstbedrijf aan de slag moet. Voorlopig parkeer ik de kwestie.
Verder is de kentekenplaat nu klaar en naar het zin. Met een citroen plaatje en uitgelijnd op de bumper. Het was wat gepruts met vulplaatjes en -ringetjes, passen, loshalen en weer passen, maar om op een m4 boutje een klinknagelkopje te maken, dat geeft voldoening!
Voor de verandering ook even met het interieur bezig geweest.
Tenslotte nog een raadsel: in de kofferklep zitten 4 schroefgaten onder het slotje. Zou daar vroeger een plaat van een garagebedrijf hebben gezeten, of misschien een handgreep vanwege het ontbreken van het lipje?
Nog wat tekst en foto’s vind je op Oktober 2014.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi werk!
Dat telkens weer denken en iets beter maken komt me bekent voor.
Los halen weer nieuws vastzetten bijstellen enz enz.
Iedere keer als je er langs loopt denk je weer dat het beter kan,ik heb precies het zelfde
Maar is de bumper met het polijsten niet te warm geweest?
Hier kun je ook een waas van krijgen.
Of misschien heeft iemand hem in het verleden een keer warm gestookt om deukjes eruit te krijgen?
Hier krijg je ook een blauwe waas van.
En of je die er uit kunt krijgen weet ik niet?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mooi werk!
Moet je maar durven om met korrel 80 je antieke bumper aan te vallen…
Op de foto zie ik maar 2 gaatjes in het kofferdeksel, maar jij kan hoogstwaarschijnlijk beter tellen…
Zou er ook nog een ANWB schildje op gezeten kunnen hebben?
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Als je aan het polijsten bent, wordt het aluminium warm, soms heet. Als je het in handen hebt wil je het wel neerleggen. Maar ik kan me niet indenken dat het zo heet wordt dat er verkleuring zou optreden. Op Youtube zag ik een amerikaan bezig met een slijpschijf, zo’n grote…, die een aluminium brandstoftank aanpakte. En toch kreeg die een mooi resultaat.
Het blijft nog een raadsel…..
Je ziet inderdaad maar twee gaten, maar iets links van het midden naar boven en naar beneden zitten twee gaten die met kit oid zijn dicht gemaakt. Het idee van een anwb schildje oid zou kunnen. Maar die ken ik vooral van op de voorbumper!
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
De afgelopen maand met verschillende klusjes bezig geweest.
Gaten boren in het gelakte chassis voelt niet fijn, maar het moest. Een hoop werk om alles weer goed te krijgen.
De achterbumper is mooier geworden. Een tip (gebruik een flanelschijf) en wat proberen met de druk op de schijf was de oplossing.
De scheuren in de dorpelbekleding zijn op advies van een autobekleder opnieuw aangepakt en gelijmd, nu niet met contactlijm.
De B- en C-panelen zijn gespoten, wat is stof hardnekkig…
En tenslotte begonnen met het opbouwen van het dashboard. Demonteren, bedieningsstangetjes laten verchromen, stralen van gelakte onderdelen, verzinken of passiveren, etc. Kortom er is nog heel wat te doen.
De activiteiten in november vindt je hier: november 2014
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het ziet er weer fantastisch uit!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.