Hier de beloofde foto’s. Let niet op de smerige staat van het spul, ik heb het zo uit een bak met onderdelen gevist.
Bovenaanzicht injectiehuis
Onderaanzicht injectiehuis
Bovenaanzicht gaklephuis
Onderaanzicht gaklephuis
Mooie foto’s, die zullen nog vaak gebruikt gaan worden, aangezien deze vraag regelmatig opduikt.
Op de 3e foto kun je de stappenmotor goed zien, dat ding met de rode “achtung” sticker erop.
Een vuil stekkertje aan dit onderdeel kan een hoop narigheid veroorzaken, laats bij een AX deze stekker eraf getrokken, zat vol met rotzooi. Schoongemaakt en weer erop en de motor snorde weer vrolijk zonder kuren.
Iemand enig idee wat die text erop betekent? In het Duits staat, enkel in bedrijf gebruiken ofzoiets??
Links op de 3e foto zie je een plaatje aan de zijkant, dat is nou die beruchte gaskleppotentiometer (leuk woord voor scrabble ).
Bedankt voor de foto’s Marten. Dat verduidelijkt de boel behoorlijk. Op de axclub staat deze foto:
Zo te zien hetzelfde maar hebben ze het gasklephuis er niet afgehaald. Misschien dat ik het spul vandaag maar eens demonteer en met remmenreiniger aan de slag ga. Voor de demontage is er een howto bij de axclub, iemand nog tips voor het schoonmaken?
ZX1.4i schreef:Mooie foto’s, die zullen nog vaak gebruikt gaan worden, aangezien deze vraag regelmatig opduikt.
Op de 3e foto kun je de stappenmotor goed zien, dat ding met de rode “achtung” sticker erop.
Een vuil stekkertje aan dit onderdeel kan een hoop narigheid veroorzaken, laats bij een AX deze stekker eraf getrokken, zat vol met rotzooi. Schoongemaakt en weer erop en de motor snorde weer vrolijk zonder kuren.Iemand enig idee wat die text erop betekent? In het Duits staat, enkel in bedrijf gebruiken ofzoiets??
Links op de 3e foto zie je een plaatje aan de zijkant, dat is nou die beruchte gaskleppotentiometer (leuk woord voor scrabble ).
Achtung! Betekent zoiets als “Waarschuwing”/“Let op”... maar dan moet je nog weten wat er verder op staat. Meestal iets als: niet demonteren, e.d.
Dit injectiehuis en gasklephuis komen allebei van een BX 14 injection uit 1990 die op LPG had gelopen. Aangezien de LPG installatie ook al teruggebracht was naar de basis mode (zonder lambdaregeling) had de gaskleppotentiometer geen functie meer. De stationairregeling met de stappenmotor was ook op gas wel operationeel.
Of de potmeter nog goed is zou ik echt niet weten.. Sja, t wordt ook tijd dat ik mijn 2Loose eens ga onderzoeken…