75 van de 81
« Eerste  < Vorige 73 74 75 76 77 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 oktober 2014 07:41 PM
  [ # 1111 ]
U-Niek schreef:

Wellicht vind een ieder dat onzin, maar ik ben wel gecharmeerd van de polyflex. Maar dan wel optimaal toegepast.

Polyflex is top!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 26 oktober 2014 07:42 PM
  [ # 1112 ]

Mijn SM heeft een multiriem voor de AC en een v-snaar voor de dynamo. Ik heb daarvoor de poelie van een CX diesel verbouwd.
Ik vind de originele snaartjes idd niks. Ken erg veel mensen die er mee komen te staan.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 26 oktober 2014 08:05 PM
  [ # 1113 ]

http://www.mb107sl-club.nl/techn/Div. afb. en scans/R12artikel.pdf


Mooi stukje, van een CX rijder nog wel.
Als je het heeeel netjes doen wil

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 26 oktober 2014 08:25 PM
  [ # 1114 ]
SuperNard schreef:

Voor ik het vergeet. De filter/droger moet je altijd vervangen, een 40 jaar oude doet niks meer. Hiervoor zijn ook kant en klare te koop. Kies er dan een met een drukschakelaar die de fans aanstuurt. Het originele systeem slaat echt nergens op en fans die altijd laten draaien als de ac aan staat zoals bij een CX is slecht voor het rendement van de AC.Zonder een mooi drukverschil is er namelijk geen koeling.

Is allemaal vervangen voor nieuw.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 26 oktober 2014 08:55 PM
  [ # 1115 ]

Dan krijg je het straks lekker fris.
Brrrrrrrrr

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 oktober 2014 09:46 PM
  [ # 1116 ]

Knopje in het dashboard onder de metertjes en dan kan ie uit cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2014 11:30 PM
  [ # 1117 ]
U-Niek schreef:
SuperNard schreef:

Voor ik het vergeet. De filter/droger moet je altijd vervangen, een 40 jaar oude doet niks meer. Hiervoor zijn ook kant en klare te koop. Kies er dan een met een drukschakelaar die de fans aanstuurt. Het originele systeem slaat echt nergens op en fans die altijd laten draaien als de ac aan staat zoals bij een CX is slecht voor het rendement van de AC.Zonder een mooi drukverschil is er namelijk geen koeling.

Is allemaal vervangen voor nieuw.

Heeft het ook zin om dit bij een cx aan te passen?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7309
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 oktober 2014 11:35 PM
  [ # 1118 ]
SuperNard schreef:

Kijk eens naar bovengenoemde film op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=10NICoKtIYo&feature=player_embedded

Behalve erg mooie oplossing voor v-snaren probleem…
Injectie is ook gemoderniseerd. Geen verdeler of bougiekabels, dus coil on plug.
Ben benieuwd welk systeem ze gebruiken.
Ziet er goed uit, ben ik toch niet de enige gek…...
Ga ik ff uitzoeken

Zal je wat uitzoekwerk besparen. Onze oosterburen kunnen er ook wat van. heb het toendertijd gevolgd/gelezen en zowaar…..zie ook bericht 020 & 021.
p.s. Deze foto (mapping v/d moter) is nog voor de multiriem ombouw

Affijn lees het maar eens door;

http://www.cd-dok.de/showtopic.php?threadid=4081&pagenum=1&highlight=Programmierung&s=e60f9ef302b0594394a494cef850cae3

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 26 oktober 2014 11:46 PM
  [ # 1119 ]

Jazeker. Bij een CX draaien de fans als de pomp draait, ook in de winter en dat vindt de auto motor niet fijn.
Simpel gezegd bepaald het verschil tussen de lage en hoge druk bij een airco hoe goed hij koelt.
Als je de condensor te veel laat afkoelen wordt het drukverschil dat de pomp opbouwd kleiner. Bij de CX gaan de fans meteen aan en zal de druk bij matig zomerweer de 10 bar niet eens halen.
Laat je de fans bij ongeveer 15 bar aanslaan en weer afslaan bij bv 10 bar is er constant een mooi drukverschil met de lage druk die ongeveer 2 bar is. Op de meeste moderne filter drogers is er een mogelijkheid om een sensor te monteren die de relais van de fans kan sturen. De stuurstroom van de pomp koppeling die nu de fans aansturen haal je los en monteer je aan deze druksensor.Beter voor de motor en hoger rendement van je AC.
Ook op de SM moet je het zo schakelen.Daar draaien de fans als de auto langzaam rijdt met airco altijd en gaan ze domweg uit als er rijwind is….Koppel de draad van de hydraulische stuurbekrachtigings schakelaar af en hang hem aan een drukschakelaar en klaar is kees.
Succes.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2014 08:49 AM
  [ # 1120 ]

Bedankt voor de heldere uitleg.
( zal het bij mij dus ook zo maken)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7309
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 november 2014 01:24 PM
  [ # 1121 ]

En hier de versie met 2 v-snaren Wink

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/726699948.htm?ca=12_s

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 02 november 2014 01:32 PM
  [ # 1122 ]

Ziet er goed uit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 november 2014 11:03 AM
  [ # 1123 ]

niet duur voor 10 euro..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2014 11:51 AM
  [ # 1124 ]

Nou, die V-snaar zit wel slecht op de pouly van de dynamo bij dat franse setje.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 november 2014 11:55 AM
  [ # 1125 ]

die poulie van de dynamo is eigenlijk te klein voor een normale v snaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
75 van de 81
« Eerste  < Vorige 73 74 75 76 77 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook