Vrijdag bij de Citroën dealer in Barneveld. Op de Achtergrond word er net een afgeleverd aan een koper.
Video.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vanochtend spotte ik op de A1 t.h.v. Bathmen een witte Cactus met wieldoppen en een aanhanger er achter. Kenteken was iets als *-XN*-**
Het leek er op alsof deze eigenaar ook andere lampjes had gestoken, want ze leken een stuk witter dan standaard.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een vrachtwagen met Cactussen. Één witte C1, één Cactus in Deep Purple en vier keer in Gris Shark:
Citroen C4 Cactus by Timo1990NL, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Stoere cactus
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Waarmee het concept van licht en zuinig om zeep geholpen is…
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Maar wel knap.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Michelidds schreef:Waarmee het concept van licht en zuinig om zeep geholpen is…
Het is toch niet omdat er enkele aanpassingen aan gedaan zijn dat heel het concept om zeep is.
Die auto is nog altijd licht en zuinig.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ik heb niet gezegd heel het concept van de auto, de auto kent veel meer vernieuwende aspecten met name qua design. Maar wel het deel licht en zuinig, waarin de Cactus het meest onderscheidend en trend-doorbrekend is (benzine < 1000 kg , diesel 1:23 in praktijk).
Die 4 uitlaatpijpen, verlaagde wielophanging en lage bredere banden spreken uit dat het een ouderwets zwaar en krachtig gemotoriseerde auto is. Door die ouderwetse aanpassing en ‘taal’ wordt de trend-doorbraak van de Cactus zowel feitelijk als qua beeld om zeep geholpen. Dan blijft alleen het vernieuwende design over.
Ik had het veel knapper gevonden als Musketier een nog zuinigere 2 liter Cactus gemaakt had ... oh nee, dat heeft Citroën zelf al gedaan met de Airflow ... dus is deze overbodig.
PS. Zie nu dat Musketier er geen andere motor in gehangen heeft, maar alleen een software motortuning uitgevoerd heeft. (Ben benieuwd hoe lang die nog mee gaat…) Hoe dan ook gaat het verbruik hierdoor flink omhoog. En de uiterlijke aanpassingen blijven gericht op zwaar en veel vermogen en daarmee in tegenspraak met het concept.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Hmmmm…. Misschien de witte iets te snel besteld? Zie nog veel meer leuke kleurtjes. Lang leven het wrappen!
De 14% Schrapers versie Daisel op Satansap heeft ook 15” velgjes. Die velgen op alle reclame foto’s vond ik best duur. Misschien een keer van een slopert of gewoon net zoals de Aventure gewoon 18” (denk ik) zwart staal.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Michelidds schreef:Ik heb niet gezegd heel het concept van de auto, de auto kent veel meer vernieuwende aspecten met name qua design. Maar wel het deel licht en zuinig, waarin de Cactus het meest onderscheidend en trend-doorbrekend is (benzine < 1000 kg , diesel 1:23 in praktijk).
Die 4 uitlaatpijpen, verlaagde wielophanging en lage bredere banden spreken uit dat het een ouderwets zwaar en krachtig gemotoriseerde auto is. Door die ouderwetse aanpassing en ‘taal’ wordt de trend-doorbraak van de Cactus zowel feitelijk als qua beeld om zeep geholpen. Dan blijft alleen het vernieuwende design over.
Ik had het veel knapper gevonden als Musketier een nog zuinigere 2 liter Cactus gemaakt had ... oh nee, dat heeft Citroën zelf al gedaan met de Airflow ... dus is deze overbodig.
PS. Zie nu dat Musketier er geen andere motor in gehangen heeft, maar alleen een software motortuning uitgevoerd heeft. (Ben benieuwd hoe lang die nog mee gaat…) Hoe dan ook gaat het verbruik hierdoor flink omhoog. En de uiterlijke aanpassingen blijven gericht op zwaar en veel vermogen en daarmee in tegenspraak met het concept.
Motortuning zorgt bij gelijkwaardig gebruik juist vaak voor een lager verbruik.
Overigens vind ik die verlaging nog wel aardig staan, de andere prullaria niet. Het verlagen helpt de prettige zitpositie (iets hoger dan gemiddeld) natuurlijk wel om zeep.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
“bij gelijkwaardig gebruik”
Ja, maar daarvoor tunen de meeste mensen niet. Die willen meer vermogen en dat ook gebruiken. Waarom heb je anders vierdubbele uitlaatpijpen?
Kleine efficiënte motortjes tunen kan, dan leveren ze meer vermogen op en kunnen ze in theorie nog iets zuiniger worden. Maar als je dat vermogen benut gaan ze ook véél meer verbruiken.
Bij onze Fiat 500 TwinAir doet zich hetzelfde voor. Die kan je rustig rijden, dan is die zuinig (1:20). Wij halen afgelopen 4 jaar 1:17. Als je er uit haalt wat er in zit gaat het naar de 1:10. En een getunede kwam uit op 1:6!
Bij ouderwetsere, grotere, zwaardere, minder zuinig motoren is dat verschil veel kleiner / valt dat beter uit.
Nogmaals, in mijn ogen staat deze stoere krachtige uitvoering haaks op het concept van de C4 Cactus.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb het niet over de 4 uitlaatpijpen. Enkel chiptuning en dat zorgt bij gelijkwaardig gebruik over het algemeen voor een lager gemiddeld verbruik. Ik weet niet wat mensen doen die een auto gechipt hebben, wellicht is er best een groep automobilisten die het bewust om deze reden doen.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik zag net in Enschede een C4 Cactus lesauto rijden. Van rijvisie.nl uit Haaksbergen. Op hun site pronken ze nog met ‘de eerste Clio lesauto van Nederland’, maar op hun facebookpagina is te zien dat ze sinds gisteren de C4 Cactus rijden. Zal ook wel de eerste in Nederland zijn.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mooie Clio Ik zal er op gaan letten hier in de omgeving!
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Hier een paar plaatjes van onze C4 Cactus
Voor de markthal in Rotterdam
En in Gent
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986