7 van de 31
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2014 11:56 AM
  [ # 91 ]

Ai, dat wordt even je rust nemen. Sterkte, hop voor je dat het meevalt.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 november 2014 03:02 PM
  [ # 92 ]

Moest vorige week toch 30% van mn meniscus eruit. afijn nu knie en arm weer zover dat ik niet stil hoef te zitten. Gisteren de 4 overig velgen gelast , gekit en geverfd.
Morgen of vrijdag naar de bandenboer.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 november 2014 10:26 AM
  [ # 93 ]

velgen zijn klaar:


gisteren naar de bandenboer gebracht en vanmiddag kan ik ze ophalen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 november 2014 11:20 AM
  [ # 94 ]

Ziet er netjes uit. Begin me af te vragen waarom het HY team dit niet bedacht heeft.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 november 2014 11:30 AM
  [ # 95 ]

De clubs hebben dit alternatief onderzocht en het is om verschillende redenen afgevallen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 november 2014 02:20 PM
  [ # 96 ]

te veel werk ???

Ha ik heb net mn wielen opgehaald.( BIG SMILE)  Balanceren ging goed. Er moest lood op van 20 gram tot 70 gram , binnenkant en buitenkant velg samen totaal van 50 gram tot 100 gram.
1 velg had wat meer onbalans en daar moest 105 gram aan de binnenkant en 80 gram aan de buiten kant op.

aangezien op die ene velg in het verleden ook al flink lood zat en mijn laswerk op iedere velg vrij evenredig is, wat het relatief weinge lood op de andere 4 velgen bevestigd kom ik tot de conclusie dat mijn werk niet alleen goed mogelijk is maar ook acceptabel en veilig.
Houdt er ook rekening mee dat ik met jaren 50 velgen werk. ik denk dat later velgen wat meer/beter gebalanceerd kunnen zijn.

totale kosten voor de ombouw,excl banden:  6 uur werk , 10 euro ijzer wat kit en verf en laskosten. Totaal ver onder de 100 euro.Ontwikkelingskosten van ca 75 euro daargelaten (landroverwielen gekocht en flink aantal slijpschijven)

Ik ben blij en heb het voor elkaar. Sorry voor het HY team maar een ieder die kan lassen kan dit zelf.

mn nieuwe bandjes , gebalanceerd en wel:


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 november 2014 03:28 PM
  [ # 97 ]

Heel goed en gefeliciteerd met het succes!!!

Nu de praktijk test nog Wink

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 november 2014 03:30 PM
  [ # 98 ]

Had de bandenboer er nog een mening over of vond die alles prima?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 november 2014 03:35 PM
  [ # 99 ]
Diesel Rinus schreef:

Nu de praktijk test nog Wink

In de praktijk zullen deze banden hetzelfde presteren als 16” banden op standard velgen. Het extra raakvlak dat gecreëerd wordt door deze strip is klein en wordt ook nog eens niet extra aangedrukt door de luchtdruk in de band. Zoals eerder opgemerkt, wordt de schuifkracht opgenomen door de zijkant van de velg en niet door de plek waar nu de strip gelast zit.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 november 2014 03:35 PM
  [ # 100 ]

dubbel

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 november 2014 03:46 PM
  [ # 101 ]

sorry Ree ik ben het zo totaal oneens met je en heb dat reeds eerder goed onderbouwd.
Jouw commentaar is niet alleen incorrect maar ook overbodig en totaal nutteloos. Bovendien getuigd het ervan dat je niet weet waar je over praat.Sorry.

Ik heb veel met bandexperts en echte vaklui gesproken en allen zijn het erover eens dat dit de enige juiste en veilige oplossing is om van 400 mm velgen 16 inch velgen te maken. Of je moet een hart van een HY velg in een 16 inch velg lassen , das ook een goede optie als je temninste een pasende velg kan vinden.

Een professionele bandenboer zet geen 16 inch band om een 400mm velg!! en terecht.
Mijn bandenboer was sceptisch aangaande balanceren maar dat bleek dus goed mogelijk.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 november 2014 04:21 PM
  [ # 102 ]

Hoi Gert-Jan,

Ik heb je onderbouwing natuurlijk gelezen maar het heeft me helemaal niet overtuigd. Wat je gezegd hebt, is het volgende:

Gert-Jan Brink schreef:

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen. Je zegt dat de band alleen door de opstaande rand op zn plaats wordt gehouden tegen doordraaien. Het vet van de bandboer ontkracht dat argument. Dan zou je met nieuwe banden gemonteerd in een gevaarlijk situatie kunnen belanden…

Maar dit vet zit na montage net zo goed op jouw strip als op de zijkant van de velg. Ondanks dit vet neemt de opgeblazen band voldoende wrijving op langs de velg.

En dit:

Gert-Jan Brink schreef:

als jij gelijk zou hebben loopt je band bij een lekke band van de velg, immers is er dan geen druk meer op de opstaande rand. Dit gebeurt niet omdat de stalen ring hem op zn plaats houdt

bewijst juist mijn punt. Een lege band kan je (met wat moeite) draaien om de velg, een volle band niet. Een volle band wordt harder tegen de zijkant gedrukt, niet harder tegen het hart van de velg aan. Daar wordt de band juist vanaf gedrukt bij oppompen.

Wat jij gedaan hebt, is in veel landen gewoon verboden. Ik vind het tamelijk onschuldig en dus prima.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 november 2014 04:42 PM
  [ # 103 ]
Gert-Jan Brink schreef:

... Een professionele bandenboer zet geen 16 inch band om een 400mm velg!! en terecht ...

Lijkt mij uit oogpunt van veiligheid correct. Bij een te lage spanning en een niet statische belasting (en dat is nou precies waar een band voor bedoeld is) bestaat er het risico van verticaal verschuiven/verwringen van de band als er niet gezorgd is dat de band altijd goed gecentreerd is. Dus de hiel van de band moet aansluiten op het velgbed.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 november 2014 04:42 PM
  [ # 104 ]

Ree jij bent dus 1 van de mensen die het ok vindt om een 16 inch band om een 400mm velg te zetten, immers jij beweerd dat de stalen rand in de band niet bijdraagd aan de zitting op de velg.

Ik bestrijd dat ten zeerste en met mij ieder professionel bandeboer.
Wel eens geprobeerd een lege band van een velg af te trappen? Zelfs machinaal hoor je een duidelijke plop. Hij glijdt er niet bepaald vanaf en draaien om de velg bij lege band, heb ik bij alle banden die ik gewisseld heb nog nooit meegemaakt. Mijn rijke ervaring leert me dat zelf een lege band goed strak om een velg zit en dat hoort ook zo, anders is er iets niet in orde. Banden fabrikanten zetten die stalen ring er echt niet voor niets in.
En een oppervlak van mijn strippen van 128 cm x 2 x2 = 512 cm2 , is niet bepaald een klein oppervlak.

of wat ik doe verboden is in veel landen lijkt me erg twijfelachtig en bovendien totaal irrelevant als je bedenkt dat de meeste moderne stalenvelgen uit 2 delen bestaan die aan elkaar gelast zijn.

16 inch banden op een 400mm velg is wel verboden en terecht!! Ik heb absoluut totaal geen respect voor mensen die de verkeersveiligheid aan de laars lappen en dit goedkeuren.

Mijn velgen zijn nu 16 inch, Ik ben veilig bezig ,en dat behoort het uitgangspunt te zijn.

einde discussie

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 november 2014 04:50 PM
  [ # 105 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Ree jij bent dus 1 van de mensen die het ok vindt om een 16 inch band om een 400mm velg te zetten, immers jij beweerd dat de stalen rand in de band niet bijdraagd aan de zitting op de velg.

Nee, dat heb je mij nooit horen zeggen. Op deze velgen horen 400mm banden. Ik heb nog nooit anders geadviseerd en zelf nooit anders gemonteerd dan 400mm banden.

De stalen strip draagt bij aan de zitting, maar nauwelijks aan de op te brengen wrijvingskrachten bij een noodstop.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
7 van de 31
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook