Inderdaad Hans, dat was me nog niet eens opgevallen…
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-2007
- BX 1.6 TGI progress
Het lijkt alsof de rechter achterdeur bij de skirt zo gedeukt dat die met de skirt mee omhoog loopt, of is het lichtinval? Het lijkt verschillend t.o.v. de linker achterdeur.
En is het gebruikelijk dat het opgesneden stuk in bumper bij de uitlaat altijd zo breed is bij een 16v? En volgens mij zit er ook een bobbel bovenop, alsof die verhit is geweest?
Opzich een 16v mk1 is natuurlijk wel ontzettend vet, maar als ik het forum zo lees hebben alle 16v’s vaak wel last van de roestduivel Helaas geen foto’s hoe dat bij deze 16V is.
Ook deze gek een gebrek!
Dat is natuurlijk zo bekeken…
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
bramzbx schreef:Het lijkt alsof de rechter achterdeur bij de skirt zo gedeukt dat die met de skirt mee omhoog loopt, of is het lichtinval? Het lijkt verschillend t.o.v. de linker achterdeur.
En is het gebruikelijk dat het opgesneden stuk in bumper bij de uitlaat altijd zo breed is bij een 16v? En volgens mij zit er ook een bobbel bovenop, alsof die verhit is geweest?Opzich een 16v mk1 is natuurlijk wel ontzettend vet, maar als ik het forum zo lees hebben alle 16v’s vaak wel last van de roestduivel Helaas geen foto’s hoe dat bij deze 16V is.
Dat lijkt mij een dikke plak plamuur op dat portier.
En de uitsparing hoort een stuk kleiner te zijn. Zal ooit wel een dubbelloops geval hebben gezeten. Gelukkig heeft een Mk1 geen speciale achterbumper, daar moet nog wel wat vervangends voor te vinden zijn.
Een Mk1 is natuurlijk wel een type 2 BX, die volgens velen toch de minst roestgevoelige is. Hoe dat bij deze is kom je maar op 1 manier achter…
@ Arjan: ik heb eens in dat Azure-bestand van de RDW gekeken en er zijn nog maar bijzonder weinig 16V’s met APK, zowel Mk1 als Mk2. Ik zal nog eens opzoeken wat de stand nu is, maar het zou mij niets verbazen als de waarheid niet ver van 11 Mk1’s af ligt…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Poekoek schreef:@ Arjan: ik heb eens in dat Azure-bestand van de RDW gekeken en er zijn nog maar bijzonder weinig 16V’s met APK, zowel Mk1 als Mk2. Ik zal nog eens opzoeken wat de stand nu is, maar het zou mij niets verbazen als de waarheid niet ver van 11 Mk1’s af ligt…
Gezien er toch regelmatig 1 te koop staat zou je denken dat er meer zijn.
Zeker een MK2 zie je nog wel eens, hier op het forum zijn er al diverse.
Ik ben benieuwd!
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik denk dat er nog 3x meer sportjes rondrijden dan 16v (want ff belastingvrij geweest dus wat langer bewaard)
Die van mij doet zn kilometertjes in ieder geval met plezier
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-2007
- BX 1.6 TGI progress
FRVisser schreef:Dat is natuurlijk zo bekeken…
Ben benieuwd naar wat je bevindingen zijn als je hem hebt bekeken!
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik vind hem er toch wel afgetrapt uitzien, meestal zijn de foto’s mooier dan de werkelijkheid, vooral bij een BX
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
bramzbx schreef:FRVisser schreef:Dat is natuurlijk zo bekeken…
Ben benieuwd naar wat je bevindingen zijn als je hem hebt bekeken!
bramzbx je hebt PB!
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Mooi rood is niet lelijk: een 16VMK2
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
volgens de beschrijving moet dit de snelste BX in Nederland zijn, of misschien zelfs wel ter wereld:
http://link.marktplaats.nl/m864473022
1905 pk!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Toch al 1100 in prijs gedaald. (Ik heb deze auto te koop zien staan.)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een SCHUURFONDS:
http://link.marktplaats.nl/m870544488
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Staat 16 jaar binnen en de APK is verlopen in 2004…
Toch wel erg benieuwd wat dan de km stand is van zo’n schuurfonds
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Er is een best schuurfonds voor nodig om deze ‘vondst’ weer op de weg te krijgen…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’