Al een tijdje hoor ik gunstige berichten over teflontoevoeging aan motor en versnellingsbakolie. IHa kan je zeggen dat toevoegingen meestal geen zin hebben.
Maar 30 jaar geleden was er zoiets op de markt en merkte ik na gebruik inderdaad minder slijtage. Ook ging het staionair toerental al omhoog als je dat toevoegde ( minder wrijving). Daarna nooit meer gezien.
Nu hoor ik dus van een toevoeging (trl oid?) die ook minder wrijving geeft en dus gunstig zou zijn voor motor en versnellingsbak.
Ik ken ook mensen, die het aan de LHM hebben toegevoegd (maar nu gaat de DS sneller zakken als je de motor stopt). Wordt ook wel door erkende “specialisten” geadviseerd.
Mijn vraag is nu: hoe heet dat spul precies ? is dat inderdaad gunstig ? Gaat je versnellingsbak niet juist kraken omdat de synchromesh minder grip heeft ?
Kan het ook nadelige gevolgen hebben ? Zijn er meerdere merken op de markt met verschillende effecten ?
Wie heeft er ervaring mee en kan raad geven ?
Maarten












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit is hier al verschillende keren voorbij gekomen.
Het is heel simpel, als het echt zou helpen om zaken langer heel te houden dan zouden alle auto producenten het gebruiken.
Want, iets dat langer heel blijft is makkelijker garantie op te geven.














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hier 8 bladzijden:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219596/
graag daar verder…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste