Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vandaag bij Johan Oldenhage geweest voor de APK. Goed nieuws, ik mag weer legaal de weg op tot 10 Februari 2007.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nou, een statusupdate. De BX is nogal ziek. Vorige week lijkt de drukgroep echt overleden te zijn. Je moet het pedaal nu erg diep intrappen om hem nog ontkoppeld te krijgen en je krijgt hem dus ook moeilijk in de versnelling. De koppeling wilde al wel een beetje slippen en je hoorde een rateltje dat weg was als je het koppelingspedaal intrapte.
Hij staat al een week stil in afwachting van reparatie hiervan en nu is de BX ook nog diesel gaan lekken. Vervelend allemaal.
Groet,
L
Lucas Unger schreef:Nou, een statusupdate. De BX is nogal ziek. Vorige week lijkt de drukgroep echt overleden te zijn. Je moet het pedaal nu erg diep intrappen om hem nog ontkoppeld te krijgen en je krijgt hem dus ook moeilijk in de versnelling. De koppeling wilde al wel een beetje slippen en je hoorde een rateltje dat weg was als je het koppelingspedaal intrapte.
Hij staat al een week stil in afwachting van reparatie hiervan en nu is de BX ook nog diesel gaan lekken. Vervelend allemaal.
Groet,
L
Triest.
Kan een vrij duur klusje gaan worden, koppeling en diesellekkage.
Koppeling zal wel tegen de 500 euro aanzitten.
Is ie je dat nog waard ?
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Koppeling vind ik nog de moeite waard, de auto is verder in behoorlijk goede staat. Die diesellekkage kost natuurlijk ook geld, maar dat zal wel te overzien zijn.
Koppeling kost inderdaad iets onder de 500 euro, diesellekkage geen idee, maar laten we zeggen 150 euro. De auto is zo niets waard, misschien 50 euro. Wat voor BX kun je kopen voor 700 euro? Niet een waar je na 10.000km ook een paar honderd euro in moet steken. Bovendien, hij heeft me de afgelopen 2 maanden bijna 10.000km vervoerd. Aanschaf plus onderhoud tot nu toe is ongeveer 600 euro. Niets spectaculairs dus.
Verder komt ellende nooit alleen, ik ga me zometeen even storten in het klaagtopic.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Goed, er zit dus een nieuwe dieselleiding onder, madame is dus niet incontinent meer en de koppeling is vervangen.
Het wordt zo langzamerhand een fantastische BX. Hij schakelt en koppelt soepel zoals ik dat bij een BX nog nooit heb meegemaakt, hij veert prachtig en de stuurbekrachtiging is ook fijn. Alleen die stoelen, daar moet ik nog iets aan doen.
O ja, d’r gaan steeds meer dashboardlampjes stuk. Eens kijken of ik morgenochtend zin heb om daar iets aan te doen.
Groet,
L
Lucas Unger schreef:
O ja, d’r gaan steeds meer dashboardlampjes stuk. Eens kijken of ik morgenochtend zin heb om daar iets aan te doen.
Een beetje pielewerk, maar stelt in principe niet veel voor….
Het is effe hannesen om het linker vleugelmoertje van de cockpit te vinden op gevoel. Ik hoop dat je geen kolenschoppen van handen hebt
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Lucas Unger schreef:Goed, er zit dus een nieuwe dieselleiding onder, madame is dus niet incontinent meer en de koppeling is vervangen.
Het wordt zo langzamerhand een fantastische BX. Hij schakelt en koppelt soepel zoals ik dat bij een BX nog nooit heb meegemaakt, hij veert prachtig en de stuurbekrachtiging is ook fijn. Alleen die stoelen, daar moet ik nog iets aan doen.
O ja, d’r gaan steeds meer dashboardlampjes stuk. Eens kijken of ik morgenochtend zin heb om daar iets aan te doen.
Groet,
L
Mooi zo…...goed om te lezen.
Op welke km.st. staat hij nu ?
En die stoelen, waarom zet je er niet een TZI (GTI) interieur in ?
Die zijn heerlijk qua zit, zijn in hoogte verstelbaar…ze worden af en toe ook op dit forum voor een schijntje aangeboden, of op de sloop natuurlijk.
Lucas Unger schreef:Goed, er zit dus een nieuwe dieselleiding onder, madame is dus niet incontinent meer en de koppeling is vervangen.
Het wordt zo langzamerhand een fantastische BX. Hij schakelt en koppelt soepel zoals ik dat bij een BX nog nooit heb meegemaakt, hij veert prachtig en de stuurbekrachtiging is ook fijn. Alleen die stoelen, daar moet ik nog iets aan doen.
O ja, d’r gaan steeds meer dashboardlampjes stuk. Eens kijken of ik morgenochtend zin heb om daar iets aan te doen.
Groet,
L
Zorg er dan wel voor dat je meteen 30 nieuwe lampjes erin prikt anders blijf je bezig.
Moet je toch met oude lampjes aan de gang: selecteer dan eerst wat je wilt plaatsen, anders schiet het nog niet op. Als je ze doormeet met een goede Ohm-meter moeten ze koud iets van 12.nogwat Ohm meten.
Zwart uitgeslagen lampjes (leg ze op een wit A4tje), of degenen die boven de 14 doormeten meteen weggooien.
Veel hoger = nog verder verouderd en moet je dus niet plaatsen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Lampjes doe ik zeker allemaal in 1 keer. De nog goeie laten zitten is verkeerde zuinigheid. Ik had vandaag uiteindelijk de gelegenheid niet om er wat mee te doen. Wel 800 kilometer gereden, ging uitstekend.
@bram: de teller staat rond de 295.000. Een GTI stoel staat op de planning.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Inmiddels is het November en staat de teller iets voorbij de 305.000km. Het volgende heeft sinds de laatste post plaatsgevonden.
-Bij 298.640 zijn distributie, waterpomp en spanrol vervangen.
-De octopus is vervangen ergens tussen de 300k km en nu.
-Er zit een GTI-interieur in.
-Ik had al sinds de lente een probleem met starten na langer dan een uur of 10 stilstaan. Ik moest dan eerst een keer of 60 in het opvoerpompje knijpen. Hij start nu na gloeien weer in 1x keer na het vervangen van de lekkende injectorrectourslangetjes.
Over iets meer dan een maand is het weer tijd voor de APK, ik verwacht niet dat er iets aan hoeft te gebeuren. Wel gaan er aan de voorkant twee nieuwe of in ieder geval andere banden op. De Vredesteins die er nu om liggen hebben hoogstens nog 2mm profiel en dat is met het huidige weer echt te weinig.
Groet,
L
Mooi….het doet mij goed te lezen dat hij nog steeds op de weg is.
En als de ADAL’s en zo nu goed zijn (want daar kijken die APK monteurs naar bij een BX) en de remmen e.d. in orde zijn…kun je er weer even tegenaan.
Zit het *Bram-stuur* er nog steeds in ?
Wel lekker hè, die GTI stoelen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Mooi….het doet mij goed te lezen dat hij nog steeds op de weg is.
En als de ADAL’s en zo nu goed zijn (want daar kijken die APK monteurs naar bij een BX) en de remmen e.d. in orde zijn…kun je er weer even tegenaan.
Zit het *Bram-stuur* er nog steeds in ?
Wel lekker hè, die GTI stoelen.
Even een klein beetje offtopic: heb je een foto van zo’n ‘Bram-stuur’? Heb het nou al zo vaak gehoord dat ik er erg benieuwd naar ben geworden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Bij en verbramd stuur is het vierkantje dat je aan de achterkant van het stuur aan de onderkant kunt voelen zitten weggezaagd, dan heeft het zeg maar wat weg van een gti-stuurtje (vorig jaar heb ik tijdens de dieselmeeting voor het eerst een gezien) erg zeldzaam die verbramde stuurtjes
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Zoiets had ik al eens gelezen, kan me er alleen niet zo goed een voorstelling bij maken. En om heel eerlijk te zijn zou ik zeggen dat als je daarin gaat zagen het er niet uit gaat zien Maargoed ik weet het niet en een foto doet wonderen dus als iemand er een heeft houd ik me aanbevolen!
Eveneens ben ik tevens ook.