Bij het vertrekken met mijn xm 2.1td gromt deze nogal dikwijls.
Ik heb er al voor gezorgd dat hij geen valse lucht meer trok, de aanvoer en retourleidingen vervangen en het handbalgje.
Nu kwam ik op het idee om het stekkertje van de verstuiver met draadje uit te trrekken en jawel ... het grommen was weg, met een deel van het vermogen.
Nu voor ik iets ga vervangen kan er iemand met enige zekerheid zeggen of dit de verstuiver is die verkeerde signalen geeft of de pomp die deze verkeerd ontvangt of niet meer goed kan uitvoeren.
Ik denk zelf aan de verstuiver omdat de pomp het goed doet wanneer de elektronische regeling uitgeschakelt wordt.
Al bedankt voor enige reactie
De wagen rijdt, het is niet zo dringend maar ik zou het graag eens opgelost hebben. Ik doe er ook elke week minimum 500 km mee. Dus een beetje betrouwbaarheid zou wel leuk zijn…
6x XM 2.1 TD, CX 2.5 GTI 1986
je bedoeld op de rechter verstuiver?
Dat is de needle lift sensor.
http://www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/diesel/Dieselhfdstk2.pdf
simpel gezegd kijkt die sensor hoelang die verstuiver nu echt open staat.
En dat meld ie terug aan de computer.
Hij geeft normaal ook een gee storings motermanagement lampje als die het niet doet.
Dat had ik namelijk
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980