Dat schoonmaken van de stengel is inderdaad mogelijk. Je zult zien dat de constructie van messing baantjes en een kogeltje niet degelijk is.
Zo’n richtingaanwijzer is een onderdeel dat vaak gebruikt wordt. Dergelijke onderdelen vervang ik bij voorkeur door nieuw. Als je orga-nummer hoger dan 5655 is kun je een nieuwe bestellen. Het onderdeelnummer is: 6253 559.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Ik heb vanmiddag een bedieningshendel met intervalregelaar voor de ruitenwissers bij het magazijn gehaald. Alleen werkt het niet. Weet iemand hier wat ik verder nog moet vervangen om de intervalsnelheid te kunnen regelen?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
In de regelbare intervalschakelaar zit een schuifweerstand. Ik heb zo’n vermoeden dat je ook een ander intervalrelais nodig hebt.
Serie 1 en 2 stengels met variabele interval hebben verschillende stekkeraansluitingen. Ze passen fysiek wel, maar het werkt niet.
Ik had ooit een type 1 stengel in mijn type 2 geschroefd, toen moest ik een draadje in de stekker omlussen. Gelukkig had ik toen ook de stekker op de sloop eraf geknipt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Dus ik kan er vanuit gaan dat ik een type 2 hendel heb? Anders had het wel gewerkt neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Gisteren een proefrit gemaakt in een C6 2.7 diesel. Ik zit er nml. over te denken om volgend jaar de XM te
upgraden naar een C6
Heerlijke wagen en wat een luxe. Maar het viel me meteen op dat deze vertraging gaf bij het gas geven vanuit stilstand. Ik dacht even een rotonde op te knallen toen er een gaatje was, dat ging dus niet zoals ik het me had voorgesteld…
Na een telefoontje met Par eXeMple werd me helder dat dit ‘normaal’ is voor de 2.7 uitvoering.
Ik heb hier inmiddels ook al een topic gevonden over dit euvel.
Binnenkort maar ook een 3.0 uitproberen, ben erg benieuwd wat ik daarvan vind
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is een mooie upgrade!
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Are you sure? Lees net iets over die 2.7 HDI motoren….Een ouwe merc is ook leuk!:)
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Een oude merc?! Kijk uit wat je zegt hier he haha!
En ja, ben ik wel sure over Interesse in een mooie zwarte XM?
Maar daarom ga ik ook de 3.0 uitproberen
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
3.0 benzine of diesel?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Ben ik nog niet helemaal over uit. Benzine is duur, maar wegenbelasting van diesel ook. Ff uitrekenen wat handig is voor mij.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De C6 met V6 benzine zuipt als een gek. Mijn sm is zuiniger dan een C6 benzine en dat wil iets zeggen. Die 2.7 diesel viel mij qua verbruik ook zwaar tegen en dat maakt het rijden met een diesel c6 nogal duur in vergelijking met andere diesels uit de topklasse vooral omdat de wegenbelasting giga is. Zelf zou ik kiezen voor de 3.0 diesel of de 2.2 Diesel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Ja, het is ook een flink gewicht wat in beweging moet komen natuurlijk. Maar goed, het verbruik van een 3.0 is ook flink. En een 2.2 is een 4 cylinder en ik wil toch eerlijk gezegd wel die V6 Als ik zuinig wil rijden neem ik wel de Up van m’n vrouw
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011
- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Met de C6 3.0 V6 benzine rijd ik al jaren tussen de 1:10 en1:11. Gemiddelde van veel korte ritten, nederlandse snelweg en franse autoroute (130 dus). Het is natuurlijk geen auto om plankgas mee te rijden. En ook geen stadsauto…
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Oh, dat vind ik persoonlijk dan nog best meevallen. Ik ga ‘m voornamelijk wel voor de snelweg gebruiken dus dan kan dat misschien nog wel een 1:12 opleveren? Mijn gemiddelde kruissnelheid ligt ook tussen de 130 a 140 meestal.