2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Wie o wie heeft dezelfde problemen als ik met zijn/haar C2?
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 december 2005 11:07 AM
  [ # 16 ]
ZX_2L_16V schreef:

Hebben er mee leren leven, lijkt mi erop dat er niet genoeg power (stroom) leverbaar is voor alle opties (airco, radio etc.)

Dacht ik ook aan.

Misschien een probleempje in de massa-aansluiting?

Profiel  
 
---Special-T---
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2006

Gepost: 08 februari 2006 12:28 PM
  [ # 17 ]

ok mannen ik leef met jullie mee echt waar. maar ik heb een C2 VTR 1.4HDi besteld die ik in Maart zou moeten krijgen. nu hoop ik stiekem dat ik die problemen niet ga hebben met een HDi. wie kan me een verlossend antwoord geven, dat ik de resterende nachten op mijn beide oortjes kan slapen Surprisedops:

greetz Wink

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 08 februari 2006 06:36 PM
  [ # 18 ]

Hm, ik heb een C2 VTS, nu een jaartje oud, en jullie problemen heb ik niet. Hij loopt altijd prima, ‘zaagt niet in toerentallen’ bij het stoplicht, trekt perfect op kortom hij rijdt uitstekend. Ik tank altijd wel superplus (98 octaan). Ook heb ik een sportfilter en sinds ik dat ding heb, pakt ie aanzienlijk beter op onderin de toeren. Bovendien is anderhalve week geleden mijn C2 terug geweest naar de dealer voor een terugroepactie. Ik kreeg een brief van de importeur. Ze hebben software (de BSI of zoiets) opnieuw geprogrammeerd. Het duurde een uurtje. Misschien heeft dat met jullie problemen te maken? Ik merk na die aanpak geen verandering. Hij rijdt nog steeds als een zonnetje.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2006 01:14 PM
  [ # 19 ]

Aangezien de dashboard verlichting ook mee pulst lijkt het een elektrisch probleem. Laadspanning die fluctueert. De ECU kan daar erg slecht tegen!

De lambda sonde registreert de hoeveelheid O2 in je uitlaat gas en geeft zodoende een maat voor het te rijk of te arm staan van je mensel. De ECU regelt hierop o.a. de ingespoten hoeveelheid benzine…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 09 februari 2006 05:13 PM
  [ # 20 ]

Ik heb ook bijna 2jaar met een C2 VTR , 1.6 16V, gereden…

En ik heb nooit last gehad van dergelijke problemen!

Bij een 16V is het inderdaad wel aan te raden om octaan 98 te tanken…

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 10 februari 2006 02:42 AM
  [ # 21 ]

Rudolf (of is het badman lol ) Ik heb een Green luchtfilter. Mijn dealer heeft die bij Cituning besteld. Ook heb ik de dealer het filter laten monteren. Krijg je tenminste geen gelazer met de garantie. Bovendien door een ander luchtfilter gaat er echt niks kapot. Integendeel, de verbranding (meer lucht) wordt alleen maar beter.
Trouwens, in reactie op Bogaard77, dat ik terug moest naar de dealer vanwege die BSI had te maken met het feit dat lampjes in het dashboard spontaan konden gaan branden. Niet dat ik daar ooit last van had… Zijn er trouwens meer teruggeroepen met hun C2?

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 10 februari 2006 11:27 PM
  [ # 22 ]

Als je een kapotte bobine had, dan konden je problemen inderdaad nu wel ‘ns uit de wereld zijn. Zonder goede bobine, geen goed vonkende bougies. Een bobine is een soort van transformator. In de bobine zitten twee wikkelingen van koperdraad. Door het optreden van inductie wordt energie omgezet van een laag voltage (bijvoorbeeld 12 volt, de accu) naar een hoger voltage, bijvoorbeeld 15.000 - 20.000 volt, die nodig is om een bougie te laten vonken.

Wat beter is Green of K&N? Maakt niet uit. Het mooiste, maar waarschijnlijk ook het duurste is een gesloten systeem, zoals de Green-twister
Maar een gewone Green of K&N voldoet ook prima. Je moet echter wel zorgen voor aanvoer van koele lucht.
Een paar plaatjes De Green (die ik onder de kap heb)
http//www.cituning.ltd.uk/images/products/CITC2770V-M.jpg
de K&N mét koele luchttoevoerslang (die is alleen wat te kort en moet dus langer zijn)
http//www.c2club.co.uk/modules/coppermine/albums/userpics/10688/normal_dscf0135.jpg
tenslotte de Green Twister (deels gesloten systeem)
http//www.hubtraum.de/shop/images/big/green-twister-xl.jpg

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 12 februari 2006 03:02 AM
  [ # 23 ]

Graag gedaan D

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 12 februari 2006 03:05 AM
  [ # 24 ]

Ik zie dat jouw VTR ook Jauna Ra is, ofwel limoengeel. Is de mijne ook.  Ik blijf het een aparte kleur vinden. Je valt er ook echt mee op. Je wordt al niet doodgegooid met Ctweetjes en als je er dan eentje ziet is ie 9 van de 10 keer zwart.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 14 februari 2006 02:02 AM
  [ # 25 ]

mijn C3 1.6i-16V Sensodrive (mei 2004) heeft nog voor het eind van 2004 zowel een storing aan de bobine als de injector gehad.
(1x slepen, 1x langzaam naar de dealer op 3 cilinders)

in het voorjaar van 2005 een motormanagementstoring: volgens de dealer een probleempje als gevolg van de scherp afgestelde emissieregeling (katalysator e.d.)

in de zomer van 2005 heb ik 1 van de 2 oliedruksensors stuk gehad.

en onlangs bleef de Sensodrivebak spontaan in de 1e versnelling hangen…

maar ik blijf enthousiast over m’n Citroen Very Happy

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 16 februari 2006 03:53 PM
  [ # 26 ]

als de accu het probleem was is het normaal dat je hiervoor moet betalen.
kan je wel zeggen garantie maar als jij je autoal hebt vol geladen met een muziek install heb er in mijn ogen een grote verbruikers groep bij.
dit kan een oorzaak zijn maar dan zal je bij ieder merk ervoor moeten betalen.
wat betreft die oliewissel??? waarom is dit gebeurd???

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 16 februari 2006 11:39 PM
  [ # 27 ]

wat was dan het probleem ????

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 17 februari 2006 12:04 AM
  [ # 28 ]

Je hoeft niet te betalen voor je accu. Je wagen is nog geen jaar oud en als dan je accu al naar z’n mallemoer is, dan is die accu niet goed. Een accu moet zeker vier jaar meegaan. Van die olie begrijp ik niet, tenzij je bijna niks meer in het blok had zitten. Als het olieniveau te laag was en hij heeft dat op het juiste niveau gebracht, dan kan ie dat gewoon in rekening brengen. Evenals de ruitensproeiervloeistof, hoewel het een beetje brutaal is om dat bij te vullen. Als hij dat gratis had gedaan, was dat pas service geweest. Mijn dealer vulde het ruitensproeiereservoir bij terwijl ik daar was voor een terugroepactie. Kosten? Niks, njente, nada.  Smile

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 21 februari 2006 12:45 AM
  [ # 29 ]

En het zal de dealer weer niet zijn!!!!!!!!!@badboy24

En het zal de dealer weer niet zijn!!!!!!!!!

Later we wel even alles laten zoals het is…..
Jouw auto werd gebracht en liep niet omdat de accu geheel leeg was.
Het is dus niet geheel onlogies dat er een nieuwe accu in moet.(om de verdere oorzaak te kunnen onderzoeken moet de auto toch lopen).

Onderzoek (het controleren van de aansluitingen van de door derden ingebouwde radio en dergelijke)wees dus uit dat de versterker en splitter CONSTANT van stroom voorzien werden(ook zonder contact) dit is dus de oorzaak van de lege accu.(ook als zit deze installatie er al maanden in, de accu verliest hierdoor wel zijn capaciteit en kracht).

CITROEN GEEFT GEEN GARANTIE OP GEVOLGSCHADE DOOR ONDESKUNDIG INGEBOUWDE ACCESOIRES DOOR DERDEN. Lijkt me meer dan redelijk.

Mede door te weinig spanning in de accu ,ontstaan er allerlei storingen op het netwerk waar de auto behoorlijk van van slag kan raken zoals gebleken is.
De accu die je nu weer terug hebt gekregen is jouw eigen accu die is doorgeladen,hij zal het waarschijnlijk goed doen, en voorlopig zal hij het ook wel blijven doen, ondanks dat de spanning die hij vasthoudt te laag is, omdat ik de versterker aansluiting heb losgehaald en jij hem waarschijnlijk nu hebt verandert.
Nu het punt OLIEVERVERSEN : dit is zeker NIET gebeurd en stond ook niet op de rekening.
Het is vrij gebruikelijk dat je ook ongevraagd even het oliepijl ,koelwater en ruitensproeier reservoir vult als service. Als je over deze service zo moet zeuren als je alleen het materiaal moet betalen, is dat erg onredelijk.
Verder is er ook nog gekeken naar het onregelmatige lopen bij de koude start.

Misschien als je iets verder had gevraagd en nagedacht had het niet zover hoeven komen…........
De dealer.

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 21 februari 2006 12:50 AM
  [ # 30 ]

excuus van badboy24 is dan ook niet meer dan op zn plaats vind ik, altijd heeft de dealer het gedaan, nu blijkt het dus overdreven….

olieverversen terwijl er alleen maar bijgevuld is…... en je geeft zelf al aan dat de accu al eens plat heeft gestaan…

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook