7 van de 54
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 november 2014 08:44 PM
  [ # 91 ]

We hebben een 2 kolomsbrug in de werkplaats liggen alleen is het dak veel te laag voor een brug. We hopen een keer een andere ruimte tevinden. We zijn 15 man met oude autos en motoren. Ikzelf vind het overigens wel best zo, is maar 500mtr van mn huis en mn werk.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 13 november 2014 09:21 PM
  [ # 92 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Overigens kwam ik een raar iets tegen; in 1 van de leidingen stak een ijzerdraad. De leiding was gebroken en eerst dacht ik dat de dealer dit gedaan had om het bij elkaar te houden. Hij heeft de nieuwe leidingen in model gebogen en met tape aan de oude vast genmaakt op de vorm te kunnen volgen. Maar om het ijzerdraad te kunnen verwijderen moest ik de leiding geheel recht buigen en totaal zat er een ijzerdraad van zon 50 cm in..

 

Gert-Jan, dat stukje ijzerdraad hoort in de retour leiding, deze werkt denk ik als een soort demper op de retour vloeistofstroom, doordat het ijzerdraadje de doorlaat van de leiding over die lengte zoveel kleiner maakt. Misschien reageert je auto nu wat heftiger/sneller op gewenste hoogte verschillen?

Bij mijn xantia zat alleen de wartel ervan vastgerot en heb ik die leiding iets ingekort en een nieuwe wartel erop gezet, de flaring tool voor het persen van het tuutje met lijmklemmen onder de auto op een koker vastgeklemd, al met al heel gedoe…

Kortom je hebt een hele goede citroën dealer te pakken die echt wel weet wat hij doet!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 november 2014 03:51 PM
  [ # 93 ]

hmmm ben nieuwsgierigof de dealer dit ijzerdraadje in de nieuwe retourleiding heeft gemaakt.
De Xantia is sinds de operatie achter duidelijk zachter geveerd en remt achter beter, ofterwel ze gooit een anker uit en trekt haar kont naar beneden bij remmen. Maar dit was ik bij mn nieuwe Xantias gewend.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 14 november 2014 04:51 PM
  [ # 94 ]

daar kom je maar op 1 manier achter…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 november 2014 05:21 PM
  [ # 95 ]

kan het natuulijk ook gewoon vragen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 14 november 2014 07:15 PM
  [ # 96 ]

Ja dat lijkt me de enige goede oplossing, ja kan toch niet in de leiding kijken!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 november 2014 04:51 PM
  [ # 97 ]

Odins blauwe Xantia moest APK, en werd afgekeurd op het loszitten van een veerelement achter.dwz dat bij een drukloos systeem de unit waar de veerbol opzit zich iets laat bewegen. Is het systeeem op druk is er van speling geen sprake. Het lijkt mij eigenlijk zo te horen, ik vind niets wat loszit of vastgedraaid kan worden.klopt dat en moet de APK keurmeestet niet kijken bij een drukloos systeem?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 november 2014 05:06 PM
  [ # 98 ]

Dan heb je weer zo’n keurmeester gehad die niets van Hydropneumatiek weet.

Bij de invoerkeuring van mijn DS in Nieuwegein zette de man de DS in de hoogste stand en begon toen met de spelingtest. Op mijn vraag of hij dat bij Opeltjes en Fordjes ook deed keek hij me stom aan: Daar kan dat niet mee en bij deze kan ik het makkelijker zien.
Ik heb mijn beklag gedaan en excuses gekregen, de volgende keer een ander, die woof de auto zonder omhaal door.

Dus: klacht indienen wegens gebrek aan kennis. Niet alleen voor jou , maar ook voor alle anderen waar hij zijn onkunde op botviert.

Bij geen druk zitten de achterste veercilinders gewoon los bij Citroenen. En bij de DS (en de SM) de voorste ook. Dat is helemaal niet eng, want onder bedrijfsomstandigheden wordt er nooit aan “getrokken.”

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 november 2014 06:08 PM
  [ # 99 ]

Ik dacht dat die ijzerdraad in de aanvoerleiding zit. Ik heb eens gehoord dat die er zit om vibratie van de leiding te voorkomen aangezien de stroomsnelheden hoog zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 november 2014 06:16 PM
  [ # 100 ]

Die draad zit in de afvoerleiding om de stroomsnelheden te beperken. Dat zit in de DS al zo. Alde hoogteregelaar opent om te zakken zou de auto met een klap onderuit gaan als de afvoer niet zou worden gedempt.
Omhoog heb je daar geen last van.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 15 november 2014 09:13 PM
  [ # 101 ]

Om op je Noorse APK opmerking in te gaan:

De aluminium cilinder hoort iets te kunnen bewegen en is “geborgd” met een veer. Testen hoort onder normale gebruiksomstandigheden, dus op druk en op rijhoogte: zo wordt de auto tenslotte gebruikt op de openbare weg.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 november 2014 10:00 PM
  [ # 102 ]

Ok, bedankt jongens. Kunnen we maandag met een gerust hart voor de herkeuring. Verder was er alleen 1 achterruitrijlampje stuk.

Over de leiding met ijzerdraad, ik heb de groene break vandaag een beurt gegeven waarbij ik haar omhoog heb gezet voor olie verversen en LHM peilen. Ze zakte na het werk normaal zachtjes naar beneden toen ik haar in de rijstand zette. Dus ik denk dat het met die leiding wel goed zit.

Ik kijk uit naar dinsdag wanneer ik rode 1999er 2.0 16v sedan op ga halen in Oslo.Ik hoop dat het met de LHMlekkasje meevalt. Ik neem in ieder geval een leiding mee voor nood.
Ik zal fotos maken van reis, die volgen woensdag.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 november 2014 11:31 AM
  [ # 103 ]

gisteren nummer 3 opgehaald in Oslo. zoals beloofd wat fotos van onderweg. Helaas was het weer niet zo geweldig, veel laaghangende bewolking.

bij Lillehammer

deze bergen moest ik over (Dombås):

na het wassen thuis:

bijna nieuwe Hakapelittas (de beste) spijkerbanden op bijna nieuwe aluvelgen. (kosten 1250 euro in 2013, 500 km mee gereden)


kreeg er ook nog 4 erg goede zomerbanden en dakdragers bij.

De hydrolieklekkasje bleek inderdaad de leiding van het stuurhuis naar stuurbekrachtiging. Er moest 2 liter bij voor dat ze omhoog wou komen. Het druppelde flink. afijn 5 liter LHM gehaald en aan de terugreis van 575 km begonnen.Een uurtje vliegen en 7-8 uur terugrijden. Afijn weer eens wat anders dan een dagje kantoor.
Na 15 minuten ging het rode lampje alweer aan. Zo zou de LHM wel erg hard gaan…. Ik besloot niet direct bij te vullen, ik zat inmiddels op de E6 en daar hoefde ik toch niet veel te sturen. Zolang ik vering had , had ik ook remmen.
Ik reed door zolang ik nog wat stuurbekrachtiging had en besloot bij te vullen op het moment dat sturen niet meer met 1 hand ging. De intervallen maakte ik steeds langer en uiteindelijk heb ik 6-7 liter LHM gebruikt om thuis te komen. Ik had nog een extra liter willen bijvullen voor het laatste stuk Andalsnes naar huis (120km) maar in heel Andalsnes geen LHM te krijgen savonds.

Ik ga vandaag eens horen wat zon leiding kost hier , eventueel kan een vriend van me hem maken, hij werkt in hydroliekleidingen; scheepsbouw en vrachtwagens.

De auto reed verder heerlijk , een paar zaken die verder gedaan moeten worden;

1. het stuur staat iets scheef en de toerenteller werkt niet(staat vast over max tegen nul aan)
2. de deuk moet uit de achterbumper, weet iemand hoe je daar bijkomt?
3. linksachter bij de achterdeur moet een plaatje gelast.
4. div plekjes bijwerken/spuiten
5. de spijkerbanden met aluvelgen monteren.
6. distributieriem vervangen. is dat zonder speciaal gereedschap zelf te doen?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 19 november 2014 11:43 AM
  [ # 104 ]

Nette kar nog! 
Vwb die deuk… https://m.youtube.com/watch?v=I5pQa_8oA3w

En als je zoekt op compressed air/dent/hairdryer nog meer filmpjes…  Succes!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 19 november 2014 12:23 PM
  [ # 105 ]

Misschien heb ik nog wel een spiegelkap in die kleur voor je GJ.

1. het stuur staat iets scheef en de toerenteller werkt niet(staat vast over max tegen nul aan)

Correct uitlijnen en geef eens een dreun op het dashboard:)

2. de deuk moet uit de achterbumper, weet iemand hoe je daar bijkomt?

Heeft AU al een leuke tip voor gegeven.
3. linksachter bij de achterdeur moet een plaatje gelast.

Roest aan een xantia….oei!:)

4. div plekjes bijwerken/spuiten
5. de spijkerbanden met aluvelgen monteren.

Ik heb nog mooie Activa velgen, kom maar halen Smile

6. distributieriem vervangen. is dat zonder speciaal gereedschap zelf te doen?

Yep, check ook gelijk je krukaspoelie. Misschien wel wat minder ruimte dan bij een 1.8 16v..

Good luck with it.

Profiel  
 
 
7 van de 54
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook