> Ohja, deur links achter moet gesteld worden
Oh laat dan maar dan doe ik het niet ....
Op zich heb ik niet zo veel moeite met een verpallaste ID , moet het wel netjes zijn gedaan , heb liever een verpallaste DS die hard en technisch goed is dan een ID die allerlei gebreken heeft .
@Mark , wat vind jij nou van het Interieur ....?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
En daarbij, een DS 20 Pallas is nooit geleverd als handbak, alleen als halfautomaat
Modeljaar 1969 wél (dus tussen aug 1968 en juli 1969)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar maakt het nog iets uit dan dat men van een half automaat een schakelbak heeft gemaakt (behalve niet origineel ), is dan de motor ook vervangen of hoeft dat niet speciaal ?
Wat mij het meest irriteert aan de auto zijn die gele nummer platen ....
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:
En daarbij, een DS 20 Pallas is nooit geleverd als handbak, alleen als halfautomaat
Modeljaar 1969 wél (dus tussen aug 1968 en juli 1969)
Oké, dus met laatste dash is de combi nooit geleverd.
ramrod schreef:Op zich heb ik niet zo veel moeite met een verpallaste ID , moet het wel netjes zijn gedaan , heb liever een verpallaste DS die hard en technisch goed is dan een ID die allerlei gebreken heeft .
Als je er zelf geen moeite mee heb prima, zolang je maar bewust ben van wat je koopt.
Hij wordt namelijk verkocht als DS Pallas, dat is toch lullig als je daar later achter komt en dat niet wil
ramrod schreef:Maar maakt het nog iets uit dan dat men van een half automaat een schakelbak heeft gemaakt (behalve niet origineel ), is dan de motor ook vervangen of hoeft dat niet speciaal ?
Wat mij het meest irriteert aan de auto zijn die gele nummer platen ....
Motor en bak zijn waarschijnlijk origineel bij de auto.
DS 20 Pallas is halfautomaat.
Een ID/DSpécial/DSuper is altijd een handbak en altijd een rempedaal.
De rit van zaterdag gaat niet door , de rode DS is waarschijnlijk verkocht en de grijze bij Wielinga staat bij de eigenaar in de garage ivm ziekenhuis opname .
De zoektocht maar even een maandje uitstellen , dinsdag ga ik voor 3 weken naar Thailand en Laos , heb een paar jaar geleden overigens in Bangkok een mooie groen DS zien staan ....
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zo te lezen zijn er vrij duidelijk te onderscheiden categorieën kopers op de markt. Misschien is er al eens over geschreven.
Er zijn autheniciteitsfreaks, voor wie het alleen goed is als alles conform af fabriek is.
Er is een groep “zwart systeem’, “eerste neuzen, “tweede neuzen” en dashboard freaks, die alleen tegen een bepaald type dashboard willen aankijken.
Er zijn glimfanaten, voor wie de hele auto inclusief het vooronder er als nieuw uit moet zien.
Er zijn restaurateurs, voor wie het niet mooi hoeft te zijn, maar liefst wel compleet en niet te ver vergaan.
En dan is er nog de categorie rijders, voor wie het de auto het dagelijks moet doen, maar die tegen een deukje en een roestplek kunnen.
Al die categorieën hebben een markant prijsniveau.
Dat overziend probeer ik te bedenken voor welke categorie (-ën) mijn auto interessant is en wat ik nog moet doen om daar value for money te bieden.
Wie heeft hier nog correctie bij en/of aanvullende denkbeelden over?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn eisen waren:
Pallas
Liefst injectie
Zo origineel mogelijk
Bruin leder
Liefst metallic kleur, maar geen grijze of groene
Inliggende klink
Modeljaar 73 of later
Ik ben van het type het moet een auto zijn die gewoon goed rijdt en er netjes uit ziet.
Dus geen dagelijkse roestbak, maar ook geen motorruimte die zo netjes is dat je bang na gebruik een randjes zwetende pakking te zien.
Volgens mij heb ik zojuist mijn eigen categorie gecreëerd
ramrod schreef:De rit van zaterdag gaat niet door , de rode DS is waarschijnlijk verkocht en de grijze bij Wielinga staat bij de eigenaar in de garage ivm ziekenhuis opname .
De zoektocht maar even een maandje uitstellen , dinsdag ga ik voor 3 weken naar Thailand en Laos , heb een paar jaar geleden overigens in Bangkok een mooie groen DS zien staan ....
Ramrod, als je nog weer Dssen ziet in Azie, ff fotos maken posten naar http://www.dsinasia.com
Das een interessante site over aziatische D’s.
Zal ik doen .
Ik zit nu een dag of 10 in Laos , paar dagen een motor gehuurd om ook van de gebaande paden af te gaan maar tot opheden nog geen DS/ID gezien , in Luang Prabang wel een in prachtige staat verkerende andere Citroen gezien , weet ff niet welk type, wel een mooie foto met een monnik er bij genomen.
Lang leve wifi en het wwww , zit zo af entoe nog wat te lezen en bekijken over de DS en , ik zie op sommige motorkappen een zogenaamde “stropdas” , wat is de officieele benaming hier voor en op welke types was dit leverbaar ?
Ik ga zo weer verder in de hoofdstad Vientiane met mn zoektoch naar een DS/ID .....
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een “stropdas” is een aftermarket accessoire, dus kan op elk type gezet zijn. Dus nooit in de fabriek geplaatst.
Nog meer snoepgoed. Had ik maar had ik maar ; )
http://www.kapaza.be/nl/citroen/citroen-ds-21-bj—1970-87686248.htm
en voor wie nog een origineel dak van een ambulance zoekt:
http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/citroen-ds-break-ambulance-dak-89981107.htm
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is gewoon een ID met DS plaatje achterop en de zijkant en nog wat DS dingetjes.
ID 19B lijkt het?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die blauwe belg? Dat is wel een echte DS hoor, kijk maar naar de hemelbekleding achter met de lampjes en de remknop!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Blijkbaar nog niet helemaal wakker… Ik zag een rempedaal
Goed dan is het een DS met wat extra Pallas details toegevoegd of ontbrekende Pallas details.
Lijkt wel een Belgische productie met de sierstrip op de achterklep.
Is die binnenverlichting achterin ook Belgische productie?