Totaal aantal Berichten: 7767
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In VPower zitten ook veel meer additieven ten opzichte van een ‘pure’ 98.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman schreef:Overigens moet een a-type perfect op 95 of V-power kunnen draaien dus als ie op Vpower nog aan het pingelen gaat is dr toch iets niet helemaal in de haak qua ontstekingstijdstip of is d’r erg veel koolafzetting op de zuigertjes bv.
De Am2 motoren (Dyane6 en Ami8) hebben echt 98 nodig ivm hoge compressie 9:1.
Alleen versleten exemplaren gaan ok met 95 ...
En mijn DS heeft nog geen versleten motor dus met V-Power pingeltie als je goed gas geeft.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier loopt de DS prima op V-Power.
Wat merk je daaraan dan?
Dan pingelt de motor als je in een hoge versnelling met weinig toeren veel gas geeft, dan wordt die man met dat kleine hamertje wakker onder de motorkap.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De meeste DS modellen zijn gewoon gemaakt voor normale benzine en hebben geen super nodig! Pingelen? Ontsteking niet op tijd!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geld dat ook voor injecties?
In mijn origineel instructieboekje staat namelijk: octaan: 97-99
Volgens mij doet die het ook prima op 95, maar ben gewent RON 98 of V-Power te tanken.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Injectie niet, die vinden super wel erg lekker. Maar een ID’tje, Dspecial, Super of Ds20 kon men vroeger al op normale peut rijden. Ik heb zelf ook nooit super getankt. Gewoon op euro95 en de ontsteking GOED afstellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:De meeste DS modellen zijn gewoon gemaakt voor normale benzine en hebben geen super nodig! Pingelen? Ontsteking niet op tijd!
Of kop te ver gevlakt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mijn DS heeft een 123-ontsteking en ik heb de afstelling bij Herman Jansen laten controleren. Alles was prima. Wel heb ik een oude franse rekening uit 1988 gezien voor de reparatie van de motor van ca 30.000 Franse francs. Daarbij is mogelijk de kop gevlakt en misschien iets te veel. De wagen loopt overigens prima en ook met goed gassen op de lange afstand 1 op 10-10,5.
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Huh? 10000 Euro??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nee,30.000 francs was ca 10.000 gulden dus ca 4500 euro. Het bedrag zou best kunnen kloppen want alle uitgaven tot en met de fooi na het geven van een beurten, de benzineprijs en verbruiken de verzekering e.d stond erin. Later werd de eigenaar wat ouder, het handschrift wat bibberiger en werd er elk jaar een nieuwe accu gemonteerd en de laatste jaren zelfs 6 bougies. Heb ik toch een unieke 6-cilinder.
Volgens mij was een gulden toen 33,nogwat FF.
Dan kom ik ongeveer ergens tussen de 900 en 1000 gulden uit.
Dus iets van € 450,-
Dat klinkt al wat beter…
1: 33 ?? Nee hoor, in die tijd zaten we nog op rond de 1 op 3 FRF tov NLG, dus echt 4500 Euro.
To err is human, not to err is divine.
Hmm, kennelijk in de war, ik denk dat je gelijk hebt.
Maar wat een bedrag dan voor het repareren van een kop!
Zit ik nog even op een koopkrachtwebsite te zoeken.
http://www.insee.fr/en/themes/indicateur.asp?id=29&page=achatfranc.htm
30000 ff in ‘88 staat in koopkracht gelijk aan ongeveer €7020,- in 2011!