Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
ja, en raad eens welke het meeste afbreekt?
je FMEA is goed, maar in de praktijk zal je dus alle twee of alle vier niet tegenkomen.
het staat wel sjiek dat je bijrijder voor je de deur losmaakt, dat is ook wat waard
Wie durft zijn Saar te shaven, zodat je helemaal geen handgrepen meer nodig hebt?
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Zodat de deuren open gaan als je op de AB knop met de kofferbakvergrendeling drukt?
Ik zou liever de ronde doorn in mijn oog onder de handgreep verwijderd zien.
Dat slot trek je er bij sommige Xsara’s zo uit, maar ja, dan dat lassen/schuren/plamuren/spuiten nog hè.
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Volgens mij is dit een van de meest simpele klusjes die je kunt aantreffen bij een Xsara.
Vanaf de buitenkant de twee popnagels uitboren met boor tien, Omdat ze van Aluminium zijn is dit in twee tellen bekeken. Daarmee valt de handgreep al naar buiten. Vervolgens de binnenpaneel los halen. Nieuwe handgreep in de deur plaatsen dit kan met nieuwe popnageles, dan hoef je de binnenpaneel niet los te halen. Ik heb het zelf gedaan met twee slotboutjes van binnen uit met een T-sleutel moertjes erop en klaar is Kees. Klusje van nog geen half uur.
Let er trouwens op dat de voorste en de achterste handgrepen verschillend van elkaar zijn.
Op de sloop kost een handgreepje iets van een tientje
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
en bij de dealer een nieuwe 2 tientjes,
want ja die op de sloop is natuurlijk ook binnen de korste keren kaduk.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Op de sloop zijn ze sowieso uiterst moeilijk te vinden helaas. Ik heb alles afgebeld in de regio (Eindhoven), en niemand heeft nog wat. Zuur en duur geintje voor een relatief simpel onderdeel helaas.
Nieuw zijn ze overigens 5 tientjes, en dan moet het nog gespoten worden.
Ik heb toch nog een klink weten te bemachtigen; hoe moet je dat nou bevestigen zonder het binnenpaneel open te maken? Ik kan de oude wel uitboeren en de nieuwe met popnagels vastzetten, maar die nagels zijn veel te lang denk ik? Moet je die vantevoren inkorten..? Of kortere nagels zoeken? Bij de bouwmarkt hadden ze maar 1 lengte i.i.g.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik snap je vraag niet zo, of je weet niet hoe een popnagel werkt?
Met een popnageltang wordt het pinnetje met het bolletje naar de tang toe getrokken, waardoor er een verdikking aan het busje waar het pinnetje met bolletje inzit. Dat gaat door totdat het afbreekt. Op dat moment zit eea vast.
Daarvoor hoef je niets in te korten oid. Dat kan niet eens.
Alleen maar zorgen dat je het niet te groot opboort, want in de bouwmarkt kun je maar tot een bepaalde max. doorsnede popnagels met bijbehorende tang op de kop tikken.
Dank voor de uitleg. Dat wist ik inderdaad niet, de tang zit nog nieuw in de verpakking! In dat geval moet het met een paar minuten te klaren zijn lijkt me. Vanavond eens een poging wagen.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gewooon ff langs de dealer, heb je een gloed nieuwe die voorlopig niet breekt.
Heb voor die van mij 2 jaar geleden gewoon 2 tientjes betaald bij Citroen dealer in Venlo.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Ik weet dat dit een oude forumtopic is maar reageer hier omdat het forum dan niet onnodig vervuilt wordt. Welke diameter en lengte popnagels hebben jullie gebruikt? Die van mij is net afgebroken. Gelukkig 1 kunnen bestellen in dezelfde kleur.