De bumper is opnieuw voorzien van chroom,prachtig resultaat
Ik heb met de renovatie van ons huis, soms verschrikkelijk weinig tijd om door te klussen. Het gebeurt dus ’ au fur et a mesure’. Nu begonnen met plaatdelen op te hangen.
Zonder naar wphb te kijken, zou ik de portieren eerst goed afhangen zodat ze mooi in rubber vallen.
Maar wphb zegt iets totaal anders. Ik moet eerst beginnen met de achterschermen?!
Hoe doen jullie het ? Tips ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Chroom? Ze zijn van RVS. Horen niet verchroomd te zijn. Hooguit gepolijst. Zie Yuri z’n draadje van de sm.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja en neen.
In principe is polijsten voldoende. Maar daar kruipt heel wat tijd in.
RVS is een legerings van ijzer, koolstof en chroom. Een extra laagje chroom kan geen kwaad dunkt me.
Dit was een proef projectje. De rest van de delen ga ik zelf verder polijsten.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mr. Smith schreef:De bumper is opnieuw voorzien van chroom,prachtig resultaat
Ik heb met de renovatie van ons huis, soms verschrikkelijk weinig tijd om door te klussen. Het gebeurt dus ’ au fur et a mesure’. Nu begonnen met plaatdelen op te hangen.
Zonder naar wphb te kijken, zou ik de portieren eerst goed afhangen zodat ze mooi in rubber vallen.
Maar wphb zegt iets totaal anders. Ik moet eerst beginnen met de achterschermen?!Hoe doen jullie het ? Tips ?
Je begint mat de voordeuren en werkt dan naar achteren. Daarna de spatborden en kap.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nou dat lijkt me een goed plan.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Beste groen verslaafde bollen gebruikers
Het is al een tijdje geleden dat ik nog heb kunnen posten maar inmiddels wat kunnen verder kunnen klussen.
De bodem interieur is schoon gemaakt en gespoten. De naden moeten nog gedaan worden en ik denk hiervoorinnotec seal te gebruiken, het is alleen jammer dat je dit spul als particulier kunt kopen.
De tank is ook schoongemaakt en gespoten in zijde glans zwart.
Al enkele weken ben ik bezig bezig met het plaatwerk. De buitenhuid dient allemaal kaal gemaakt te worden en dat is een behoorlijke klus. Eerst begonnen met een verfstripper maar vond dit niet zo goed idee. Uiteindelijk een paar schuurmachientjes gekocht em begonnen met korrel 40 en 60 alle oude verflagen en plamuur te verwijderen. Zo ben ik al achter gekomen hoeveellagen lak en plamuur ik ben tegengekomen en belangrijkste, waar het meeste plamuur werk zit in de plaatdelen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De plaatdelen zoals deuren en spatborden van verf ontdoen zonder beschadigingen met strippers en schuurmachines?
Waarom niet naar een spuiterij met een 400 graden oven? Dat heb je alle verf er echt af, zonder tijd en schade.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
vervormd het metaal daar niet van?
Al het plamuur gaat er ook vanaf, moet alles opnieuw strak gemaakt worden
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nee, daar vervormt het niet van. Alle veerkrachtige bestanddelen, dus ook plamuur valt er als poeder van af.
En dat is prima, dan kan je zien waar eventuele ellende zit. Bovendien is alles vetvrij.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Bedankt voor de reactie.
Ik heb verschillende gesprekken gehad met autospuiters en niemand heeft mij deze optie voorgesteld om met oven te werken van 400graden. Mijn deuren zijn volledig gestript, ik zal bij mijn thuis komst enkele fotos plaatsen. Bovendien, hoeft verf er niet helemaal af : bijvoorbeeld de binnenkant. Daar hoeft geen plamuur te komen en dan mag het mat nat geschuurd worden.
Het is een tijdrovende klus maar het is te doen. En manueel zie je ook waar het meest moet gecorigeerd worden bij het strak maken.
De reden waarom alles eraf moet op de buitenhuid is omdat ik het opnieuw zo strak mogelijk wil laten maken. Deze voiture moet gewoonweg in een modeblaadje komen, ik erger mij als ik onze wagens zien voorbij komen met plaatwerk op halfzeven. Dan koop ik mij liever een of andere amerikaan met fluitendplaatwerk bij topsnelheid van 60km per uur.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ouderwetse spuiters, dan.
Spuitklaar maken kost veel meer (tijd) dan spuiten.
Brandschoon beginnen is het halve werk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
eventjes wat afstoffen hier
wat plaatwerk afgeschuurd, goed ontvet en terug in epoxy gezet.Het is een tijdsrovende job.
Ik kwam wel 5 laklagen tegen. Gelukkiglijk zit eronder niets van roest
Nog 1 portier en achtervleugel, en dan kan ik de motorkap doen.
Achterklep is NOS en staat nog in transport lak.
ook de randen zijn zorgvuldig ontroest en geconserveerd
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Vanmorgen is de paashaas geweest :
we gaan binnenkort dinitrollen
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Weer wat voort kunnen doen met het schoon weer ;
1. Bodem volledig schoon geschrobd, gelakt en de naden afgekit.
de bodem was bedekt met sandwich panelen, een laag bitumen, isolatie en terug bitumen.
dit ga ik reproduceren later :
Ik heb bitumen matten gebruikt ; eerst een laagje van 2mm, dan eentje van 3mm, isolatie mat van 6 à 7mm,terug bitumen van 2mm :
voorbeeld van voorkant :
Achterkant zie je de isolatiemat :
Op de isolatiemat, terug een laagje bitumen van 2mm :
Dan langs de zinkerij geweest wat spulletjes opgehaald :
Volgende keer weer verder
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige