Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
ops: Eeeeh, ja, andersom ....
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
oh oh! probleempje! mijn contact sleutel gaat erg lastig in het slot en het contact slot draaien is nog lastiger! morgen maar even naar kijken denk ik:)
ook even mijn radiotje beter op hangen, heeft er iemand een beetje ervaring met van die budget radio’s? ik wil minstens een usb ingang en een aux ingang, maar welke merken kan ik wel kopen en welke beter links laten liggen?
vorig weekend weer even een tripje gemaakt!
hmm even een vraagje, heeft iemand hier een elektrisch schema voor mijn auto?
Drama van deze kant.
Mijn lieve LNA’tje vonkt niet meer, ze had problemen met aanslaan, ik kreeg haar wel aan met een veel moeite. Vooral als het regende, nieuwe bougies bobine en kabels. toen leek ze het weer goed te doen. maar nu helemaal niets meer, geen vonk niet:( Wie is de ontsteking guru hier en kan me helpen?
Ze kan me toch niet laten staan nadat we een geweldige vakantie in bretagne hebben gehad?
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Meestal een kapote sensor… Kun je zo losnemem met sleutel 19 volgens mij (koppelingshuis). Even wisselen en je weet het…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je zou even de bovenste sensor in het onderste gat kunnen draaien, en die van onder bovenin (merk de kabels even voor je ze verwisselt)
Bij het verwisselen van de sensor blijft de bovenste kabel na de wissel ook nog steeds die van boven, die moet je dus niet verwisselen.
Pas op dat je de dikke onderlegring voor beide sensoren niet verliest en die moeten er ALTIJD tussen, want anders raken de nokken de sensor en is het KRAK…
Maak ook even de stekkerverbindingen van zowel bobine als sensoren schoon met wat je daar normaliter voor gebruikt (geen contactspray, want daar krijg je nóg meer gedonder van)
Vroeg of laat begint het gedonder bij die VEO dingen, er is al veel over geschreven/gesproken hier op het forum en tijdens visameetings.
A-typen met een dergelijk systeem aan de 652 motor hebben hoegenaamd nauwelijks problemen , maar dat komt omdat daar een custom-made kabelboom voor gebruikt wordt.
Vage klachten komen dan ook vaak voort uit massa’s massaproblemen bij zowel sensoren en computer. De techniker van de Visaclub heeft zijn 2 cylinder voorzien van een aantal extra massadraden, en rijdt naar verluid probleemloos.
Ooit komt er een dag dat we betrouwbare reproductie sensoren kunnen kopen, maar voorlopig blijft ‘t hinken op 2 benen.
Ik heb destijds bij mijn Visa 0.6 het gedonder vermeden en er na aankoop een 123-ignition in laten monteren, en daar is zelfs een EVO versie van met vacuümvervroeging en vele instelbare curves voor o.a. visamotorkarakteristiek en zelfs voor het rijden op ethanol .
Maar ja, e.e.a. kost best een mooie duit…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
ik ga eens kijken naar die sensoren inderdaad. en ja ik zit er inderdaad al over te denken om een 123 ontsteking te kopen.
voor de rest heb ik ook goed nieuws, ik ben namelijk begonnen met de bekleding van mijn stoelen
er is er nu een af, en binnenkort ga ik verder aan de 2e. ook nog even bedenken wat ik met de achterbank ga doen.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
WOW Hip zeg!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Mooi wagentje !!!
bedankt! ondertussen is trouwens de 123 evo ontsteking besteld. meer als ik hem binnen heb!
Zo staat mijn wagen er nu bij.
Nieuwe momo velgen en een nieuwe spiegel aan de buitenkant. En motorisch rijd ik nu met de 123 evo ontsteking. Ik heb een nieuwe koppeling liggen die er binnenkort in moet komen.
Dat was het wel weer even!
En nu die bumper even recht zetten, zou zo mooi staan want verder ziet hij er goed uit.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En nu die bumper even recht zetten, zou zo mooi staan want verder ziet hij er goed uit.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017