


Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
Helaas de nokkenas heeft het begeven.
is de nokkenas te vervangen door een nokkenas van andere types?
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De turbo heeft een afwijkende nokkenas met een eigen nokprofiel als ik mij niet vergis.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En even het aggregaat uitbouwen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Is er meer kapot of alleen de nokkenas ?
Versleten ? stuk af ? gebroken ?
Heeft jouw CX garage nog losse delen ?
Zou een T1 en een T2 blok dezelfde nokkenas hebben ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
versleten inderdaad.
Vind maar eens een nokkenas voor een gti turbo 1.
Is de nokkenas uit het turbo 2 blok een optie?
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl
Ik weet wel zeker dat Citroville er een heeft.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of D’Oro in Utrecht..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het zou mij verbazen als de nokkenas van een Turbo II anders zou zijn ...














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mij niet!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Okay - ik leer weer bij




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
piston’s van een Turbo II zijn ook anders dus kans is groot dat de nokkenas dat inderdaad ook is… T2 heeft ook andere loopcultuur…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Prestaties en verbruik (in Nederland) zijn op papier hetzelfde. Ik hoor wel dat de Turbo II op hogere snelheid een stuk zuiniger is. Ik dacht altijd dat dat te maken had met de intercooler, nooit geweten dat het binnenwerk van de motoren ook verschilt. En dat van die loopcultuur ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, ik tot nog toe alleen in serie 1 Turbo en serie II Turbo 1 gereden.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Had Willem al gepolst bij een CX garage, en is een T1 en T2 verschillend ?
Ben je al geholpen ?
Wij zijn allemaal benieuwd !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
break23m schreef:Prestaties en verbruik (in Nederland) zijn op papier hetzelfde. Ik hoor wel dat de Turbo II op hogere snelheid een stuk zuiniger is. Ik dacht altijd dat dat te maken had met de intercooler, nooit geweten dat het binnenwerk van de motoren ook verschilt. En dat van die loopcultuur ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, ik tot nog toe alleen in serie 1 Turbo en serie II Turbo 1 gereden.
technisch zijn natuurlijk de turbo 1 en de turbo 1 serie 2 exact gelijk. De turbo 2 niet… zowel compressie als turbodruk zijn anders bij de T2 zuinigheid klopt ivm met intercooler.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
De turbo 1 en 2 hebben een andere oliepomp, met andere vertanding en dus ook een andere nokkenas als de gewone 25.
De nokkenas van de turbo 1 en 2 zijn gelijk qua nokkenprofiel en kleptiming.
De zuigers zijn wel anders vandaar het compressie verschil.Ook de laaddruk is anders, de turbos zijn zover ik weet hetzelfde.