Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
omdat ik ergens de aankomende maanden toch een auto kopen moet en ik sterk zin heb in een bus, moet ik toch eens de jumper weer eens tegen het licht houden.
ik vind de jumper eigenlijk best wel lelijk . ik heb deze zomer een flink rondje europa gedaan in een nieuwe transit en was nogal aangenaam verrast over de rij-eigenschappen van dat ding. ik vind een transit ook een van de mooiere busjes om te zien. verder schijnen de vw transporters nogal lekker te rijden.
zijn er hier jumper rijders? kunnen jullie wat ervaringen delen en aangeven welke uitvoering jullie rijden?
ik zag deze advertentie en het leek me een fijne uitvoering. vooral die automaat met de 2,8 hdi spreken me erg aan.
denk niet dat deze het direct zal worden want ik denk dat ik voor een neiwue ga.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Van de Jumper weet ik niet hoe ie rijd, ik heb wel zowel in verschillende Ford Transit’s gereden en in Volkswagen Transporters. De Volkswagen vond ik toch een stuk fijner rijden dan de Ford.
Nou je ‘t over Jumpers en Transits hebt…
m’n zwager (die van de XM en de 2CV Special) rijdt sinds een jaar of drie zakelijk een Transit Dubbelcabine, van het nieuwe model.
met airco natuurlijk, omdat ‘ie gespecialiseerd is in lucht- en klimaatbehandeling.
Na drie jaar en iets van 120.000 km bevalt de auto niet echt meer, veel dingen zitten toch iets minder degelijk in elkaar dan bij aflevering.
En wat wil je, als je prive al twee Citroens hebt, een vader met een C5, en een zwager met een C3 XTR: dan ga je ook zakelijk Citroen rijden.
Deze week wordt z’n Jumper afgeleverd; volgende week krijgen jullie een kort verslag van de eerste ervaringen met deze nieuwe bus !!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
aha! wat voor een uitvoering precies met welke opties?
een blauwe HDI, kort, laag, dichte achterdraaideuren, airco, geen dubbel cabine meer.
rest volgt (vast) nog wel !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Waarom geen Jumpy Erik? de transporter valt in de cat tot 4m3(de nieuwe althans, de oudere zijn wat kleiner) de Jumper gaat tot 7m3 dacht ik.
Over de transit zijn we(mijn pa eigenlijk) totaal NIET te spreken.
Voor een groot bedrijf GE genaamd rijden we een paar keer per week medische apparatuur rond door Nederland. Voorheen met een Mercedes Spinter en tegenwoordig met een Transit. De transit heeft ondanks de grotere motor duidelijk minder koppel en slaat regelmatig af, dit heeft niets met mijn pa’s rij capaciteiten te maken want hij rijdt een ton per jaar maar vooral door de ietwat vreemde motor. Ook sloeg hij een aantal maal zomaar af op de snelweg, starten is er dan niet meer bij…leuk als je met 130 in de linkerbaan zit..
Motormanagment lampje gaat regelmatig branden en dan is het afgelopen met de pret. De dealer heeft al vanalles geprobeert maar zonder resultaat tot nu toe…
Dan heb je nog het brandstof verbruik dat absurt hoog is..1 op 5 is niet vreemd… terwijl de sprinter met een cilinder meer met bijna de helft genoegen nam.
Over de Jumper heb ik tot nu toe gelezen dat deze opzich een vriendelijke uitstraling heeft, prijstechnisch ook erg leuk is al is het dashbaord een beetje sober. De 2.8HDI heeft in tegenstelling tot de concurrentie(Sprinter, Transit, Master) genoeg aan 5 versnellingen omdat de motor erg soepel is en krachtig genoeg.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
@Erik,,
als je een Transit al lekker vind rijden moet je zeker eens een keertje in een Jumper gaan proefrijden.
Op mijn werk rijden ze ook met o.a Transits en de mensen die daar mee rijden zijn er niet echt over te spreken. De keer dat ik met zo’n Transithok gereden heb viel mij op dat de weglegging van een Jumper toch wel op een hoger niveau ligt….
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986
Heb eens een vergelijkingstest uit een Duits blad gelezen. De Jumper stak met kop en schouders boven Sprinter, Transit en LT (wat eigenlijk een Sprinter is…) op het vlak van wegligging en remkracht. Ook het zicht rondom viel in de smaak.
De Sprinter en LT hadden sterkere en soepelere motoren, al scheelde het niet gek veel.
Deze twee hadden wel de zwakste remmen!
Zeker de foto’s van een slalom tussen kegels is me bijgebleven: de Jumper bleef netjes de uitgekozen lijn volgen, terwijl de andere achteraan uitbraken…
Dieter
(op zoek naar Jumper… )
het is dan ook niet voor niets dat m’n werkgever een Jumper (lang) gebruikt als ondersteuningsauto voor outdoor-testwerkzaamheden
‘t ding heeft al heel wat ritjes Enschede-Eifel v.v. (Nurburgring) afgelegd.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Jumper 2.2 hdi
Ik rijdt zelf nu een Jumper 2.2 hdi van januari 2004. en ik kan zeggen dat ik er zeker over denk om er volgend jaar weer een te kopen.
Mijne is dan 2.2 hdi met el ramen el spiegels trekhaak radio/tel/nav erin koelbox warmtebox in het midden, dubbele cabine.
Ik gebruik hem veel voor mijn bedrijf ( hoveniersbedrijf) en ik moet zeggen zeer stille motor zeer sterk en rijdt prima.
vooral de verwarmde stoel is een verademing
hiervoor een jumpy gehad maar was net te licht.
deze is echter beresterk.
Dus voor mij is de Jumper goud
Ps het is de middellange normale versie met dub cab.
Alleen een Citroen rijdt als een Citroen.
Beter Oud Frans dan Nieuw Japans
Mijn vader heeft in zen bedrijf een heel oude Jumper 2.5D uit ‘97 met extra stevige vering.
Na 8 jaar als werkpaard te zijn gebruikt (met regelmatig veel meer dan 3,5 ton te laden) nog géén enkele frank (sorry, euro!) extra moeten uitgeven aan kosten. Enkel de scharnieren van de achterdeuren zijn eens vervangen, maar dat is bezwaarlijk de fout van Citroën te noemen.
Ik zelf rijd heel graag met de Jumper (stadsverkeer, is zelfs met de langste versie die wij hebben goed te doen). Enkel autostrade is ietske te luid en hij raakt met moeite aan 120 km/u!
beste,
Wij hebben zo ook heel wat bussen onder de loep genomen.
En toen uiteindelijk toch uitgekomen op de Citroen Jumper. Wat betreft styling is dit gewoon mooie riante bus.
Volkwagen daarintegen rijd naar mijn smaak broert. en ruimte achterin evenals de transit is zeer slecht.
Inmiddels is dit ons tweede citroen jumper inmiddels van 2,5 TDI naar 2,8 HDI echt formidabel.
Rijdt als personenauto en veel laadruimte achterin. Afwerking is uitstekend.
Het is niet voor niets de best verkochte bedrijfsauto.
Zelfs in engeland waar de jumper het geheel heeft overgenomen van de transit.
weet niet wie dit model mooi vind maar ik vind hem oerlelijk. vierkante blokkendoos.
Het is gewoon kwestie van proberen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
bovendien is ‘t ook gewoon een mooie no nonsens bus…
Maar ik geloof dat Erik ondertussen wel wat anders heeft gevonden hoor
oja we rijden overigens de uitvoering
Citroen Jumper Combi Club
luxe uitvoering van de citroen jumper met 2,8 Hdi
met dubbele cabine
met een top van….we hebben even op de 180 gezeten.
We willen eigenlijk wel weer kleiner gaan rijden in een C5 en of picaso
maar voorlopig blijft de jumper nog wel even dienst doen.
Bij intresse kan je altijd een Pbtje of mailtje doen.
Citroen rolls better then a Rolls!!