2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
2.0 hdi stopt ineens ermee en geen vermogen !
ray2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 23 november 2014 12:14 AM
  [ # 16 ]

Toch bleef het probleem en stond ik stil in het Frankrijk. Voor veel geld (1700 euro) is er een revisie HDI groep in gezet en meteen de waterpomp en distributieset. Na die HD groep geen probleem meer gehad.

GS/GSA/GSA/BX/BX/Berlingo 1.9/2.0 HDI

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 november 2014 10:35 AM
  [ # 17 ]

Je hebt ‘m nu ruim 6 jaar sinds 2008 ? Hoeveel kilometers, welke storingen bedoel je nog meer?

Ik neem aan dat je de HDI pomp ( hoge-druk diesel pomp) hebt moeten vervangen?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2014 09:40 PM
  [ # 18 ]

Voor die prijs mag ik hopen dat er een andere motor in gekomen is Very Happy

Profiel  
 
ray2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 24 november 2014 01:38 AM
  [ # 19 ]

Het was een lijst aan onderdelen waar wel de HDI pomp onder zou zitten. Ze noemde het een HDI groep. Als ik goed zoek kan ik de rekening wel vinden. Ik had geen keuze: de auto daar laten staan met alle vakantiebagage erin, of repareren, helaas was het een revisieset. Verschrikkelijke dure reparatie, dus.
Ja , ooit de 1.9D berlingo nieuw gekocht en nu rijd ik nog steeds in de 2.0 hdi. ( dus al heel lang Berlingo rijder) de HDI 2.0 is een trekmonster, ooit trekauto van het jaar bij de anwb.
Nu op 224.000km. Enige minpunt is de ECU stekker zo nu en dan een storing. Trek me er niets meer van aan. Is meestal onzin. Verder rijd de 2.0 HDI veel beter dan de vorige. Zuiniger, sterker, soepeler en stiller. Meeste onderhoud doe ik zelf.

GS/GSA/GSA/BX/BX/Berlingo 1.9/2.0 HDI

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 november 2014 09:08 PM
  [ # 20 ]

HD-pomp, opvoerpomp, leidingwerk, injectoren en dan nog arbeidsloon..

Was transport naar NL geen optie?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 26 november 2014 03:58 PM
  [ # 21 ]

Jammer dat de oplossing zoveel geld heeft gekost, goed dat ‘ie het weer probleemloos doet!

Eigenlijk weet je nu nog niet wat er precies mis is geweest met het oude systeem. Klinkt een beetje als een nood/paniek oplossing om dan maar alles wat er aan mogelijk versleten delen op de HDi zit meteen in één keer te vervangen: dan hebben we het falende onderdeel tenminste te pakken.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook