Hallo met het demonteren van mijn inlaatspruitstuk is de buis kapot gegaan die van het uitlaatspruitstuk komt naar mijn egr/ugr gebeuren.Kan ik deze afdoppen op de aansluiting op mijn uitlaat en op het egr huis? of krijg ik dan een storing melding,of is hier iets voor om het te om zeilen?
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een storingsmelding op een DW8 uit 98? Op welke display zou die storing weergegeven moeten worden dan? Dat ding van mijn kan met moeite zijn kilometerstand onthouden
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Ik heb ooit de EGR buis afgesloten: Klik!
En dus weer ongedaan gemaakt..
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
ik had dus hetzelfde met die 2 inbusboutjes op de uitlaat muurvast en direct dol gedraaid.wie gebruikt er nou ook inbusbouten op een auto?? is meer voor ikea meubelen als je het mij vraagt.ik ga het gewoon proberen zonder egr en anders maak ik het weer ongedaan…
inbus? Torx zeker?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Was het maar zo,geef mij maar gewoon 6 kant bout draai je niet zo gauw over de kop.
is idd inbus rommel, enkel EGR is op 5 min uitgeschakeld door 2 vacuüm slangen af te doppen.
2 nageltjes, dat is alles wat je nodig hebt om in die darmpjes te steken.
Rijgedrag, trager warm, voor de rest wat properdere inlaat. Keuring, die zien het niet in België.
Ikea boutjes of niet, na 200.000km vind ik dit een geweldige motor. Buiten drukgroepen en wat dichtingen nog niks vervangen
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Mee eens!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Het is gelukt, egr afgedopt en geen storingen.de boel schoongemaakt nieuwe riemenset waterpomp etc filters envloeistoffen vervangen. En gelijk maar de kleppen gesteld, had op alle 4 inl kleppen geen speling dus slecht starten met koude motor. Start nu met 1 slag ook laatst met nachtvorst. Nou nog even olielakkage opsporen, het komt aan de distributie zeide weg halverwege het blok, denk de koppakking kan alles weer los.
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Goed hoor!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Koppakking lek, zeker van? Loopt wel olie kanaal aan distributie zijde denk ik maar geen kwaal van die motoren.
Motoren zweten wel graag, vooral aan de as van nokkenas dichting lagerschalen. Kop dus.
klein beetje vloeibare pakking bij monteren nokkenas, nieuwe as afdichting desnoods en vlammen maar
Ook gewoon die 2 kleppendeksel met mastiek in elkaar plakken. Heb ik ook gedaan, geen gepruts met dichtingen.
Tenslotte mag er geen olie op distributie riem komen, voor de rest is een lekje geen ramp.
Klepjes na nieuwe plaatjes ook hermeten de speling? 2 buitenste kleppen zijn meestal ergste ingelopen.
Nee ik ben nog niet zeker of het de koppakking is die olie lekt.Met het kleppen stellen heb ik de lagerschalen niet met vloeibare pakking ingesmeerd wel gewoon met olie.Maar wel een nieuwe nokkenaskeering en de kleppen deksel pakkingen beide met vloeibare pakking.Ik wil de boel binnenkort is helemaal olievrij maken en dan kijken waar het weg komt.
Ik heb 2 kleppen gecontroleerd met de distributiewissel toen alles op tijd en geblokkeerd stond,van geen speling naar inlaatkleppen 0,14 0,17 ongeveer,en ben er van uit gegaan dat de andere 2 ook goed zijn.
Wat is de klepspeling nu weer? inlaat 0.15, uitlaat 0.30mm
Volgende keer alle kleppen eens controleren bij het dichtgooien van het blok. Buitenste 2 cilinders zien het meeste af en zijn meestal het verste ingelopen.
Lagerschalen, volgende keer insmeren met vloeibare pakking!, zeer dun filmpje leggen tussen kop en lagerschalen.
Zweten, dat doen die blokjes wel graag dus ook geen ramp.
Gloeispiralen ook nagekeken?
Na dit alles moet je weer een motor hebben dat brult zoals nieuw.
klepspeling lijkt me nu oke,s morgens met koude start met 1 slag aan en lekker zuinig 750 km op een tank. ik heb de 4 vgloeispiralen eruit gehad en 12v op gezet en werden goed warm.weerstand niet gemeten. waar komt de olie dan uit als het langs de lagerschalen lekt? motortje loopt lekker soepel,alleen beetje hoge toeren op snelweg met 130 maar dat geeft niks…
Ok, zie bijlage, 2 rode cirkels, onder die lagerschalen moet dun laagje mastiek. Wat het geeft zonder mastiek, daar heb ik geen ervaring mee:-)
Gloeispiralen, hebben ze aanslag dan zijn ze dood :p Weerstand meten is niet simpel met goedkope multimeter gezien het super laag is.
snelweg, tja 3500 RPM aan 130km/uur, verbruik, gem. bij mij 6.9L/100km.
ik heb het blok even van onder schoon gespoten om beter te zien waar de olielekkage vandaan kwam maar moeilijk te constateren.als het wel van de lagerschalen komt waar komt het dan naar buiten? de nokkenaskeering dicht de boel toch naar buiten af en deze heb ik vervangen.heb nog even geen zin om de nokkenas er weer uit te halen.