Gisteravond reed ik terug vanuit Genk (belgië) naar Eindhoven. Toen opeens de auto een beetje inhield. Toen ik de vluchtstrook opreed naar de afrit bij Weert hoorde ik een luide knal. Eenmaal uitgerold op het viaduct rook ik een vreemde olielucht.
Ik kreeg de auto niet meer in z’n vrij en het schakelen ging ook niet meer lekker.
Tijdje later de wegenwacht erbij en de constatering was dat de bak naar z’n grootje was! Omdat mijn pa lid is en ik nog niet werd slepen een duur geintje, dus ben ik op eigen verandwoording in z’n 1ste versnelling van Weert binnendoor naar Eindhoven gereden. Tering wat was ik blij toen ik de oprit opreed na 2,5uur. Bijkomend detail was dat mijn water thermometer ook niet werkt (had ik al wel besteld bij IDD techniek). Ik kon dus niet zien of mijn blok niet oververhit raakte. Maar met de kachel vol open en om het half uur stoppen ben ik toch redelijk veilig thuis gekomen.
Maar wat nu!
Op internet vind ik een bak voor €30,- van een cx25 trd turbo1, maar ik heb een admosferische diesel uit 1989 met 75 pk en volgens mij is die bak dan anders?
Wie heeft er nog een goede bak liggen! Of waar kan ik een goeie kopen.
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bak van een Turbo diesel kan je NIET gebruiken voor je 75pk diesel, omdat de turbo bak een veel langere eindoverbrenging heeft.
Jouw diesel heeft niet genoeg vermogen voor zo’n lange overbrenging, waardoor deze zijn topsnelheid niet meer zal halen, en het optrekken ook langer zou kunnen duren.
Je kan dus beter even verder zoeken naar een bak voor een gewonen ongeblazen diesel.
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dit is een beetje gokwerk van mij, maar als echt alleen de eindoverbrenging anders is zou je, met de kabotte originele bak en een werkende turbo bak, misschien wel een revisie kunnen doen
Edit, inmiddels gezien dat zowel de 5e versnelling als de eindreductie anders is…
Verder schat ik dat de demontage/revisie/montage van de bak (uurloon) een stukkie meer gaat kosten dan die 30EUR voor een vervangingsbak. Als je de boel er toch uit hebt wil je waarschijnlijk toch ook de koppeling vervangen ...etc.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Omdat het blok toch eruit moet voor het wisselen van de bak, waarom niet gelijk een turbo 1 blok met bak in de cx plaatsen. Meer vermogen, zuiniger
sneller…...
Omdat het blok toch eruit moet voor het wisselen van de bak, waarom niet gelijk een turbo 1 blok met bak in de cx plaatsen. Meer vermogen, zuiniger
sneller......
Hier heb ik ook al over nagedacht, maar waar vind je een goed trd turbo blok met bak?
En wat zou dat gaan kosten en ik moet ook m’n uitlaatbocht aanpassen.
Maar gelukkig kan ik met de caddy een motorblok ophalen.
Op marktplaats stond een turboblok met bak te koop, maar die was gisteren al verkocht toen ik belde! Shit, dat was perfect geweest
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Het lijkt erop dat de 25GTi/RI exact hetzelfde is als de 25D. Net als de bak van de 20RE en de 22TRS.
De Gti heeft alleen een andere eindoverbrening door een ander differentieel (14/59) ipv (14/61)
De breaks en prestiges hebben een ander kroonwiel. (15 ipv 14)
De GTi Turbo tenslotte heeft de Turbo D bak, met het GTi differntieel (59).
Ruime keus aan vervanging dus!
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Marino heeft een cx 25d en een 22trs te koop
Ik denk dat m’n vriendin gek wordt als ik nog een auto bijkoop voor onderdelen! Een motorblokje merkt ze niet
Als iemand een versnellingsbak heeft!
Let me know
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Jules Unlimited schreef:Omdat het blok toch eruit moet voor het wisselen van de bak, waarom niet gelijk een turbo 1 blok met bak in de cx plaatsen. Meer vermogen, zuiniger
sneller......Hier heb ik ook al over nagedacht, maar waar vind je een goed trd turbo blok met bak?
En wat zou dat gaan kosten en ik moet ook m’n uitlaatbocht aanpassen.
Maar gelukkig kan ik met de caddy een motorblok ophalen.Op marktplaats stond een turboblok met bak te koop, maar die was gisteren al verkocht toen ik belde! Shit, dat was perfect geweest
hou wel in de gaten als je een ander blok erin doe dat je hem ook weer moet keuren enz
Ik zie wel waar ik tegenaan loop. Een blok met bak of alleen een bak.
Dat keuren is niet het meeste werk Eerst maar alles eruit halen.
Gelukkig kan ik van een vriend een motortakel lenen en een medeforummer uit Sint-Oederode biedt al hulp aan. Zeer tof!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)
Jules Unlimited schreef:een medeforummer uit Sint-Oederode biedt al hulp aan. Zeer tof!
Dat kan er maar 1 zijn
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eviltwin schreef:Het lijkt erop dat de 25GTi/RI exact hetzelfde is als de 25D. Net als de bak van de 20RE en de 22TRS.
De Gti heeft alleen een andere eindoverbrening door een ander differentieel (14/59) ipv (14/61)
De breaks en prestiges hebben een ander kroonwiel. (15 ipv 14)
De GTi Turbo tenslotte heeft de Turbo D bak, met het GTi differntieel (59).Ruime keus aan vervanging dus!
20re bak en 22 trs bak passen helemaal niet omdat deze een totaal ander koppelingshuis hebben.
De bak van Tri en GTi kan je wel goed gebruiken.
En als je een turbo diesel blok in je gewone diesel schroeft hoef je niet naar de RDW.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bel Jeroen Kelfkens van Cxtreme uit Zeist eens,
0343-554081
wie weet heeft hij wat liggen?
hij is goed en niet duur!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
ik sprak onlangs nog pascal mooyman van de gelijknamige garage bij ons in Den Haag. Hij heeft nog goed spul staan. Onder meer een TRD 2 blok met bak. Alleen daarvan begon de koppakking een beetje te zweten.
Mooi kl*ten! Dus je heb het schuifdakrubbertje nog niet nodig??
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
sorry, maar daar had niet om gevraagd. ik heb geen schuifdak in mijn auto