Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
En als je een C6 op ‘t oog heb, stuur me het VIN en ik zoek voor je uit wat de claimhistorie is.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
guznax schreef:die 3.0 wordt dan wel heel verleidelijk, maar die is nog aan de dure kant.
Vergis je niet, ook zo’n 2.2 Hdi is een prima C6. Een automaat met die motor vinden is overigens wel wat lastig, maar als je niet per sé AMVAR en een automaat wil kun je met de 2.2Hdi heerlijk C6 rijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Volgens een klant die ik deze week hielp, is een C6 2.2 net zo duur in onderhoud als een C5 2.2. Alleen de houdersschapsbelasting is iets hoger.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:En als je een C6 op ‘t oog heb, stuur me het VIN en ik zoek voor je uit wat de claimhistorie is.
Dank je, oldenhage!
wat bedoel je precies met claimhistorie? of de recalls zijn uitgevoerd?
Eigenlijk heb ik zelfs liever de handbak, maar als de automaat erop zit laat ik hem niet staan.
maar AMVAR lijkt me een hele coole technische gadget. Is het verschil met of zonder goed te merken?
Ik vond dat de xm 2.5 td ook vermogen genoeg had en die had maar 131 pk, maar wel 285 NM koppel.
Toch zou je ondanks het 300 kg hogere gewicht 370 NM en 173 pk goed moeten kunnen merken.
oldenhage schreef:Volgens een klant die ik deze week hielp, is een C6 2.2 net zo duur in onderhoud als een C5 2.2. Alleen de houdersschapsbelasting is iets hoger.
Thanks! net ff hier gekeken.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=649&hilit=kosten+onderhoud
Een aantal mensen die over langer tijd C5 2.2 HDif gereden hebben, komen rond de 1000 euro per 20000 km uit. er zijn ook wel wat uitschieters omhoog en omlaag (vooral omhoog ).
De zorgpunten zijn inderdaad een beetje gelijk aan de c6.
Vandaag ga ik naar een C6 kijken (aanschaf).
Hoe kan ik zien welke versie Navidrive erin zit?
Bij de C6 dag werd aangegeven dat ik de ‘menu-knop’ ingedrukt moet houden en dat ik vervolgens een code in beeld krijg waarvan ik aan de eerste letter kan zien of er RT3, RT3EV, RT4 of RT5 in zit.
Nu bleek vorige weer bij een andere c6 dat die code niet in beeld verscheen, maar andere dingen (menu opties etc).
weten jullie misschien hoe ik dat wel kan zien?
dank alvast, Xander
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ergens midden 2006 werd de laatste met RT3 geleverd.Direct te herkennen aan de DVD navigatie: als je de DVD er uit haalt is de kaart weg.
Daarna een Harddisk voor de navigatie en een beter scherm.
En verder: Op service.citroen.com kan je precies zien wat er in zit als je het VIN invoert.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Ergens midden 2006 werd de laatste met RT3 geleverd.Direct te herkennen aan de DVD navigatie: als je de DVD er uit haalt is de kaart weg.
Daarna een Harddisk voor de navigatie en een beter scherm.
En verder: Op service.citroen.com kan je precies zien wat er in zit als je het VIN invoert.
dank je! ik ga kijken.
ik heb de C6 op lpg trouwens gekocht. zal even kijken of ik de titel kan aanpassen.