Wimmie schreef:
Niet dus.
Pas met een Twinnyload en wat later met een aanhanger gereden, maar toch gewoon een constante piep te horen bij het achter uit rijden.
Zie brochure “Intelligente functies” (Te overhandigen aan elke koper van een Citroên C5 op het moment van aanschaf) Deze brochure vermeld dat je als koper bij de aflevering een aantal functies ( 11 stuks) door de dealer kunt laten instellen waarvan er één is die “Parkeerhulp” heet. Deze instelling bepaalt of je parkeerhulp wordt uitgeschakeld als je een aanhanger/caravan aankoppeld.
Als hij dus blijft piepen bij aangekoppelde aanhanger/verloopstekker dan is deze functie niet geactiveerd dus even terug naar de dealer om dat te laten aanpassen.
Groet,Ton
citroenotter schreef:
Ik kom toch nog even terug hierop. Hoe weet ik of ik wel of niet Pack Parking in mijn C5 heb? Door de trekhaak eraf te halen. Pff wat een karwei! Of toch nog iemand een idee betreft wel of niet Pack Parking?
Pack Parking houdt het volgende in: Parkeerhulp achter (van die ronde dingetjes in je achterbumper) , inklapbare buitenspiegels (automatisch / handmatig), automatisch dimmende binnenspiegel (groen ledje op de onderrand)
Ik was er al bang voor: onduidelijke vraagstelling, maar…..kan gebeuren .
Of je Pack Parking als accessoire op je C5 hebt, kun je het makkelijkst ontdekken als je even naar het onderste gedeelte van de achterbumper kijkt. Als daar 4 sensoren zitten (rondjes van pakweg 1 centimeter doorsnede), heb je Pack Parking. Er is in feite geen enkele relatie tussen Pack Parking en een trekhaak, maar de eigenaren die gebruik willen maken van het gemak van die piepende sensoren en óók een trekhaak gemonteerd hebben, hebben vrijwel altijd een trekhaak met een demontabele kop (omdat anders het effect van Pack Parking nul is, omdat de sensoren altijd de kop detecteren). Dus Pack Parking i.c.m. een niet gemonteerde kop werkt perfect, en als de kop wél gemonteerd is, dan rust er meestal óók iets op (fietsendrager, aanhanger) en werkt Pack Parking niet (althans niet waar het voor bedoeld is, want hij piept dan constant als hij in z’n achteruit staat).
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Duidelijk>>>dank jullie allemaal!
Einde discussie wat mij betreft.
Groet