Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een DY is gewoon zo’n beetje de traagste DS. Wen d’r maar aan….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Echt vlotte groene DS23 met een mooi schuifdak kopen?
O nee, die is al verkocht….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Hilko Schmitt schreef:....ik vraag me af of die 2e trap ooit wel open gaat. Met kap open en handmatig heb ik dat al gechecked en ging open. Rijdend weet ik het niet….
Rijdend (en bij stilstand) voel je zwaar punt bij de bediening van het gaspedaal. Bij ‘leunen’ tegen dit weerstandspunt loopt mijn DSuper (met DY3) exact 120 op de teller (met 185/80-15 voorbanden).
Doortrappen geeft versnelling tot hogere snelheden.
In de 2e versnelling voel je bij doortrappen na dit zware punt de auto direct feller reageren.
Misschien sproeiers (deels) verstopt?
Ben je m kwijt? Mooi! Was ook een mooie. In ieder geval ben ik bij groen gebleven….....
Maar dus wel een stuk trager. Echt niemand thuis als je eens flink gas wil geven. Tweede stuk gaspedaal gaat ook een stuk moeilijker. Ik moet daar maar eens naar kijken. Verder rijdt ze perfect en schakelt helemaal perfect, nog nooit zon goede afstelling van de bvh gehad.
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
vlietmansje schreef:Hilko Schmitt schreef:....ik vraag me af of die 2e trap ooit wel open gaat. Met kap open en handmatig heb ik dat al gechecked en ging open. Rijdend weet ik het niet….
Rijdend (en bij stilstand) voel je zwaar punt bij de bediening van het gaspedaal. Bij ‘leunen’ tegen dit weerstandspunt loopt mijn DSuper (met DY3) exact 120 op de teller (met 185/80-15 voorbanden).
Doortrappen geeft versnelling tot hogere snelheden.In de 2e versnelling voel je bij doortrappen na dit zware punt de auto direct feller reageren.
Misschien sproeiers (deels) verstopt?
Hee grappig.
Ik heb mijn DV3 met een tweetrapscarburateur vertroeteld.
Die van mij rijdt 130 op de teller bij het “leunen”, soms ietsje harder (in 5)
Dat is overigens 120 in ‘t echt…
Maar ik merk ook wel verschil bij het openen van de 2e trap.
Maar een IE is echt veel sneller in de hogere versnellingen, dus misschien verwacht je er teveel van.
100 PK in vrij zware auto van 40 jaar oud is niet te vergelijken met een 2-liter van tegenwoordig…
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat je tweede trap blijft hangen.
Draai de stelschroef een heel klein beetje in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nu weer iets anders: ik kom er achter dat mijn hd pomp niet mer afslaat. Ofwel, de regelaar blijft druk vragen. Dus ergens een interne lek (niets op de vloer). Auto komt prima omhoog en veert, stuurt en schakelt prima. Remt ook goed. Bij stilstand, motor uit in de rijstand en vaak remmen zakt de auto steeds een stukje, tot laagste stand. Mijn druklampje is er een paar dagen geleden mee opgehouden ook.
Ik verdenk als eerste de regelaar, en/of remaccu?
Groeten,
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is de ontlast schroef wel helemaal dicht?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wat voor regelaar zit er op? Staal of aluminium?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oei…. Niet op gelet. Het is een 67-er, MA 68. Maar met een DY3 motor….. Weet ik dus niet zeker. Maar zou de remaccu het niet zijn? Zal er al wel een euwigheid inzitten. Dit fenomeen nog nooit eerder gehad. Wel een korte interval, maar een zo korte….
Anyway, ze rijdt wel fantastisch, maar dit is natuurlijk niet goed.
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee met een lege remaccu slaat de regelaar gewoon af.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lijkt mij een interne lekkage issue. Dus of die regelaar die gewoon stuk is (of de hoofdbol), of een ander orgaan. Zo drastisch, bij niet sturen of veren of remmen, doet mij denken aan een orgaan waar ik nog nooit echt naar gekeken heb: die remaccu. Die zijn bekend om het loodje te leggen ooit. En is een belangrijk en grote verbruiker. Toch?
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 67/68 heeft origineel een alu drukregelaar waardoor de pomp bij stationair draaien vrijwel niet af slaat. Als er een alu regelaar op zit is ombouwen naar staal sowieso beter, helemaal omdat citroen daar in 69 al een modificatie set voor verkocht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah. Berichten gekruisd….
Die regelaar maar eens wisselen dan. Lekker klusje, kan je zo lekker bij! Bij die 23ie was dat een eitje.
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Ok…....dus dit hoeft niet eens een probleem te zijn! Als ie stationair niet afslaat…. En bij niet stationair is dat moeilijk na te gaan. Ik heb m al onlast en weer vastgezet. Duidelijk verschil in motorlast bij ontlast. Bij dichtdraaien hoor je de pomp werken, maar slaat dus nooit af. Dit alles bij rijstand, laagste stand en hoogste stand. Ook een behoorlijke retourflow in het vat bij normaal stationair draaien en rijstand. Dus een behoorlijke interne lek, maar dat hoeft niet zorgelijk te zijn. Ik heb qua flow geen referentie, zie alleen een goed geborrel in het vat.genoeg lhm trouwens.
Konijnendijk heeft de auto helemaal nagelopen een maandje terug, en een 10k km beurt gegeven. Ik zou aannemen dat ie zoiets zou opmerken. Ik laat het nog even rusten.
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019