

Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Ik heb mijn motorkap opnieuw moeten laten spuiten. Dit is bij een partnergarage gedaan. Het leek netjes gedaan, blue oriental, maar een week later keek ik nog eens goed langs de kap en zie ik allemaal hele kleine pukkeltjes, kippenvel. Ik dus niet blij en al in mijn hoofd de teruggang en alles wat er bij komt naar de garage. De volgende dag kijk ik weer en is het stukken minder! Niet helemaal weg maar echt minder.
Heeft het iets met de temperatuur te maken of ‘nieuwigheid’ of moet ik gewoon terug en moet het allemaal opnieuw?
Dit is nou echt iets waar we Ron Vening voor nodig hebben, maar die is niet zo vaak op het forum. Ik zal je vraag in elk geval naar hem mailen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Het antwoord van Ron Vening:
Ik vermoed dat er vocht Condens is opgesloten tijdens het spuit/droogproces. Voor een goede oplossing zal alles doorgeschuurd moeten worden en alles opnieuw worden opgebouwd. Een goede spuiter kan er alsnog een infraroodlamp op zetten. Dan wordt het a.h.w. geforceerd en komt de ellende wel boven.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper


Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Dank Egbert, ik zal er mee terug naar de garage/spuiter…..
Gedoe.














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het bezit van een klassieker is altijd gedoe Ook dit komt vast wel weer goed. Plaatwerken en spuiten blijft mensenwerk en is gewoon geen eenvoudig proces. Het kan eens misgaan, maar valt ook weer op te lossen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
En inderdation, keurig ende netjes opgelost door de spuiter!
Gans kaal gemaakt en opnieuw gespoten.
Mooie service en ik voel me weer kiplekker.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.