2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
CX25 3 weken geleden gekocht en nu de versnellingsbak kapot
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 11 februari 2006 10:09 PM
  [ # 16 ]

Herkeuren hoeft alleen maar als de brandstof of het aantal cilinders wijzigt. En verder geloof ik alleen als het vermogen met 40%? toeneemt heb ik gehoord.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 11 februari 2006 10:32 PM
  [ # 17 ]
dimmar schreef:

sorry, maar daar had niet om gevraagd. ik heb geen schuifdak in mijn auto

Was voor Jules bedoeld!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 12 februari 2006 12:18 PM
  [ # 18 ]
waterman771 schreef:

20re bak en 22 trs bak passen helemaal niet omdat deze een totaal ander koppelingshuis hebben.
De bak van Tri en GTi kan je wel goed gebruiken.

We weten nog niet precies wat er stuk is, dus van twee bakken EEn maken zou altijd nog kunnen, dan is een 20RE of 22TRS bak toch ook een goede donor Confused:

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 februari 2006 01:46 PM
  [ # 19 ]

Ik heb nog een 2400 break met een automaat staan, geen idee of je daar iets aan hebt? Staat bij Nuenen.

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 13 februari 2006 12:04 PM
  [ # 20 ]

automaat heeft een andere krukas, dus blokken/bakken zijn bij een automaat niet zomaar te ruilen

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 13 februari 2006 02:49 PM
  [ # 21 ]

Mooi kl*ten! Dus je heb het schuifdakrubbertje nog niet nodig??

GRG

Inderdaad klote, maar ik laat me niet zomaar uit het veld slaan.
DS23man eerst even het meest noodzakelijke! Als de cx weer rijdt dan komt het schuifdak aan de beurt!
Twisted Evil

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 13 februari 2006 03:40 PM
  [ # 22 ]

Net bij van Gompel geweest voor een nieuw stukje leiding van het LHM systeem. Het leiding begaf het toen ik volgens het “oude recept” een doorspoeling deed! Hij had nog een nieuw stukje leiding liggen voor €15,- dus die ga ik er even als eerste opzetten.

Voor een 2handsbak met een verleden van 2ton vroegen ze €500,- Twisted Evil Vind ik toch wel duur, maar wel met garantie.
Toch nog even rondbellen en kijken wat er nu kapot is.

Gisteren in de sneeuw bezig geweest met sleutelen! Vind het sleutelen wel leuk, maar de kou minder.

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 13 februari 2006 06:31 PM
  [ # 23 ]
Jules Unlimited schreef:

Net bij van Gompel geweest voor een nieuw stukje leiding van het LHM systeem. Het leiding begaf het toen ik volgens het “oude recept” een doorspoeling deed! Hij had nog een nieuw stukje leiding liggen voor €15,- dus die ga ik er even als eerste opzetten.

Voor een 2handsbak met een verleden van 2ton vroegen ze €500,- Twisted Evil Vind ik toch wel duur, maar wel met garantie.
Toch nog even rondbellen en kijken wat er nu kapot is.

Gisteren in de sneeuw bezig geweest met sleutelen! Vind het sleutelen wel leuk, maar de kou minder.

Wwwwaaarrrmmme Chocolademmmmelk!

GRG

BRRR

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 13 februari 2006 06:39 PM
  [ # 24 ]
Jules Unlimited schreef:

Net bij van Gompel geweest voor een nieuw stukje leiding van het LHM systeem. Het leiding begaf het toen ik volgens het “oude recept” een doorspoeling deed! Hij had nog een nieuw stukje leiding liggen voor €15,- dus die ga ik er even als eerste opzetten.

Voor een 2handsbak met een verleden van 2ton vroegen ze €500,- Twisted Evil Vind ik toch wel duur, maar wel met garantie.
Toch nog even rondbellen en kijken wat er nu kapot is.

Gisteren in de sneeuw bezig geweest met sleutelen! Vind het sleutelen wel leuk, maar de kou minder.

Ik heb alleen een gti turbo bak liggen, maar daar heb je niets aan.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 13 februari 2006 07:07 PM
  [ # 25 ]

cx bak

500 euro voor een 2e hands bak van een cx is een belachelijke prijs,bel anders citroville eens.

Ik heb zelf alleen td bakken liggen,met de motor er nog aan,

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
25TRDTurbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-05-2006

- CX 25 TRD Turbo
- AX GT
Gepost: 07 juni 2006 01:15 AM
  [ # 26 ]
Ds23man schreef:

Mooi kl*ten! Dus je heb het schuifdakrubbertje nog niet nodig??

GRG

Schuifdakrubbertje? Hè? Wat? Wie?  Waar? Te koop? Hoe duur?

CX 25 TRD Turbo 1986 (420.000 km)
Alfa Romeo MiTo 2011

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 16 juni 2006 03:45 AM
  [ # 27 ]

De bak van een Turbo diesel kan je NIET gebruiken voor je 75pk diesel, omdat de turbo bak een veel langere eindoverbrenging heeft.
Jouw diesel heeft niet genoeg vermogen voor zo’n lange overbrenging, waardoor deze zijn topsnelheid niet meer zal halen, en het optrekken ook langer zou kunnen duren.

Aan de andere kant is het voordeel weer minder herrie en een lager verbruik. Ik vind een CX 25 D voor een diesel veel te veel toeren maken als je op de snelweg rijdt.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 16 juni 2006 12:34 PM
  [ # 28 ]

Aan de andere kant is het voordeel weer minder herrie en een lager verbruik. Ik vind een CX 25 D voor een diesel veel te veel toeren maken als je op de snelweg rijdt.

Dat probleem is nu opgelost met de TRD 25 Turbo2 motor en bijbehorende bak. Die loopt nog geen 3000 toeren als je 140 rijdt!  Cool
Is echt superrelaxed cruisen

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook