Hallo,
Morgen heb ik een klusdagje gepland aan de BX. Een van de dingen die ik wil doen het monteren van een trekhaak.
Tijdens het googelen naar hoe ik deze trekhaak het beste kan monteren, kwam ik steeds plaatjes tegen waarop een BX trekhaak twee ‘lange ijzeren stukken’ heeft die naar achteren wijzen. Voor de duidelijkheid heb ik op zo’n foto een roze streep getrokken onder de twee stukken die ik bedoel.
Nu heb ik dus onderstaande trekhaak gescoord (foto 2). Deze zát oorspronkelijk onder een BX progress. En - je voelt hem misschien al aankomen—bij deze trekhaak zaten die twee ijzeren stukken niet.
Is mij aanname correct dat de trekhaak die ik nu in mijn bezit heb niet compleet is? Of zijn er verschillende modellen in omloop….
Mocht iemand het toevallig weten, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Rob.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Die is incompleet.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Je kan hem wel monteren maar ik zou er dan echt niets zwaarder aan hangen dan 300 kilo
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Thanks voor de reacties!
Kak! Ik was namelijk wel van plan om af en toe ook een aanhanger met spul (300+kg) te kunnen vervoeren.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Had juist hetzelfde probleem !
Die latten heb ik dan maar zelf gemaakt van een stuk platte lat ,
plooien en gaten boren en klaar
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Goed idee, zelf op maat gefixte stevige stalen platen kan natuurlijk ook….
Ik moet morgen toch even langs een ijzerhandel om extra stevige (10.9) bouten te halen.
thanks
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik zou gewoon goede 8.8 bouten voor een trekhaak gebruiken omdat deze wat meer rekken en beter een wisselende belasting(optrekken/remmen/drempels) aan kunnen dan 10.9 of 12.9 bouten.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Thanks. Eigenwijs vind ik deze input zeker niet. De ijzerboer adviseerde me telefonisch 10.9 te gebruiken maar zeker niet hoger te gaan ivm exact de reden die je noemt (drempels etc). Ik zal morgen ook even bij hem dubbelchecken als ik er ben.
Ik zit net even te kijken welke lengte die bouten moeten hebben. Volgens mij kom ik met een lengte van 4cm een heel eind. Eens?
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
4 cm is wat je nog net kwijt kan, dus dat lijkt me prima! Tja wat betreft sterkte, kies zelf wat leuks Volgens mij zit je met een kwalitatief goede 8.8 ook niet verkeerd, zoals gezegd. Succes!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
In principe maakt 8.8 of 10.9 in deze niet uit. Als je gaat rekenen wat voor kracht die bouten kunnen hebben is 10.9 echt overkill
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Zo. De trekhaak zit er alweer een tijdje onder. Thanks voor de digitale assistentie.
Ik heb een exemplaar gemonteerd waarbij de verlengde originele ‘armen’ aanwezig waren.
De trekhaak zónder die ‘armen’ (zie de foto hieronder) heb ik over. Mocht een BX liefhebber hier interesse in hebben, dan hoor ik het wel. Je mag hem gratis komen ophalen in Zwolle.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Voor een fietsendrager zou je hem nog wel kunnen gebruiken
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Of je fixt dit exemplaar met twee stukken ijzer uit je kelder of bij je ijzerboer.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic