Was zo’n vinyldak af fabriek alleen op een Pallas?
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/6884 leuke wagen, zijn waarschijnlijk een hoop mensen die dat dak niks vinden maar lijkt mij eigenlijk wel heel lekker
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat dak is wel zonde ja. Vooral omdat er een vanwege dat dak een tussenspant heeft moeten wijken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ziet er leuk uit! Maar inderdaad, dat dak gaat hem geen goed doen. Al zou ik me om de constructie niet druk maken. Heb het inmiddels goed bekeken en dit balkje heeft extreem weinig met de stijfheid van de koets van doen. Het dient voornamelijk om het dak in bedwang te houden.
En de verkoper zal het zelf ook wel weten dat dit geen meerwaarde zal opleveren, in tegendeel.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
ohwja, hij is van Wim V8: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215053/
die kan er vast meer over vertellen, nadat je zijn topic hebt doorgenomen.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het balkje zit er niet alleen maar om de dakplaat in bedwang te houden. Denk dat het wel serieus zorgt voor
de stijfheid van de corrosie.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Slijp eens een vierkant gat in een koker en buig het ding, dan zie je wat er kan gebeuren. Bij overbelasting zullen de B-stijlen naar binnen of buiten knikken.
Of dat gaat gebeuren is een tweede, zal waarschijnlijk wel los lopen, en als je een dorpel-achtige kokerconstructie om het dakgat maakt kun je je prima daartegen beveiligen.
Kan me van mijn sterkteleervak het sommetje “schuifdak in een Ascona” herinneren, dat zo’n gat niet veel goeds deed voor de torsiestijfheid van de koets Maargoed, een GS break is toch al een vaatdoek, dus zolang het niet onveilig is, lekker met de haren in de wind!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat weg gezaagde kokertje zat er zeker met een reden.
Jammer hoor, zo’n break verzagen…..
Citroen!
MiGS schreef:een GS break is toch al een vaatdoek, dus zolang het niet onveilig is, lekker met de haren in de wind!
LOL, we hebben exact dezelfde discussie gevoerd bij het (Webasto-Hollandia) schuifdak in mijn Xantia type 2. Daar zit een verstijver in het dak die type 1 nog niet had, maar die had ook nog geen NACP sterren.
Webasto bezwoer dat zij het weghalen van de verstijver compenseerde met de dakrandversteviging, maar Citroën bleef aan de veilige kant.
En ik rij dus nu rond met een ster minder.
Adri
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat een schuifdak niet helemaal het zelfde is als een Twingo dak waar je zo’n beetje de gehele dakplaat weghaalt.
Mee eens.
Adri
Arjan Verkade schreef:Ik denk dat een schuifdak niet helemaal het zelfde is als een Twingo dak waar je zo’n beetje de gehele dakplaat weghaalt.
Ja duh, dat is een heel ander auto ontwerp, natuurlijk zullen de spanningen in die koets anders zijn
Wel leuk, beetje sterkteleer. Zo af en toe doe ik het nog een beetje, maar ben wel blij dat het niet m’n levensonderhoud is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gewoon super leuk zo’n dakje,
Gs break in ‘76:
Renault 4L in ‘64.
Renault 4L in ‘63.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wim ik ben het ook met je eens dat zo’n groot schuifdak heerlijk is, jou GS komt vast wel in handen van een liefhebber die het ook kan waarderen.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Inderdaad eens. Tis dat ik net mn gs verkocht en besloten heb om het bij 2 klusautos te houden, anders had ik zeker interesse gehad! Succes met de verkoop wim.