Aha, of wat ik op XCNL eens tegenkwam: BHG (blown head gasket)
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
AAN HERTOGJAN
Hertogjan,
Is een slordigheid in mijn profiel, moet ik even aapassen. Die CX heb ik niet meer maar eigenlijk had ik dat beest nooit of te nimmer mogen wegdoen. Die auto was gewoon verslavend.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
En je C6 is, neem ik aan, nog niet geleverd? Dus ook niet in je bezit ik hoop voor je dat zij deze maand komt
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C6 levering
Tja die levertermijn. Dat wordt een moving target. Was eerst eind November, toen eind December, toen niet voor eind Januari en nu geven ze geen datum meer. Ze weten het niet. Ik weet wel, had geen Rouge profond genomen tijdens mijn bestelling in juli 05 dat ik hem waarschijnlijk nu zou gehad hebben, maar dan wel in een donkere kleur. En dat is nou net niet wat ik wilde.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Aai, dat klinkt wel erg vervelend, ik begrijp je frustaties nu een stukkie beter
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Mmmm…..dat gevoel ken ik, Citroenist; heb een CX 22 Break gehad. En dar “gehad” blijft zeuren, ondanks de technische ramp die de wagen ook was.
Re: Betrowubaarheid Citroën
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Naar aanleiding van mijn vorige bericht:
Ik (en mijn echtgenote) hebben tot op heden 12 Citroëns gehad (mijn C6 die ik besteld heb in Juli vorig jaar is mijn 13e oeioeioe) als ik terugkijk inzake betrouwbaarheid:
1b)Xantia Activa HDI 2.0 (150000km) nooit probleem gehad, wel heeft Citroën preventief de hogedrukleidingen van de HDI vervangen
[off-topic]
Puur uit eigenbelang: kan je dit misschien toelichten via een PB’tje (het hoort hier niet helemaal (..helemaal niet..) thuis in dit topic..) wat er mis was met die leidingen en hoe jij en / of Citroën dat heeft ontdekt?
[/off-topic]
Reinoud Bekkema schreef:Ik denk dat je pech kan hebben. Dit heb je met ieder merk. Daarnaast is het zo dat je er rekening
mee moet houden dat hoe meer luxe op een auto zit hoe meer er kapot kan gaan. Hoe goed is
het kwalitatief gemaakt.
Onzin noem ik dit, het is een beetje bagatelliseren van de problemen welke zich in de hedendaagse
auto’s voordoen en die wij als klanten maar moeten slikken. Dat fabrikanten andere systemen
ontwikkelen ok, maar dat ik voor het geringste terug moet naar de dealer om dingen weer te
laten resetten daar walg ik van. en dan spreek ik nog geen eens over mankementen die
nog nooit opgelost zijn.
Reinoud Bekkema schreef:Citroen biedt veel luxe standaard voor een lage aanschafprijs. Dit kan meer onderhoudskosten betekenen.
Ja, de auto’s zijn behoorlijk compleet en netjes geprijsd, maar dat dit hogere onderhouds kosten zou
rechtvaardigen gaat er bij mij niet in Overigens de auto heeft als onderhouds kosten nog niet veel
gekost het gros was tot nu toe nog garantie.
Reinoud Bekkema schreef:Uiteindelijk is het lage brandstof gebruik compensatie.
Maak je geen illusies normaal meekomen in’t verkeer is krap aan 1 op 10.4 en je moet wel heel netjes
rijden wil je de 1 op 12 kunnen halen.
Reinoud Bekkema schreef:Storingsproblemen is een ander verhaal. Ik denk dat je maar het beste een nieuwe moet kopen.
Van de tweede serie. Deze zijn sowieso stukken beter…. En dit zien als pech wat niks met het
merk te maken heeft..
Nou dat dacht ik niet, het vernieuwde model vind ik A: niet mooi aan de buitenkant in het bijzonder
de voorzijde B: de middenconsole van het dashboard vind ik lelijk namelijk te druk en te saai
C: Als deze auto al niet geheel naar wens functioneert dan stap je toch niet in een tweede
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
roland schreef:roland schreef:
Reinoud Bekkema schreef:Uiteindelijk is het lage brandstof gebruik compensatie.
Maak je geen illusies normaal meekomen in’t verkeer is krap aan 1 op 10.4 en je moet wel heel netjes
rijden wil je de 1 op 12 kunnen halen.Reinoud Bekkema schreef:Storingsproblemen is een ander verhaal. Ik denk dat je maar het beste een nieuwe moet kopen.
Van de tweede serie. Deze zijn sowieso stukken beter…. En dit zien als pech wat niks met het
merk te maken heeft..Nou dat dacht ik niet, het vernieuwde model vind ik A: niet mooi aan de buitenkant in het bijzonder
de voorzijde B: de middenconsole van het dashboard vind ik lelijk namelijk te druk en te saai
C: Als deze auto al niet geheel naar wens functioneert dan stap je toch niet in een tweede
De stelling is dat de PH 2 beter is en niet of jij hem mooier of lelijker vind dan de PH 1 .
en wat betreft het verbruik mijn Hdi zit gemiddeld in dagelijks verkeer rond de 1 op 16.
Dat is zo Menno, vaak lokt de ene reactie de andere uit. Zeker als een bepaalde reactie dwars instruint tegen je eigen ervaring. Je bent dan geneigd gelijk te reageren, en het “makkelijke” is dan dat je achter je pc zit zonder dat je wordt geinterrumpeerd. Eigenlijk misschien wel vergelijkbaar met de welbekende middelvinger vanuit de veilige beslotenheid van je voiture. Wat mij in ieder geval helpt, is pas later te reageren; het bloed stroomt dan weer wat normaler. En wee degene die het hier niet mee eens is )
Ik heb mij heel lang kunnen in houden om niet te reageren maar het blijft kriebelen.
ik wil op de eerste plaats duidelijk stellen dat ik met deze post niet persoonlijk andere gebruikers wil aanspreken maar gewoon een algemene opmerking maken.
in dit draadje komt idd zoals de Mod het al aangeeft heel vaak discussies omtrent de C5.
ik betreur het ten zeerste dat er mensen zijn die veel problemen hebben met hun C5 en het forum is dan handig om gebreken voor te leggen met de eventuele oplossingen of dat andere de oplossing hebben.
Maar er zijn ook, mensen zoals ik, die heel tevreden zijn van hun C5 en er elke dag van genieten.
maar wat ik hier vaker merk is dat mensen zich puur en louter aanmelden om hun gal te spugen over de C5 of om eens ff lekker te zeggen dat de auto niet mooi is.
Om te horen wat ik voor rampenbak heb kan ik ook naar het autoweek forum of naar het forum van auto55.be.
Als ik daar nog maar de term citroen laat vallen word je al afgeschoten.
daarom heb ik mij hier aan gemeld op het forum voor en van Citroen liefhebbers,
er zijn voor mij ook bepaalde modellen van citroen die ik niet mooi vind maar dat ga ik hier niet roepen omdat ieder mens gelukkig een andere smaak heeft (het zou wat saai worden met alleen maar astratjes op de weg )
Laat ons nou eens (net als op bijv het Xantia forum) hebben over hoe fijn de C5 is en eventuele problemen en hun oplossingen kenbaar maken, en andere interessante zaken omtrent de C5.
Want geloof mij als ik alle problemen wat sommige hebben kon oplossen deed ik het en ik denk dat onze forumdealer dat ook wel zo zal vinden.
dus mensen op voor de Fun en het genot van de C5, en klachten zullen wij gezamelijk aanpakken.
groeten Ronama.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Aan Ronama
Ik zou me daar niet te veel van aantrekken. Sinds zijn ontstaan heeft Citroën fervente voor-en tegenstanders gehad.
Ik ken nogal wat forum schrijvers die zweren bij dikke BMWs en Mercs en eigenlijk in een oude Kadett rondtuffen. Identificatie met dure merken zijn vaak een manier voor sommige mensen om aan “statusverhoging"te doen. In mijn vriendenkring rijden er nogal wat A6ers Beemer5ers en Merc E’ers rond en wat me opvalt is dat in heel veel gevallen ze niet al te veel kennis hebben van automechaniek. Hun auto is eerder een statusmiddel, sommige kwatongen zouden kunnen zeggen een verlengstuk van hun p…..
Ondanks het feit dat Citroën behoorlijk mainstream geworden is in de jaren van de ZX / C5 en Xsara, begint men bij de PSA directie terug in te zien dat de tijden aan het keren zijn en eigenzinnigheid en uitgesproken styling best kunnen aanslaan.
Laten we vooral toch niet vergeten dat dank zij de “conservatieve” positionering van het vorige Citroën management (C5,Xsara) Citroën vandaag een reden van bestaan heeft binnen de PSA groep.
De C5 is een “tussenmodel” dat voor Citroën vooral een grotere groep niet- Citronisten moest aantrekken om het merk levensvatbaar te houden.
Ik heb zelf een c5 2.2 HDI exclusive en mijn vrouw heeft net haar c5 2.0 HDI ingeruild voor een C8 (wegens drie kinderen worden groot en er moeten vriendjes en vriendinnetjes meekunnen). Persoonlijk vindt ik de break mooier dan de berline. We hebben geen problemen gehad tot op heden (berline). Ondanks het feit dat de C5 misschien niet zo eigenzinnig is als de xantia of de CX beschikt hij in al zijn uitvoeringen over een bijzonder gesofistikeerd veersysteem. Ik doe wel eens een testje met non-believers. Als je weer zo een beemer hebt die Citroën zit te bashen, neem hem dan eens een keertje mee op een regenachtige dag naar de oude haven in Antwerpen en ga daar maar eens wat rondjes draaien op de oude kinderkopjes. Wedden dat ze een heel andere visie krijgen op de saaie “c5” . Familie van me heeft een oud model MERC 500 SEL, je weet wel die ha;ve vrachtwagen. Ik verzeker je 1/2 uurtje rondrijden achter mijn c5 heeft hem voorgoed verlost van zijn kritiek op Citroën. Ondanks al zijn gesofistikeerde systeem aan boord van zijn tank is hij driemaal bijna in het water geschoven. Ik bedoel maar….
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Qualiteit kan alltijd beeter
Hoi,
in de familie van onze nieuwe buurman (wij zijn nieuw in de buurt en het thema komt vanzelf) werden heel wat Citroen’s gereden. Ook een CX 2400 pallas, lang geleden. Ongevraagd vertelde hij wat een heerlijke auto’s het zijn, nooit blijven liggen altijd veilig thuis. Maar vaak van die kleine storingen, je bent er altijd mee bezig. Dat het erger kan lees je in het griezelverhaal over de Lancia van Maeseelek. Dat het ook beter kan laat het oosterse merk met ‘T’ aan het begin zien. Ook die moeten geld over houden en leveren toch kwaliteit. Het kan dus.
Ik denk dat iedereen hier in het forum weet waar ik het over heb. Ik heb er ook begrip voor iemand die zit te zeuren omdat het laatste bezoek bij de garage net een week geleden is, en weer een lampje gaat branden. Kan je wel gefrustreerd van raken.
Wij hebben ondanks al die kwaaltjes veel plezier met onze Citroen’s. Van eend tot XM.
Groeten Johannes
Re: Qualiteit kan alltijd beeter
Heren het is niet mij bedoeling een discussie van welis/nietis te ontketenen
Om maar een aantal voorbeelden aan te halen:
voor de c5 heb ik met zeer volle tevredenheid twee maal een xantia gehad,
waarbij gedurende de bijna 11 jaar ik zeer verwend ben geweest daar ik maar slechts
een paar kleine storingen heb gehad
Ook de DS welke ik heb kan ondanks zijn leeftijd als behoorlijk betrouwbaar worden gerangschikt
Binnenkort gaat de c5 weer naar de garage en ook ik zou graag daarna willen berichten dat
dan wel alles goed is maar eerlijk is eerlijk als er hier gevraagd word naar de betrouwbaarheid
dan reageer ik met mijn ervaring niet altijd leuk om te horen maar het hoor er wel bij .
Ook in citroen land schijnt niet altijd de zon
Mvg Roland
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Aan Roland
Roland,
Ik begrijp je argumenten. Maar ik denk ook dat Citroënisten heel kritisch tav hun merk als je echt gaat doorvragen.
En dat gebeurt nu eenmaal op (overigens uitstekende forums) als dit forum
Zoals eerder gezegd nogal wat vrienden van me rijden altijd Duits, hoe duurder hoe beter. “Daar komt nooit wat aan"hoor je hun vaak argumenteren, maar dan ga je wel eens doorvragen en dan blijken er plotseling zaken stuk te gaan die (de uitzondering niet te na gelaten) reeds vele jaren geleden bij Citroën onder de knie zijn.
voorbeeld: lekkende waterpompen na 20000 km, een rempomp vervangen op 30000 km bij een merc van 80000€, het glas van de rechter buitenspiegel die er telkens weer uitdonderd bij een hele dure golf V6 GTI en ga zo maar door.
Wat heel vaak bij de Duitse “uberklasse” rijders speelt is dat ze een fortuin voor hun auto betaald hebben en dat ze dan plotseling selectief geheugenverlies hebben wanneer het op de mankementen aankomt.
Alsof ze het niet kunnen verkroppen dat veel geld niet noodzakelijk kwaliteit betekent.
Mijn beste vriend rijdt al eeuwen E-klasse bij Merc (hij is inmiddels aan zijn 6e) en is het nu zo zat dat hij een lexus gaat kopen. Alles wat er aan de electronica van zijn auto kapot kan is kapot geweest. Laatste herstelling : verstevigingsbruggen?!?!!
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO