de ventilatieroosters aan de linker en rechterzijde van het dashboard
blazen alleen koude lucht, klopt dat?
zou het graag ook warm hebben
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Ben niet bekend met een C15 maar ik denk wel dat dit klopt. Ik heb een BX gehad waar de middelste ventilatieroosters wel iets met de verwarming te maken hadden en de buitenste ventilatieroosters er alleen waren om de buitenlucht door te voeren.
Als het goed is blazen deze ventilatieroosters ook geen koude lucht als je niet rijdt, klopt dit?
Re: ventilatie verwarming C15
hugo schreef:de ventilatieroosters aan de linker en rechterzijde van het dashboard
blazen alleen koude lucht, klopt dat?
zou het graag ook warm hebben
de mijne doet dat ook. Ik zal eens onderzoeken of ik dat kan veranderen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: ventilatie verwarming C15
hugo schreef:de ventilatieroosters aan de linker en rechterzijde van het dashboard
blazen alleen koude lucht, klopt dat?
zou het graag ook warm hebben
het verhaal van Voge klopt.
de enigste manier om er warme lucht door te krijgen is door een flexibele buis te kopen bij de Gamma oid,en even kreatief een aftakking te maken van het verwarmingscircuit.
ik zou wel de koudelucht aanvoer aanwezig houden maar wel een mogenlijkheid voor afsluiten erin toveren.
Re: ventilatie verwarming C15
kreazyV8wuppo schreef:hugo schreef:de ventilatieroosters aan de linker en rechterzijde van het dashboard
blazen alleen koude lucht, klopt dat?
zou het graag ook warm hebbenhet verhaal van Voge klopt.
de enigste manier om er warme lucht door te krijgen is door een flexibele buis te kopen bij de Gamma oid,en even kreatief een aftakking te maken van het verwarmingscircuit.
ik zou wel de koudelucht aanvoer aanwezig houden maar wel een mogenlijkheid voor afsluiten erin toveren.
Nou, dat gaat bij mij iig gebeuren. Die koude lucht, zoals nu vind ik maar niets.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Koude lucht door rijwind aangestuwd.
Je kunt hem natuurlijk via een omweg wel op het verwarmings- en aanjagercircuit aansluiten, maar dan neemt de capaciteit wel af. De middelste roosters zijn normaal voldoende om het flink warm te krijgen.
rataplan schreef:is inderdaad standaard
Ik zet ze gewoon dicht de rest is afdoende.
in de zomer zijn ze echt wel lux
(behalve in de fille)
Volgens mij worden ze zelf niet door de fan aangedreven maar is het puur rijwind maar dat moet ik effe inde haynes opzoeken
klopt volledig, ze komen gewoon uit in de paravanbak
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:rataplan schreef:is inderdaad standaard
Ik zet ze gewoon dicht de rest is afdoende.
in de zomer zijn ze echt wel lux
(behalve in de fille)
Volgens mij worden ze zelf niet door de fan aangedreven maar is het puur rijwind maar dat moet ik effe inde haynes opzoekenklopt volledig, ze komen gewoon uit in de paravanbak
Dan moet je een schep hete kolen in die paravanbak gooien
Test
Thijsvandebles schreef:paso schreef:rataplan schreef:is inderdaad standaard
Ik zet ze gewoon dicht de rest is afdoende.
in de zomer zijn ze echt wel lux
(behalve in de fille)
Volgens mij worden ze zelf niet door de fan aangedreven maar is het puur rijwind maar dat moet ik effe inde haynes opzoekenklopt volledig, ze komen gewoon uit in de paravanbak
Dan moet je een schep hete kolen in die paravanbak gooien
Welke par avantbak?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
rataplan schreef:Ja dat bedoel ik
als ik stil sta en de ventillatie volaan dan komt er uit de zijroosters bij mij geen lucht.
Met de andere roosters heb ik voldoende ventillatie.
-Min punt is wel om de zijramen sneller van condens te doen zou warme lucht uit de zijrooster wel handig zijn
dat was precies mijn opzet!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto