Zojuist is in Frankrijk de vernieuwde C4 gepresenteerd die vanaf eind maart 2015 leverbaar zal zijn.
De prijzen zullen in Januari 2015 bekend worden gemaakt.
Wat is er aan de buitenkant vernieuwd?
-aan de voorkant zien we nieuwe koplampen met LED-dagrijverlichting een beetje in de stijl zoals we die nu zien bij de nieuwste versie van de C5.
-aan de achterzijde zien we nieuwe achterlcihten met 3D lichteffect zoals die oa. ook toegepast worden op de DS3
-er zijn tevens nieuwe 17 inch lichtmetalen wielen leverbaar.
-ook valt er te kiezen uit twee nieuwe carrosserie-kleuren te weten “gris galet” en “gris platinum”.
De vernieuwingen aan het interieur.
-op het dashboard vinden we een nieuw 7 inch touchscreen waarin de navigatie, radio en bluetooth telefoon functies zijn geïntegreerd.
-iets bijzonders voor dit modeljaar is het sleutelloze toegangs en startsysteem zoals we dat oa. kennen uit de Peugeot 308.
Het nieuws onder de motorkap.
-de nieuwe 1.2 E-THP met 110 pk zal leverbaar worden in de vernieuwde C4. Een motor die we al eerder tegenkwamen in ondermeer de C3, C4 Cactus en de DS3 maar ook in de Peugeot 308. Deze motor met handgeschakelde 5-bak verbruikt gemiddeld 4,8l/100km en stoot 112g/km aan CO2 uit.
-verder zien we de bekende 130 pk E-THP leverbaar worden met de EAT6 volautomaat. Een combinatie die ook al leverbaar was op de Peugeot 308.
-bij de diesels zien we dat men erin geslaagd is het verbruik van deze motoren nogmaals te verlagen.
Reken op zo’n 3,3l/100km voor de 100 pk sterke 1.6 Blue HDI met stop en start systeem.
Hopelijk zullen deze up-dates de verkoop van de C4 stimuleren want de concurrentie in het c-segment is tegenwoordig niet mals. Ik weet zeker dat men achter de schermen nu al bezig is met de ontwikkeling van een totaal nieuwe C4 op basis van het EMP2 platvorm wat tot gevolg zal hebben dat het gewicht drastisch gereduceerd wordt en daardoor dus ook het brandstofverbruik en de CO2 uitstoot waardoor de auto gunstig kan worden aangeboden.
Ziet er aardig uit, jammer genoeg is de c4 een beetje ondergewaardeerde wagen..
Want hij zit goed in elkaar..
Bescheiden facelift.
Dat grote stuk wit onder in de achterlichten vind ik niet zo fraai.
Jammer dat er nog steeds geen zuinige automaat is (die tevens lekker schakelt )
Nu is de DS4 aan de beurt.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ziet er goed uit
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 7769
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Van de voorpagina:
Nieuw in 2015: De Citroën C4
Kenners weten het: de C4 is een fijne, comfortabele alleskunner. Toch is de wat anonieme middenklasser in Nederland nooit een verkoopknaller geworden. Het gebrek aan een stationvariant en een model met 14% bijtelling heeft ervoor gezorgd dat de C4 altijd wat in de marge is blijven spelen. Desondanks: voor de particuliere rijder die voor de gebruikte auto gaat is het aanbod op dit moment best lekker te noemen, en voor de kopers van nieuwe auto’s biedt Citroën komend jaar een vernieuwde C4 aan!
De Citroën C4 is gelanceerd in 2010 en inmiddels zijn er al meer dan 450 duizend exemplaren van de band gerold in het Franse Mulhouse. De tweede generatie Citroën C4 krijgt een kleine facelift met een nieuwe lichtsignatuur, praktische technologieën en nieuwe motoren.
Om maar eens met de deur in huis te vallen: dankzij nieuwe lichtunits met LED-verlichting aan de voorzijde en 3D LED achterlichten (DS 3, C4 Picasso, anyone?) oogt de C4 een stuk scherper. In het interieur zien we nieuwe bekledingen en een strakker dashboard met een centraal geplaatst nieuw 7” touchscreen. Voor sommigen een gimmick, voor anderen na gewenning een onmisbaar stukje gemak: de introductie van Keyless Entry & Start voor toegang en starten, én een nieuw 7” touchscreen waarop alle media- en navigatiefuncties zijn samengebracht. Verder zijn er rijhulpsystemen zoals Hill Start Assist, Intelligent Traction Control en SAM dodehoekdetectie. De Citroën Connect Box zorgt onder andere voor noodoproepen en Citroën Assistance met lokalisatiefunctie. Via internet heeft de klant toegang tot het Virtueel Onderhoudsboekje en EcoDriving.
Bepaalde facetten van de C4 zijn altijd nog toonaangevend in het segment. Het comfort dat nog steeds uitzonderlijk kan worden genoemd: onregelmatigheden in het wegdek worden gefilterd zonder dat dit ten koste gaat van het rijcomfort. Het comfort in de auto neemt verder toe met een bijzonder aangename akoestiek, comfortabele stoelen, een voorstoel met massagestand en een groot panoramisch glazen dak dat elektrisch kan worden verduisterd. De Citroën C4 is ruim, dankzij de wielbasis van 2,61 m, een in delen neerklapbare achterbank en een grote bagageruimte van 408 liter.
Op motorisch gebied is er ook nieuws. De driecilinder PureTech en viercilinder BlueHDi’s kenden we al, door diverse inspanningen is het verbruik en de CO2-uitstoot van deze Euro6-motoren nóg verder verminderd. Zo is de uitstoot van de PureTech 110 in combinatie met een handbak slechts 110 gram CO2 per kilometer. De PureTech 130 kenden we al met handgeschakelde zesbak en dit bleek een zeer fijne aandrijflijn te vormen. Nu komt deze motor er ook in combinatie met een op tal van vlakken vernieuwde volautomatische zesbak, die bij het Japanse Aisin betrokken wordt. Ook deze motor/bakvariant produceert in de C4 slechts 110 gram CO2 per kilometer! Goed nieuws voor de bijtellinggelastigden: beide varianten komen in 2015 in aanmerking voor 20% fiscale bijtelling.
En de diesels? Ook al willen de Parijzenaars zelf binnen nu en een paar jaar niets meer weten van deze mooi smeuiige zelfontbranders, in de C4 worden vooralsnog de BlueHDi 100 (met vijfbak handgeschakeld) en BlueHDi 120 (met handgeschakelde zesbak) geleverd. Dankzij Start/Stop en het toevoegen van AdBlue respectievelijk 86 en 93 gram CO2 per kilometer, dus ook in 2015 20% bijtelling.
Al met al een paar mooie updates dunkt ons, we hopen dan ook van harte dat Citroën deze vernieuwde C4 scherp in de markt kan zetten en in zijn nadagen nog wat meer présence krijgt op ‘s Neerlandsch Weegen!
Persbericht en foto’s: Citroën Nederland, redactie: 2d
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Misschien dat de opvolger dan toch nog een Citroën word
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ik ben benieuwd naar die vol automaat.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
BlueHDI 120 pk en full Automaat dan zou ik Misschien…..........................
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Als ze daar nu eens een mooie break van maken ook… dan kan ik mijn baasje eens aanspreken
Kvind hem wel mooi, da rood ook hé, mmmm
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Tijd voor een geheel nieuw jasje. Het interieur is nog altijd strak, zeker met het fijne infotainmentsysteem. Jammer dat ie het met zo’n belegen uiterlijk moet doen. Een soort ZX II zal het altijd blijven.
Frie schreef:Bescheiden facelift.
Dat grote stuk wit onder in de achterlichten vind ik niet zo fraai.
Jammer dat er nog steeds geen zuinige automaat is (die tevens lekker schakelt )
Nu is de DS4 aan de beurt.
Uuh.. er komt een E-THP 130 met volautomaat? Schijnt een zuinige en fijne combinatie te zijn in de 308.
Poekoek schreef:
Uuh.. er komt een E-THP 130 met volautomaat? Schijnt een zuinige en fijne combinatie te zijn in de 308.
Het meerverbruik is niet meer zo groot als eerst, maar nog steeds aanwezig (5-10%).
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Verbruik mag zakken..
Mijn 1.6 vti kreeg ik niet onder de 7,2/100
Woon-werk verkeer
De auto is op zich wel aardig maar daar zit eigenlijk ook mijn kritiek. Het roept eigenlijk niet echt zoveel emoties op en echt inovatief is het ook niet. Je kunt er in alle eerlijkheid prima een Dacia, Renault of een golf logo op plakken. Zelfs het stuur is weer spruitjes lucht gewoon.
Je zal maar 70 zijn en merkentrouw, En het is tijd om je laatste auto aan te schaffen. Dan heb je bij ons best een probleem. Zo wil ik niet eindigen! Vroeger kon ik mijn Audi vrienden nog verassen op feestjes met mijn eigenzinnige voiture. Tegenwoordig roepen dezelfde vrienden vol trots en met een glimlach naar mij dat ze de nieuwe Citroen’s best een mooie auto’s vinden. Terwijl als je ziet wat Fiat met Alfa doet…..Ben best jaloers! Cactus is trouwens wel een leuke meevaller….
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Poekoek schreef:Uuh.. er komt een E-THP 130 met volautomaat? Schijnt een zuinige en fijne combinatie te zijn in de 308.
Lijkt me wel wat.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zeker eens mee gaan rijden dan, de ervaringen die ik gelezen heb zijn positief.