2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
CX 25 IE pallas: even voorstellen..
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 september 2014 10:25 PM
  [ # 16 ]

Ziet er nog behoorlijk uit, dash met de ronde ventilatieopeningen is mijn fovoriet.

Wil nog een tip geven ipv WD40 moet je eens GT7 proberen, zowat zelfde prijs maar beter product volgens mij, kruipt beter, breekt de roest beter, .... Nu ja voor echte kruipolie gebruik ik CRC Mos2 (groene bussen), dat werkt echt diep.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 23 september 2014 09:41 PM
  [ # 17 ]

Bedankt, zal ik eens naar uitkijken.

Verder nog een kleine update over de staat van het exterieur:

De lak op motorkap en dak stelt niet veel meer voor, plaatwerk voor de rest in orde:

Her en der een paar plekjes zoals deze:

het roest schuur je er zo af:

De kofferklep:

Ziet er niet al te best uit langs binnen:

Voorportier:

De klep is eraf en wordt gefixd; onder de chromelijsten rond het raam geen roest aangetroffen:

Verder springt een van de schakelstangen altijd los:

Tips om een andere te vinden zijn altijd welkom! (Hier nog een foto van het andere uiteinde)

Deze heb ik er nog bijgekregen trouwens:

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 september 2014 10:33 PM
  [ # 18 ]

Dat valt zo te zien 100. % mee die roest,
Net wat je zegt goed behandelen ,de motorkap en het dak zou ik niks aan doen,behalve de wenkbrauwen van de motorkap even goed in de textiel zetten.
Kofferklep kun je alleen redden door er de slijptol in te zetten( zie mijn draadje vanaf post 2415).
Voor de rest goed bezig!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 04 oktober 2014 01:52 PM
  [ # 19 ]

Update:

Ik heb een nieuwe benzinepomp aangesloten maar deze lijkt niet aangestuurd te worden na contact. hier moet ik dus met de multimeter aan de slag.

verder spuit er olie uit een verrotte LHM-leiding. (Die pomp werkt dan toch, dat dan weer wel.)
Ik zou graag nieuwe hydrauliekleidingen bestellen maar ik vind het momenteel niet zo duidelijk welke ik nu juist moet bestellen op cx-basis. (een schema van alle leidingen zou handig zijn; Ik heb de haynes al een tijd besteld op bol.com maar deze wordt steeds uitgesteld… Misschien annuleren en ergens anders bestellen.)

Verder moet ik ook eens bekijken welke bevestigingsstukken voor de onderkant van de radiator ik moet bestellen.

Ik had gehoopt de cx toch eens te kunnen laten draaien met de nieuwe benzinepomp. Helaas; het zoeken en prutsen gaat voort!

Groeten

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 04 oktober 2014 06:41 PM
  [ # 20 ]

Kan iemand mij vertellen of dit de drukaccumulator is? en eventueel een verwijzing naar de onderdelen op cx-basis?

Dit is waar de hydrauliekleiding doorgerot is en ik zou leiding en accumulator(?) enz willen vervangen.

Bedankt,

Jens


Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 oktober 2014 08:03 PM
  [ # 21 ]
DrLosch schreef:

Ik heb de haynes al een tijd besteld op bol.com maar deze wordt steeds uitgesteld… Misschien annuleren en ergens anders bestellen.

Inderdaad ergens anders bestellen. Op ebay.co.uk vind je ze vaak 2e hands voor 1 pond.
Gewoon een opzoeken, en het minimale bod doen (1 pond), een week wachten, want niemand wil ze en tadaa!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 oktober 2014 09:43 PM
  [ # 22 ]

Als je 2 stroomlijnen naast elkaar ziet is die CX toch wel erg mooi hè  love1

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 oktober 2014 01:41 PM
  [ # 23 ]
DrLosch schreef:

Kan iemand mij vertellen of dit de drukaccumulator is? en eventueel een verwijzing naar de onderdelen op cx-basis?

Dit is waar de hydrauliekleiding doorgerot is en ik zou leiding en accumulator(?) enz willen vervangen.

Bedankt,

Jens


Dat is de remaccu. De bol is hetzelfde als de voorraadbol. Vrij essentieel dus.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 oktober 2014 11:44 PM
  [ # 24 ]

Als ik de rest van de leidingen zie daar kun je er best wat meer bestellen.

Idee : is het niks voor het club magazijn om een flare setje te verhuren?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 10 december 2014 04:57 PM
  [ # 25 ]

Beste forumleden;

We zijn bezig met het vernieuwen van alle hydraulische leidingen.
Echter merk ik op dat bij sommige leidingen het “bolletje” niet aan het begin van de leiding zit maar ong 1 à 2 cm verder op de leiding.
Heb ik hier een speciale felsmachine voor nodig ofzo?

groeten,

Jens

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 december 2014 05:02 PM
  [ # 26 ]

Ja, je hebt een felsapparaat nodig voor citroen-leidingen. Die zijn wezenlijk anders dan normale remleidingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 10 december 2014 05:11 PM
  [ # 27 ]

OK thanks!

Dan moet ik eens op schattenjacht gaan op mijn werk; het zal daar wel ergens te vinden zijn onder een dikke laag stof Very Happy

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 11 december 2014 02:01 PM
  [ # 29 ]

Beste,

Als ik het goed zie is het dit apparaat dat je gebruikt?

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=38349&products_id=4172

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 december 2014 02:14 PM
  [ # 30 ]

zo’n setje zoek je idd.

ik weet alleen even niet of je de 6,35 mm leidingen nodig hebt in de CX.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook