8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Reilen en zeilen Xantia 20I 16V break aut4 (niet meer in bezit)
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 30 november 2014 03:26 PM
  [ # 106 ]

Afgelopen vrijdag in Haarlem geweest. Nadat de slang gerepareerd was en er weer druk op het systeem werd gezet bleek de condenser toch ook niet in orde te zijn. Maar dat is een bekend probleem kreeg ik te horen Ik zat even in dubio of ik die wel zou laten vervangen, want wie zegt mij dat er daarna weer niet een ander euvel de kop op steekt. Zonder airconditioning kom je ook de winter wel weer door. Toch neem ik de gok maar en zal ik morgen doorgeven dat de condenser kan worden besteld. Prijs 96 euro ex btw.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 11 december 2014 01:52 PM
  [ # 107 ]

condensor vervangen, systeem gevuld, airco werkt.
Airco nog niet nodig gahad tot afgelopen maandagochtend.
Toen ik het systeem inschakelde besloegen alle ramen van de auto.
Het ding doet zijn werk dus niet goed, integendeel er is helemaal niet mee te rijden.
Zou die toch weer leeg zijn?
‘s middags langs bij een garage in de buurt, die gaf aan dat het systeem nog gewoon vol is.
Wat kan er nu aan de hand zijn? De climatcontrol werkt wel goed, de kachel geeft warme lucht, geen stank.
Kan het pollenfilter aan vervanging toe zijn? Of zou ik het moeten zoeken in de afwatering van de airco? Kan dat vol staan en dat daardoor de ramen beslaan? Waar vind ik de afvoer?

Help! help!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 11 december 2014 01:59 PM
  [ # 108 ]

Onder de +- 4 graden werkt de airco niet ( beveiliging tegen bevriezen verdamper ... )


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 11 december 2014 02:10 PM
  [ # 109 ]

Maar waarom beslaan dan de ruiten?

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 11 december 2014 02:10 PM
  [ # 110 ]

Maar waarom beslaan dan de ruiten?

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 11 december 2014 02:12 PM
  [ # 111 ]

Omdat het vochtig is , zonder airco heb je dan wat meer last van beslagen ramen , .... vrij normaal deze tijd van het jaar ...


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 11 december 2014 07:04 PM
  [ # 112 ]
guzziman schreef:

condensor vervangen, systeem gevuld, airco werkt.
Airco nog niet nodig gahad tot afgelopen maandagochtend.
Toen ik het systeem inschakelde besloegen alle ramen van de auto.
Het ding doet zijn werk dus niet goed, integendeel er is helemaal niet mee te rijden.
Zou die toch weer leeg zijn?
‘s middags langs bij een garage in de buurt, die gaf aan dat het systeem nog gewoon vol is.
Wat kan er nu aan de hand zijn? De climatcontrol werkt wel goed, de kachel geeft warme lucht, geen stank.
Kan het pollenfilter aan vervanging toe zijn? Of zou ik het moeten zoeken in de afwatering van de airco? Kan dat vol staan en dat daardoor de ramen beslaan? Waar vind ik de afvoer?

Help! help!


maar echt alles sloeg dicht! Dat is toch niet normaal??

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 11 december 2014 07:04 PM
  [ # 113 ]
guzziman schreef:

condensor vervangen, systeem gevuld, airco werkt.
Airco nog niet nodig gahad tot afgelopen maandagochtend.
Toen ik het systeem inschakelde besloegen alle ramen van de auto.
Het ding doet zijn werk dus niet goed, integendeel er is helemaal niet mee te rijden.
Zou die toch weer leeg zijn?
‘s middags langs bij een garage in de buurt, die gaf aan dat het systeem nog gewoon vol is.
Wat kan er nu aan de hand zijn? De climatcontrol werkt wel goed, de kachel geeft warme lucht, geen stank.
Kan het pollenfilter aan vervanging toe zijn? Of zou ik het moeten zoeken in de afwatering van de airco? Kan dat vol staan en dat daardoor de ramen beslaan? Waar vind ik de afvoer?

Help! help!


maar echt alles sloeg dicht! Dat is toch niet normaal??

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 11 december 2014 07:09 PM
  [ # 114 ]

Nee dat is niet normaal Jan, maar helaas heb ik daar ook wel eens last van bij vochtig weer. Vroegah, bij mijn auto’s zonder airco, waren de ruiten altijd in no-time helder. Probeer eens of airco aan of uit verschil maakt. En pollenfilter vervangen kan nooit kwaad. Doe ik altijd eens per jaar.

Succes (en groeten aan Nel).

Adri

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 11 december 2014 08:00 PM
  [ # 115 ]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is de kachelradiator ooit al eens vervangen? Toen die van mij flink ging lekken was binnen een paar secondes alles beslagen. Met een nieuwe radiator (al een poosje) en goed afsluitende (deur) rubbers nauwelijks last van condens binnen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 december 2014 09:14 PM
  [ # 116 ]

Wat een vreemd verhaal. Bij mijn sm zit eer thermocontact op de verdamper om te voorkomen dat die bevriest. Dat hoeft niet af te hangen van de buitentemperatuur.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 11 december 2014 09:28 PM
  [ # 117 ]

Een Xantia is geen SM , ... Wink
Dit thermocontact schakelt de boel uit rond de 3 a 4 graden


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 december 2014 10:16 PM
  [ # 118 ]

Dat zijn nou net de temperaturen waarbij droge lucht nodig is om snel te ontwasemen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 24 december 2014 07:32 PM
  [ # 119 ]

Airconditioning verder niet meer nodig gehad. Vandaag moest ik even van het werk op en neer naar huis. Plotseling een auto die op 3 cylinders liep. Gert de Jong was dichtbij, dus maar even daar naar toe gereden?. Na het ruilen van de bobine door een gebruikt exemplaar draaide de motor weer goed. Lekker.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 21 februari 2015 12:44 PM
  [ # 120 ]

Vandaag de bagageruimte maar eens leeggehaald. Morgen heb ik meerijders dus de achterbank moet weer omhoog.
Nu kom ik er achter dat de bekleding nat is, het meest aan de rechterzijde. Gelukkig is die bekleding makkelijk te verwijderen, dus die ligt nu op de convectorput te drogen.
Hebben jullie vermoedens waar het water binnen zou kunnen komen? Heeft de break wat dat betreft zwakke plekken?
De bumperconstructie vind ik sowieso iets waar volgens mij niet zo goed over is nagedacht. Omdat deze iets afloopt naar binnen toe blijft er altijd water liggen na een regen- of sneeuwbui. Kan daardoor vastvriezen. Dat laatste is nu natuurlijk niet aan de orde, maar of ik daar ook de “lekkage” moet zoeken, vraag ik mij af.

Ik hoop niet dat jullie hetzelfde probleem hebben als ik terug, maar hoop wel dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook