3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
stuur- en bewegingssensor
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 13 december 2014 11:43 AM
  [ # 31 ]

Trouwens: In Xantia’s zit hij ook, ook daar ooit gedoe mee.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 december 2014 01:58 PM
  [ # 32 ]

Hij staat niet in storing Jan,d.w.z. blijft wat betreft de sensor carrosserieuitslag gewoon op soft staan.
De HA grijpt dus niet in bij drempels, weinig last van hoor.

@ Ed P , oh , dacht je stuurhoeksensor Wink

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 13 december 2014 02:03 PM
  [ # 33 ]

Kijk, daar gaan we weer.
Hydractief behoort in te grijpen bij forse uitslagen van de carrosseriehoogte meter, zoals ook bij forse uitslagen van het gaspedaal en als het goed is de stuurhoeksensor.

Hydractief I gaat bij het minste of geringste in storing, oftewel schakelt uit.
Dus als er iets mankeert aan die hoogtesensor kan je er op rekenen dat de VC uit staat.
Ofwel er is geen signaal: Storing
Ofwel de waarden zijn onlogisch: Storing.

Hoe kan jouw redenering van “last van drempels” uitkomt op een kapotte hoogtesensor begrijp ik niet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 december 2014 08:54 PM
  [ # 34 ]

Nou , nog 1 keer dan omdat jij het bent. cheese

Hydractief behoort in te grijpen bij forse uitslagen van de carrosseriehoogte meter, zoals ook bij forse uitslagen van het gaspedaal en als het goed is de stuurhoeksensor.

Helemaal goed !
Dus wat gebeurt er als de VC geen signalen van de sensor krijgt , juist , NIETS!
De Auto blijft dus comfortabel veren, de HA grijpt niet in.
Vandaar het doorslaan bij drempels.

Hydractief I gaat bij het minste of geringste in storing, oftewel schakelt uit.
Dus als er iets mankeert aan die hoogtesensor kan je er op rekenen dat de VC uit staat.
Ofwel er is geen signaal: Storing
Ofwel de waarden zijn onlogisch: Storing.

Hetzelfde verhaal als boven.
Je denkfout zit in het feit dat bij elke storing de HA niet meer werkt .
Die werkt bij sommige storingen wel( zie boven) door en bij sommige niet.
Bij het niet aangaan van het controlelampje HA bij het starten zul je , als je de Middengolftruc gebruikt , merken dat de HA nog wel degelijk reageert op de sensoren die nog wel werken .
Einde berichtgeving over de HA wat mij betreft Jan.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 december 2014 12:49 PM
  [ # 35 ]

Volgens mij ben je in de war met een Type II VC, maar ik hoor het wel als hij het weer doet.

Nog een tikfoutje: Ook hydractieve Xantia’s hebben diezelfde sensor, ook daar zelden storingen. Dus de tweedehands keus zal groot zijn als je geen nieuwe kan vinden.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook