2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Cactus met meer prik…
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 11 december 2014 11:59 AM
  [ # 16 ]

Ah, op die manier.

Hoe dan ook, als je toch besluit tot het in zee gaan met een partij die maatwerk levert kan je vragen om een fuelmap die het piek koppel niet al te veel verhoogt.

De voorbeeldcurve die ik zag voor mijn 92 PK HDi ging over vrijwel de gehele range omhoog met zo’n 40 Nm. Op het moment dat je de piek koppel te hoog vindt kan er voor een gedeelte van het toerental bereik minder opgevoerd worden, zodat de winst vooral na piek koppel zit. Dan krijg je een beetje meer een Tafelberg koppelkromme.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
robin_vde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Gepost: 11 december 2014 12:26 PM
  [ # 17 ]

in belgië is er ook een bedrijf.
zij geven 5 jaar garantie.

http://www.dvxperformance.be/reprogramming/brand/67/citroen#c4-cactus

ze hebben al 2 voorbeelden. nog geen voor de 1.2 motor

Citroën C4 Cactus - 1.4 HDI 70Pk
http://www.dvxperformance.be/stage/citroen/c4-cactus/c4-cactus/4024/14-hdi/1

Stage 1: 1.4 HDi  
Standaard Vermogen: 70 PK  
DVX Vermogen: 90 PK                
Standaard Koppel: 160 Nm  
DVX Koppel: 210 Nm    
prijs:€ 349

Citroën C4 Cactus - 1.6 E-HDI 92pk
http://www.dvxperformance.be/stage/citroen/c4-cactus/c4-cactus/4407/16-e-hdi/1

Stage 1: 1.6 e-HDI
Standaard Vermogen: 92 PK
DVX Vermogen: 125 PK
Standaard Koppel: 230 Nm  
DVX Koppel: 275 Nm  
Prijs: € 449

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 11 december 2014 12:31 PM
  [ # 18 ]

De 1.2 VTI is een atmosferische motor, zonder turbo of andere fysieke aanpassingen aan de motor valt daar niets aan te tunen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 11 december 2014 12:37 PM
  [ # 19 ]
robin_vde schreef:

in belgië is er ook een bedrijf.
zij geven 5 jaar garantie.

[...]

Dat is 5 jaar garantie op de software. Niet op de motor. Dat is wel even een verschil.

Ik vraag me trouwens af of ze wel de juiste grafiek tonen bij de motor die ik heb. Max koppel (stock) is bij 1750-2000 rpm, maar in hun grafiek ligt de ongetunede piek koppel bij 2400-2450.  ohh

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 december 2014 03:19 PM
  [ # 20 ]

Een C4 Cactus 1.4 HDi?

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 11 december 2014 04:30 PM
  [ # 21 ]
Poekoek schreef:

Een C4 Cactus 1.4 HDi?

Belgische uitvoering denk ik.

Anyway; KFC belde. De 24ste afspraak gemaakt. Door dialect wat lastig te verstaan.. Smile maar ik begreep eh…nou…eh…

We gaan het wel zien de 24ste.

Wat aardig. Kreeg net nog een aardig welkoms-mailtje (nee, geen standaard afspraakbevestiging of ze moeten in elke mail zetten hoe leuk en hip ze een Cactus vinden Smile).

Profiel  
 
robin_vde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Gepost: 11 december 2014 05:02 PM
  [ # 22 ]

nu je het zegt vindt ik het ook raar.
1.4 bestaat helemaal niet in cactus 0.0

1.2 PureTech 75 E6
1.2 PureTech 82 E6
1.2 PureTech 82 E6
1.2 PureTech 110 S&S E6
MAN. .Diesel
1.6 BlueHDi 100 S&S E6
1.6 e-HDi 92

dit zijn dezelfde als in nederland neem ik aan?

succes met je afspraak!

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 11 december 2014 06:28 PM
  [ # 23 ]

1,4 HDI wordt niet meer gemaakt, laat staan in de cactus aangeboden. iemand die dit adverteert maakt bij mij al een twijfelachtige indruk.

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 13 december 2014 10:48 PM
  [ # 24 ]

Hoewel ik geen kennis of ervaring met de HDi van de Cactus heb, toch even (op verzoek) een reactie.

Een goede chiptuner gebruikt een rollenbank en heeft veel resources voor de ECU van jouw type wagen en motor.
Vooraf zou eerst een meting gedaan moeten worden wat de oorspronkelijke prestaties zijn, als die te veel afwijkt van de fabrieksopgave moet dat eerst onderzocht worden.

Er is maatwerk mogelijk, bijvoorbeeld een hogere topsnelheid, of meer koppel onder in de toeren, of over de hele band, etc. Dit zou je vooraf even moeten doorspreken. Vaak wordt er garantie gegeven tegen motorschade. Daarom willen ze soms niet gaan voor het maximale als de km-stand al wat hoger is. Of op speciaal verzoek en eigen risico juist wel verder dan de standaards.

Na het vervangen van de software kan op de rollerbank fine tuning plaatsvinden om motorindividuele verschillen te compenseren, bijvoorbeeld door spreiding in onnauwkeurigheid van sensoren. Dit kan meerdere uren in beslag nemen! Als het goed gebeurt is nadien de motor zuiniger bij de zelfde rijstijl.

Een goede chipper bewaart de oorspronkelijke software uit je wagen en biedt aan om op verzoek die gratis terug te plaatsen.


Er is ook veel fake. Ik heb mooie grafieken gezien die gewoon niet kunnen. Bijvoorbeeld een sterke koppeldaling bij 3000 toeren terwijl de zelfde grafiek een piek in het vermogen toonde bij dat zelfde toerental.
(Vermogen = toerental * koppel, en zo kun je heel gemakkelijk zien of een grafiek is opgeleukt).

Let ook even op hoe ze het vermogensverlies van de rollenbank in de grafiek verwerken. Die correctie wordt nog wel eens sterk overdreven doorgerekend waardoor het lijkt dat je veel meer vermogen hebt.

Er wordt soms geknoeid met het gaspedaal. Niet op het pedaal natuurlijk, maar de verwerking van de input op de ECU. Het pedaal wordt dan progressiever gemaakt in het eerste stukje. Dat voelt dan als heel pittig, maar de tweede helft van het gas doet dan bijna niets extra meer.

Dit is wat van mijn ervaringen.


Groet, Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 13 december 2014 11:19 PM
  [ # 25 ]

Dank voor je uitgebreide reactie. Daarom heb ik ook gezocht naar een Tuner die op meerde fora voorkomt (ook deze) en die ook een echt garagebedrijf zijn i.p.v. een Chipbakker.

Ben wel wat nerveus trouwens…. Maar dat zal er wel bijhoren Smile

En 500PK en 900NM moet toch makkelijk kunnen?

 

 

 

 


Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 december 2014 11:20 PM
  [ # 26 ]
Kleintje schreef:

Ben wel wat nerveus trouwens…. Maar dat zal er wel bijhoren Smile

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 13 december 2014 11:26 PM
  [ # 27 ]

Met heel andere software, nitro in de brandstof en lachgas op de inlaat, kan dat wel gehaald worden (heel even). Laughing

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 13 december 2014 11:29 PM
  [ # 28 ]

Dacht meer aan een motorswitch uit de M550D…

MET een Smith Chippie er in. Paprika dan he.

Very Happy

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 14 juni 2015 12:12 AM
  [ # 29 ]

Hey mensen,

Afspraak heb ik toentertijd moeten afzeggen maar gister gemaild (dat ik volgende week bel) voor een afspraak.

Ze hebben het ook nog over het verwijderen van het roetfilter. Voor betere doorstroming. Maar dat ding zit er toch voor het milieu?

Iemand een idee waarom je het roetfilter zou willen verwijderen? En wat doet dat met je APK meting?

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 14 juni 2015 09:02 AM
  [ # 30 ]

Ik wil je geen schrik aanjagen maar een roetfilter verwijderen lijkt me een slecht idee. Vooral wettelijk dan. Je gaat meer vervuilen dan aangegeven dus voldoe je op dat moment ook niet meer aan bepaalde voorwaarden. als dit een financiële impact heeft wordt dit fraude. Ik ken de Nederlandse wetgeving niet goed maar in Belgie betaal je inschrijvingstaks op CO2. Als die uitstoot hoger blijkt te zijn aanziet men dit als een vorm van belastingsontduiking. Ook met betrekking tot toegang in lage emissie zones kan dit een impact hebben als dit uitkomt. Lees je eerst goed in hierover zodat je exact weet wat de gevolgen hiervan zijn. En de APK kan je volgens mij ook vergeten.

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook