Kantelen stoelen—Nu met foto’s
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328

Gepost: 11 februari 2006 07:18 PM

-is het mogelijk om de stoel van de bijrijder te kantelen (dus de voorkant van de zitting meer omhoog dan de achterkant.) dat kan volgens mij wel met de electische verstelbaren stoelen maar kan dit ook met handmatishe verstelbare stoelen?
mijn (ik ben 1.95m) boven benen komen niet op de stoel en dat wordt na een tijdje vermoeiend, (is alleen bij de bijrijders stoel bestuurders stoel niet) mijn moeder (~185) heeft hier ook last van.

-als je de stoel er uit neemt kan je dan de bakabeling van de zij-airbag loskoppelen of moet je daarvoor de accu losmaken?

alvast bedankt pjotr.

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten

Gepost: 12 februari 2006 02:14 AM
  [ # 1 ]

Re: Kantelen handmatig verstelbare stoelen

PjotrBlom schreef:

-als je de stoel er uit neemt kan je dan de bakabeling van de zij-airbag loskoppelen of moet je daarvoor de accu losmaken?

ConfusedConfused: kan je die stekker zo los maken, of niet?

pjotr Very Happy

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 12 februari 2006 01:39 PM
  [ # 2 ]

De handbediende stoelen kantelen licht bij het omlaag gaan, maar met zo’n lengte ga ik er vanuit dat je al in de laagste stand zit?

Ik ben zelf 1.90m en heb goede steun voor mijn bovenbenen, althans voldoende om er ook op lange stukken (~4uur) geen problemen mee te krijgen. Maar ik geef toe, de elektrische stoelen zouden ook mijn voorkeur hebben gehad.

Mijn RTA geeft wel een waarschuwing over werk aan de airbags, in ieder geval de accu loskoppelen, zelfs de spanning van een Ohmmeter kan ze af doen gaan.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten

Gepost: 12 februari 2006 01:57 PM
  [ # 3 ]

bij de bestuurders stoel is er genoeg beenruimte, dus daar zijn ook geen problemen maar de bijrijders kant is minder ruimte (ook in de laagste stand) stoel naar achter heeft niet zo veel zin want dan hebben de achter passagiers minder ruimte.

heb wel een oplossing gevonden dmv de bouten aan de voorkant v/d stoel wat te verlengen zodat die kant hoger komt te staan dan de achterkant, en het werkt wel! Very Happy alleen het zit niet goed vast nu, maar vandaag zijn de winkels gesloten dus kan geen moertje en boutjes kopen.

morgen zal ik wel wat foto’s posten van hoe het is opgelost!

oja, ik dacht eerst de stoel er uit te halen maar dat was niet nodig dus ik heb de airbag stekker gewoon gelaten hoe hij was.
maar wel bedankt voor de reactie.

mvg pjotr. Very Happy

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 12 februari 2006 02:58 PM
  [ # 4 ]

Dit begrijp ik niet. Ik heb het niet over voor/achter; ik had het over omhoog/omlaag. Het kantelen van de stoel is daarmee gekoppeld.

Als je niet rijdt kan je anders zitten dan wanneer je de pedalen moet bedienen. Je stelt de stoel hoogte, hoek en diepte zo in dat je benen de juiste hoek maken met de pedalen en je voldoende steun hebt. Daarna stel je de rugleuning en stuur in zodat je armen de juiste afstand tot het stuur hebben.

Heb je een meer gemiddelde lengte dan zijn er meer combinaties van zitposities mogelijk, dan is het vooral zaak je ogen op de juiste hoogte te krijgen.

Voor de passagier geldt dit niet, die kan idd zo gaan zitten dat er achter de meeste ruimte is, of juist onderuitgezakt voor het lekkere zoeven…

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten

Gepost: 12 februari 2006 04:20 PM
  [ # 5 ]

het gaat over de bijrijders stoel,
—> als je de stoel zo zet dat je achter gewoon goed kan zitten (en voor ook), dan worden de bovenbenen niet goed ondersteund, wat vermoeind is op de lange afstand, dus als je de stoel kantelt, (wat wél met electrisch verselbare stoelen kan..) zodat het zitvlak aan de voorkant v/d stoel hoger is dan het zitvlak aan de achterkant v/d stoel, Zodat je boven benen wel worden ondersteund

maar zo als ik al zei, morgen post ik die foto’s wel

de bestuurders stoel is goed, ik bij gebruik v/d padelen en op lange afstand (alleen de stoel kraakt wel…)

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 13 februari 2006 12:12 PM
  [ # 6 ]

De truc met een moertje eronder heb ik ook ooit eens uitgehaald. Heb nu gelukkig elektrisch verstelbaar, daar kan toch een stuk meer mee.

Bij de handmatige verstelbare stoelen van de C5 staat in het instructieboekje een verwijzing naar een instelbare lendensteun (pijltje naar niet afgebeelde zijkant van stoel ), een knop ervoor heb ik echter nooit kunnen vinden. Jullie meer succes, of is dit een fantoom optie.

Bij de elektrische stoelen is ie er in elk geval wel.  Die hebben overigens weer als nadeel dat ze vrij langzaam verstellen.  En om het echt handig te maken zouden er meerdere geheugens voor meerdere bestuurders moeten zijn. Nu is het alleen een gimmick.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 13 februari 2006 02:26 PM
  [ # 7 ]

je vrouw heeft toch een c3 Laughing  Laughing  Laughing

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 13 februari 2006 03:14 PM
  [ # 8 ]
M&M schreef:

Ze heeft der eigen auto , dat klopt , maar ja ik wil wel eens een nemen ... en dan moet er terug gereden worden Wink

sorry kan niet meer volgen Surprisedops:  waar is de Clio?? Laughing

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten

Gepost: 13 februari 2006 07:23 PM
  [ # 9 ]

de C6 heeft wel memorie functie (2 standen) EN zelfs de P407 heeft het… Confused maar de C5 niet, is wel jonger maar de P406 had het ook al.

off topic, de C6 heeft géén elektrisch verstelbaar stuur….. dat is wel jammer, want ook dit heeft de P407 (btw stuur komt ook omhoog bij instappen.)

oja foto’s volgen vanavond…

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 13 februari 2006 08:32 PM
  [ # 10 ]
M&M schreef:
exroosje schreef:

Bij de handmatige verstelbare stoelen van de C5 staat in het instructieboekje een verwijzing naar een instelbare lendensteun (pijltje naar niet afgebeelde zijkant van stoel ), een knop ervoor heb ik echter nooit kunnen vinden.

Niet onder de verstelbare armleuning een knop gevonden ?? , volgens mij hoort hij daar te zitten ... ???

Razz

Nou, daar heb ik toen natuurlijk gekeken maar niets gevonden. En het was nog wel een exclusive (uit 2001 overigens). Zou je verwachten dat het er op zou zitten. Bij een vriend van mij met een ligne prestige was ook niets te vinden, deze was uit 2004

Enfin probleem is bij inruil opgelost, maar blijft merkwaardig

Frank

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten

Gepost: 13 februari 2006 08:54 PM
  [ # 11 ]
exroosje schreef:
M&M schreef:
exroosje schreef:

Bij de handmatige verstelbare stoelen van de C5 staat in het instructieboekje een verwijzing naar een instelbare lendensteun (pijltje naar niet afgebeelde zijkant van stoel ), een knop ervoor heb ik echter nooit kunnen vinden.

Niet onder de verstelbare armleuning een knop gevonden ?? , volgens mij hoort hij daar te zitten ... ???

Razz

Nou, daar heb ik toen natuurlijk gekeken maar niets gevonden. En het was nog wel een exclusive (uit 2001 overigens). Zou je verwachten dat het er op zou zitten. Bij een vriend van mij met een ligne prestige was ook niets te vinden, deze was uit 2004

Enfin probleem is bij inruil opgelost, maar blijft merkwaardig

Frank

die lendesteun verstelling is er alleen als je géén armsteunen hebt, dan zit daar een handeltje, die was in de eerste modeljaren wel op de ligne prestiges en tegenwoordig (PH2) op de VTR

maar electrische verstelbare stoelen hebben toch wel lendesteunen???

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten

Gepost: 13 februari 2006 09:34 PM
  [ # 12 ]

hier zijn de foto + uitleg Smile

Benodigheden:
Dit heb je nodig alles is M8.
en je hebt een sleutel 13 nodig en een boormachine met ijzer boortje.

1. maak alle bouten los waarmee de stoel vast zit:
[list]- 2x aan de voorkant zie hier (haal de la er even uit dat is wat makkelijker.)
- 2x aan de achterkant zie hier
- 1x links achter (wat die bout doet weet ik niet Confused ) zie hier (ik had deze al los gemaakt voor dat de foto was genomen)[/list:u]

2. boor deze gaten (onderkant stoel aan de voorkant) wat langer uit.

3. draai op dit schroefdraad een busje.

4. steek op de manier die op deze foto te zien is de bout met 2 moeren en 2 ringentjes, tussen het gat van de stoel.

5. zet de stoel weer terug en schroef de 3 achterste bouten weer vast (niet volledig aandraaien)

6. draai de voorste bouten in de bussen—> 

7. stel de stoel op de juiste hoogte (voorkant)

8. wanneer de stoel goedstaat draai dan alle bouten goed stevig aan.

9. dat was het—> resultaat—>   Very Happy Very Happy Cool

Mvg Pjotr. Very Happy

(er is alleen 1 probleem, die la gaat niet meer open zo, en wanneer je hem er uit heb gehaald (zoals ik) gaat ie er ook niet meer in!!)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook