Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik kan een Xantia Break SX Turbo Diesel kopen uit ‘97 zonder motor. Hij moet €500,- kosten.
Is het makkelijk om aan een goede motor te komen en wat kost dit ongeveer? Heeft iemand al ervaring met turbo D motoren inbouwen?
Re: Xant zonder motor…
CitRoel schreef:Ik kan een Xantia Break SX Turbo Diesel kopen uit ‘97 zonder motor. Hij moet €500,- kosten.
Is het makkelijk om aan een goede motor te komen en wat kost dit ongeveer? Heeft iemand al ervaring met turbo D motoren inbouwen?
motoren zijn er wel maar vaak met veel km of erg duur
zit de versnellings bak er wel in
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
De bak en de assen e.d. zijn erbij…
Maarja wat is duur? €700,-??
ligt aan de km stand maar ga ervan uit van af tot +- 1000 euro denk ik
kijk anders eens naar een schade xantia met motor voor erbij
CitRoel schreef:De bak en de assen e.d. zijn erbij…
Maarja wat is duur? €700,-??
Hoe zit het met de rest? Dynamo, startmotor, HD-pomp, Turbo, spanrollen van de multi-riem, etc, zit dat er ook nog bij?
1.9D en TD motoren zijn niet goedkoop, reken op c.a. €1000 voor een motor zonder een astronomisch hoge kilometerstand.
Een schade Xantia is inderdaad meer voor de hand liggend, of informeer eens in Frankrijk. Daar heb je een grotere kans op een dieselmotor met lage kilometerstand, voor een lagere prijs.
en je hebt dan het grote voordeel dat je geen auto te importeren hebt, scheelt een hoop in de kosten..
Hang er een leuke 2.1 turbodiesel in
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Moet er wel perse een TD uit een Xantia in ? Past een ander PSA TD niet ?
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
jpiek schreef:Moet er wel perse een TD uit een Xantia in ? Past een ander PSA TD niet ?
jawel hoor, Alle XUD motoren passen erin. Van de 1.7 uit de visa/205 tot aan de 2.1 td uit de xant/605/xm.
de DW10 en DW12 gaan met wat meer uitdaging ook. (xant/c5/406/407/607/etc)
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.