Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Leuk die break, maar als je het dan allemaal zo perfect maakt, plak er dan ook even een paar onbeschadigde typeplaatjes op zeg.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor 90 ruggen zou ik vooral een auto willen heb ben die 100% klopt. En daar is hier echt geen sprake van….. Gewoon echt niet dus…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 147
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
Te Koop:
D Super van november 1969.
Vraagprijs € 14.000,=
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m878331898-citroen-d-super-1969.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana)
Op le bon Coin zag ik deze advertentie:
http://www.leboncoin.fr/voitures/746096411.htm?ca=7_s
Wat zou een ‘faire offre’ zijn volgens jullie? De dame ziet er wel verzorgd en netjes uit. Voor zover ik zie een echte pallas.
Ik leer het wel…
Faire betekent doen en niet dat het ‘fair’ moet zijn.
Maar ziet er redelijk goed uit inderdaad. De fransen weten veelal wel wat het waard is overigens.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het idee wat ik bij Franse DSen heb is dat ze voor een redelijk auto de hoofdprijs willen hebben.
En voor een auto die de hoofdprijs zou mogen kosten willen ze een over de top prijs…
Goed, verder lijkt het een originele en redelijk complete Pallas te zijn.
Helaas kan je op de foto’s de kwaliteit van het plaatwerk, spuitwerk en al helemaal de bodem niet beoordelen. Dan hebben we het nog niet over de techniek.
Dus prijs? Ergens tussen de 5 en 25k.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Het idee wat ik bij Franse DSen heb is dat ze voor een redelijk auto de hoofdprijs willen hebben.
En voor een auto die de hoofdprijs zou mogen kosten willen ze een over de top prijs…
Mijn indruk is vooral dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze in Frankrijk voor weinig een mooie ds kunnen kopen terwijl de Fransen zelf al weten dat ze die het beste bij ons kunnen kopen
Topauto’s, jawel ook in Frankrijk zijn ze er, kosten net als bij ons gewoon serieus geld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor weinig koop je in FR gewoon een nog rotter en slechter onderhoud hok dan hier lijkt me.
Het verschil is dat je hier na een uur weer thuis ben, maar in FR met wat pech een half weekend weg en 2 tanken leeg.
Ik heb mijn Duitse CX en Franse DS gewoon in NL gekocht, werkt prima
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Voor weinig koop je in FR gewoon een nog rotter en slechter onderhoud hok dan hier lijkt me.
Het verschil is dat je hier na een uur weer thuis ben, maar in FR met wat pech een half weekend weg en 2 tanken leeg.
Ja, maar dat weekend weg is heeft wel charme. Tien, vijftien jaar geleden gingen we twee weken lang op jacht. Dat waren gouden tijden. Dat is nu voorbij, maar als je goede contacten hebt, de taal spreekt en weet waar je op moet letten kun je nog steeds leuke auto’s uit Frankrijk halen voor leuk geld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee, dat je niet even naar Frankrijk gaat voor een trailertje goedkope DSsen dat is mij ook wel duidelijk. De prijzen lopen echter zo sterk uiteen op Le Bon Coin vind ik. Vandaar dat ik even nieuwsgierig was hoe jullie de prijs inschatten op basis van zo’n advertentie.
Ze zijn wel spaarzaam met het verstrekken van info in hun online advertenties vind ik. Dat doen Nederlanders op marktplaats beter.
Ik leer het wel…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
essentieel voor het succesvol aankopen van een auto is Frankrijk is dat je:
1) de taal spreekt (op zo’n manier dat je een telefoongesprek goed kunt voeren en dat je het Frans goed kunt lezen en schrijven)
2) doorzettingsvermogen hebt en gewoon blijft bellen en mailen als iemand niet of traag reageert op mail
3) bereid bent véél kilometers te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Punt 2 en 3 lijken mij niet zo’n probleem, maar met mijn 3 jaar HAVO frans redt ik mij net op vakantie voor ‘un baquette’.
Ik leer het wel…
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Ja, maar dat weekend weg is heeft wel charme. Tien, vijftien jaar geleden gingen we twee weken lang op jacht.
Tuurlijk, dat is helemaal top!
Maar voor de nietsgever is al die gezelligheid natuurlijk veel te duur.
@Revrok
De prijs kan maar mijn idee wat bepaald worden als je of heel veel detail foto’s krijgt, wat bij een Fransoos vrij lastig is. Of dat je naast de auto staat.
De aanbieder van de Auto op Leboncoin is een handelaar die vaak bijzondere citroën’s te koop heeft. Hij verkoopt regelmatig Traction cabriolet’s en Coupe’s . De kwaliteit van de aangeboden auto’s is meestal goed te noemen.
oa De blauwe traction coupé die ooit weer opgegraven is nadat deze in de tweede wereldoorlog in de grond verstopt was, die enkel jaren geleden in CitroExpert gestaan heeft kwam daar vandaan
Hij heeft best veel nederlandse klanten en staat ook elk jaar in Reims, Lyon en Ciney (B) op Oldtimerbeurzen
Het is zoals Waterman aangeeft goede DS’en kostten in frankrijk ook gewoon geld
Rene ter Veer
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
In Nederland kan je vooral goed gerestaurerde DS’en kopen (maar ook hele slechte hoor) Een in Frankrijk gerestaureerde DS is vaak toch minder.
Wat je weer wel in Frankrijk kan hebben als je goed zoekt is een (vooral in het droge zuiden) ongerestaureerde harde DS met weinig km’s. Dus een super mooie basis.