HD pomp piept
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 16 december 2014 07:02 PM

Beste xm collega’s. Mijn hdpomp piept alsof de snaar te strak staat, maar het is de pomp zelf, wanneer je het stuur verdraaid piept hij erger, en als je de rem ingetrapt houd is het ook piep piep piep enzo verder. wie heeft een idee???
Het gaat om een XM V6/24 type 2 uit 1997.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 december 2014 07:04 PM
  [ # 1 ]

versleten

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 december 2014 07:06 PM
  [ # 2 ]

de multiriem die doorslipt bij grote belasting van de pomp .

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 december 2014 08:08 PM
  [ # 3 ]

Of de krukaspoelie waar de binnenring los is van de buitenring…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 december 2014 10:18 AM
  [ # 4 ]

Wat zit daar op? Een 6+2 via de multiriem? Dan ga ik ook met Furrigurrie mee, hoewel dat eerder een mechanisch ratelend geluid geeft.
De “oude” HD pop krijst juist bij een te slappe V-snaar

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 december 2014 12:16 PM
  [ # 5 ]

Ik heb meerdere van die poelies stuk gehad en het was bij mij altijd gepiep/gekrijs zoals een v snaar die te slap staat. Mechanische geluiden heb ik nooit gehad. Bij mijn sloop Xantia V6 was het zo erg dat er rubber schroeilucht vanaf kwam. Gillen als een krolse kat, maar geen geratel.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 december 2014 12:26 PM
  [ # 6 ]

Wellicht de pomp inwendig kapot?
Zelf nog nooit meegemaakt, wel gillende riemen. Geluk gehad, zeker.

Overigens: Als je zo’n klassieke pomp wilt openmaken gaat dat handig met perslucht op de retour.
Wel oppassen, want het deksel schiet als een kanonskogel door je werkplaats als je geen voorzorgen neemt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 17 december 2014 08:55 PM
  [ # 7 ]

Afgelopen voorjaar, bij het her-opbouwen van mijn 2.0 16v soortgelijke ellende gehad. HD pomp heb ik destijds helemaal uit elkaar gehad, alles voor zover het paste ultrasoon gereinigd en alle O-ringen vervangen. Na 20000 km is pomp nog kurkdroog en draait soepeltjes, voorheen vieze lekkende narigheid…Maar nu de riem: alles weer gemonteerd en bij de eerste startbeurt janken als een malle….Verdacht eerst loop- en spanrollen. Deze vervangen, geen verbetering…Krukaspoelie zag er ook niet fris meer uit en na merktekens aangebracht te hebben leek het of de binnenring verdraaide t.o.v de buitenring. Ook vervangen, géén verbetering. Uiteindelijk een andere multiriem van Gates er op en narigheid en janken waren meteen over. De andere riem, ook splinternieuw gekocht bij de een lokale onderdelenboer bleek de boosdoener. Zoals al opgemerkt: bij grotere opbrengstvraag=weerstand jankt er iets….slippende riem is het makkelijkst uit te sluiten al is het vervangen, zeker bij een goedgevulde V6 vast geen makkie…

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 17 december 2014 08:58 PM
  [ # 8 ]

Nog een optie die me te binnen schiet: een lager van de pomp-poelie is aan het overlijden…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook