Hallo weet iemand of de schokbrekers van een 206/206 sw op een citroen xsara break passen ?
Van een 306 Break wel, das namelijk praktisch dezelfde auto als een ZX/Xsara Break. Een 206 weet ik zo niet.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Praktisch hetzelfde onderstel houd niet automatisch in dat de dempers hetzelfde zijn…
Ik zeg niet dat ze niet hetzelfde zijn, maar ik ga er niet zomaar vanuit.
Een Xsara is bijvoorbeeld zwaarder als een ZX, dus zou de demping daarop aangepast kunnen zijn… De 306 zal ook niet exact hetzelfde zijn.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En een 206SW heeft geen torsiestaaf, maar onafhankelijke dwarsarmen, een compleet andere opzet dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Zoiets moet je gewoon nieuw kopen, die zeven tientjes kost je ook de kop niet, en neem dan gelijk gas gevulde, blijft de achterkant wat beter omhoog, en heeft de achteras minder te leiden, montage is appel eitje
Ok bedankt voor alle reactie tot nu toe
Ik ben nu aan het kijken naar nieuwe schokbrekers en heb een mail gestuurd naar mijnautoonderdelen.nl en daar kwam al reactie dat ik moest kijken of ik een versterkt chassis heb maar zou niet weten waar ik dat kan vinden of waar ik dat aan kan zien weet iemand dat hier ??
En als ik gasgevulde schokdempers koop is dat iets stugger dan origineel? Want vind nu soms dat ie teveel zweeft op de snelweg en teveel duikt met remmen.
En iemand wel eens van het merk kyb gehoord? Heb de exel-g en de ultra sr gezien maar wat is daar het grote verschil tussen
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ga eens kijken op hun site, is een japans merk, en zo te zien groot ook, de exel-g staat voor comfort, en de ultra-sr. staat voor sport, dus nog stugger geveerd, dan de g. omdat je een sw hebt zal je ook waarschijnlijk een versterkt onderstel hebben, een sw of stationwagen, hebben over het algemeen een grotere overhang, dus de maat van hart-wiel. tot achterkant auto. is groter dan hatchback uitvoering, dus ook meer gewicht op de as.
Ok superbedankt
En heb Al even op hun site gekeken en denk dat het de ultra sr worden (is te verglijken metde bilstein b6 las ik op een site dus kan ook gebruikt worden met verlagingsveren aan de voorkant)
Wil zowiezo alles nieuw hebben dus de toplagers en stabistangen ook vernieuwen
En is er toevallig iemand die ervaring heeft met verlagingsveren van ap? Kan alleen ervaringen vinden over de schoefset