van de voorpagina
Il Giro delle Dolomiti
Op Citroën-Forum.nl worden Citroën-avonturen bedacht én uitgevoerd. In september 2015 gaan we kamperen in de overweldigend mooie Italiaanse Alpen. Overdag rijden we over uitdagende passen en ‘s avonds eten we gezellig rond het kampvuur op ons eigen veldje naast de kristalheldere bergrivier. Iets voor snelle beslissers!
Wat gaan we doen?
Citroën-Forum.nl is vaker in Nederland wezen kamperen. Nu zoeken we het wat verder weg. We hebben van zondagavond 6 september tot donderdagmorgen 10 september een eigen veldje bij een camping in Saltaus, ten noorden van Meran. Tussen het kabbelende water van de Passer en de wijngaarden kunnen we kamperen, barbecueën en gezellige avonden rond het kampvuur doorbrengen. Maandag 7, dinsdag 8 en woensdag 9 september trekken we er overdag met de Citroëns op uit. We hebben twee schitterende dagtochten door de Dolomieten voor je gepland. Dit door de UNESCO als wereldnatuurerfgoed geklasseerde landschap heeft te veel bezienswaardigheden om ze allemaal op te noemen: de grootste alpenweide van de Seiser Alm, de Passo Falzárego met adembenemend zicht op het Marmolada-massief en zijn gletscher, de steile Passo di Giau, de nog steilere klim naar de Auronzohütte bij de Drei Zinnen, de Karersee met zijn wonderbaarlijke azuurblauwe kleur, enz., enz., enz. Je kunt het allemaal zelf zien. Voor de Koninginnerit trekken we naar het westen. Eerst klimmen we over een smalle weg met veel onverlichte tunnels naar het Timmelsjoch (2.478m), dat we aan de Oostenrijkse kant afdalen. Dan gaan we via 48 genummerde haarspelden het Stilfserjoch (2.757m) op, daarbij overdonderd door het zicht op het machtige Ortler-massief. Alsof dat niet genoeg is, gaan we ook nog over de mythische Passo di Gávia (2.621m), waar je zelfs ‘s zomers nog weleens tussen metershoge sneeuwmuren moet doorrijden.
Wie mag mee?
Citroën-Forum.nl is er voor alle Citroëns, Panhards en DS’en: oude en nieuwe, kleine en grote, perfect gerestaureerde en dans leur jus. Zij mogen dus ook allemaal mee. Wel verwachten we van je dat je met een auto komt die deze reis van 3.000km aankan; duizend heen, duizend door hooggebergte en duizend terug. Pechhulp met Europa-dekking, liefst via de ANWB, is noodzakelijk. Een goede reisverzekering is sterk aanbevolen. Ook willen we graag de diversiteit van Citroën-Forum.nl in de maximaal twintig deelnemende auto’s terugzien. Daarom geldt een bovengrens van vijf exemplaren per model, dus maximaal vijf ID/DS, vijf GS/A, vijf BX, enzovoorts. De exemplaren per model worden geteld in volgorde van aanmelding. Omdat we niemand onnodig willen uitsluiten, zijn aanmeldingen onder voorbehoud niet mogelijk. Aangezien zowel de dagen als de avonden lang en vermoeiend zullen worden, kun je de dagtochten niet alleen rijden. Iedere deelnemende auto rijdt de dagtochten dus met minstens twee personen. Je kunt zelf bepalen hoe je de heen- en terugreis organiseert en of je in een eenpersoons- of in een meerpersoonstent slaapt.
Wat kost het?
We gaan kamperen en we eten rond het kampvuur. We houden het bewust eenvoudig, want dat is het gezelligst. De kosten vallen dus ook mee, maar helemaal gratis reizen lukt niet. Als je met twee personen in één auto reist en in één tentje slaapt, betaal je samen vooraf €416 aan Citroën-Forum.nl, dus slechts €208 per persoon. Daarin zijn alle kosten van de camping begrepen, vier keer ontbijt en vier keer avondeten. Ook de kosten van de onvolprezen ANWB-Wegenwachters Henk en Yuri en van hun goed uitgeruste Volkswagen T5 zitten daar al in. Daarnaast moet je rekenen op lunches onderweg en op €70 aan tolgeld voor een tiendaags Oostenrijks vignet, de Brennerpas, het Timmelsjoch en de klim naar de Auronzohütte. Natuurlijk gebruikt je auto ook wat brandstof op zo’n reis van 3.000km.
Hoe kun je inschrijven?
Inschrijven is heel gemakkelijk: je vult dit aanmeldingsformulier in. Je medeforummers zullen waarderen dat je ze hier laat delen in de voorpret.
tekst: Evenementencommissie, foto’s: Etienne Musslin/super2cv.com
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
O wow, dit klinkt heel verleidelijk. Ik ken de Timmelsjoch, Stelvio en de Passo di Gávia van mijn andere hobby en heb mij al vaak voor genomen deze passen een keer met de CX te ronden. Ik ga zeker proberen mee te gaan.
JW
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
mmmmm daar krijg ik ook wel kriebels van
Present!
Dit lijkt me tres cool. Eens kijken met wie ik dit zou kunnen doen. Adri gaat natuurlijk met zijn eigen Xantia, dus die valt helaas af als reisgenoot…
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
En ik maar denken dat Adri in Zweden met het CX virus was besmet.
JW
Adri is één groot mysterie.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nou jongens en meisjes, dames en heren, als onderdeel van de facilitaire dienst ben ik natuurlijk ook van de partij!
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Laat je niet weerhouden door twijfels over de betrouwbaarheid van je wagen want de wegenwacht is d’r ook bij
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Dat lijkt me weer een onvergetelijke en avontuurlijke trip!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Eens kijken of ik vrij kan krijgen,lijkt me geweldig.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Volgens de aankondiging zou het een eenvoudige reis worden, maar het aanmeldingsformulier is alvast bijzonder luxueus. Dat belooft wat!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Even een vraag,tot wanneer kun/ mag je je inschrijven.
Ik kan echt niet zo ver vooruitkijken ivm planning werk.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
jaco schreef:Adri is één groot mysterie.
Tsjiesus dit is wel verleidelijk zeg. Heb altijd al eens die passen willen rijden en de Trollentrap (N) afgelopen augustus in de stromende regen was een leuk voorproefje.
En dan de luxe om te kunnen kiezen uit een Xantia, de GS van m’n zoon (als die zo gek is om mee te gaan/willen/kunnen) of eventueel een CX met een bestuurder/eigenaar die me elk moment op de trein kan zetten.
Als Frank (bierhulp) en de WW (pechhulp) meegaan, dan kan het al niet meer stuk natuurlijk.
Adri
Woei, wat dat lijkt me dat gaaf. Denk alleen niet dat de ZX een erg fijne auto is voor deze afstand (ben nogal lang, krijg daardoor al vaak na 200km pijn in m’n onderrug).
Mocht iemand nog een bijrijder zoeken, hou ik me aanbevolen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Breeze schreef:een CX met een bestuurder/eigenaar die me elk moment op de trein kan zetten.
Met een trein door de Alpen is echt een beleving, Adri! Dus wat houdt je tegen?
Mijn vrouw heeft al aangegeven niet mee te gaan. Ze wil wel, maar het is onmogelijk omdat het precies in de eerste schoolweek valt. Er moet dus iemand thuis zijn voor onze dochter.