Ach het ligt een beetje aan de omstandigheden wanneer je een Cactus passeert.
Kijk je toevallig elkaar aan dan is het leuk.
Maar ieder zijn ding.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hoeksepeet schreef:Zwaaien hoeft niet kinderachtig te zijn, zelfs machinisten bij de spoorwegen doen dat.
Dat zijn collega’s…
Dat zwaaien zie ik bij moderne auto’s niet zo snel gebeuren.
Er zijn zat mensen die voor een Cactus of iets kiezen omdat ze het wel aanspreekt, maar verder weinig tot niets met auto’s hebben en dus ook niet gaan zwaaien. Daarbij zijn sommige auto’s een promotie auto van het bedrijf en de bestuurder schaamt zich misschien wel kapot in het afwijkende model.
Als je iemand in een Traction Avant ziet rijden mag je er redelijk vanuit gaan dat het een zeer bewuste keuze is en waarschijnlijk een liefhebber van het model.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik denk dat veruit de meeste Cactus-rijders voor die auto kiezen vanwege het “veel-voor-weinig-argument” én vanwege de 14%-bijtelling. Het zal ze een worst zijn welk logo op de grille staat en ik denk dus niet dat je er vanuit mag gaan dat achter elk Cactus-stuur een liefhebber zit. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het met de verkoopcijfers gaat als ook deze auto in 2016 uit het 14%-segment valt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Even een wat ouder bericht er bij pakken:
RensKorevaar schreef:van de voorpagina
Nederland, Cactusland
Nederland raakt steeds meer geprikkeld door de Citroën C4 Cactus. Met ruim 2.500 verkochte C4 Cactus is Nederland met Frankrijk en Spanje bij de koplopers in Europa! De fabriek in Madrid heeft de productie opgeschroefd om aan de grote vraag te voldoen. Lees hier welke uitvoeringen het meest geliefd zijn.
In totaal zijn er sinds juni van dit jaar 27.500 exemplaren verkocht in Europa, met name in Frankrijk, Spanje en Nederland. Europees gezien kiest men voor het hoogste uitrustingsniveau Shine, een trend die ook in Nederland valt waar te nemen. Qua motorisatie is de verdeling tussen benzine en diesel Europees 50/50. Nederland wijkt hiervan af, aangezien de BlueHDi 100 met 14% bijtelling het populairst is.
Kleuren
De best verkochte kleuren zijn Blanc Perle Nacré (20%), Gris Shark (17%) en Olive Brown (15%). Ook de kleuren van de Airbump kunnen worden gekozen, waarbij Black (75%), Chocolat (13%) en Grey (6%) de drie populairste zijn.Uitrustingsniveaus en motorisaties
Nederland zet de Europese trend met het uitrustingsniveau Shine dat het meest verkocht wordt, meer dan de helft (52%) van de klanten kiest hiervoor. Ook de Business-versie is populair met 33% verkochte exemplaren. De BlueHDi 100 motor met 14% bijtelling is erg populair, ruim een derde van de klanten kiest hiervoor (35%). Kort hierop volgt de 3-cilinder PureTech 82 ETG motor met 34%, en de PureTech 82 motor met 17% verkochte exemplaren. Als we uitvoeringsniveaus en motorisaties samen bezien, is de best verkochte C4 Cactus een PureTech 82 ETG Shine (24%), gevolgd door een BlueHDi 100 Business (23%).Opties
De meest gekozen opties zijn het panoramisch glazen dak en de 17” lichtmetalen wielen.bron: persbericht Citroën Nederland
Nu valt het kiezen voor de BlueHDi 100 nog wel mee, volgend jaar zal dat wel meer richting de 50% gaan aangezien het 14%-aanbod dan een stuk kleiner zal zijn. Maar ook daarna denk ik dat de Cactus nog genoeg te bieden heeft naast 14%. En dat is nou net wat veel andere 14%-auto’s niet hebben en daarom helemaal niet meer verkopen zodra de bijtelling omhoog gaat.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
konajra schreef:http://www.londonwest.citroen.co.uk/about-us/dealer-news/c4-cactus-wins-hatchback-of-the-year-in-topgear/
Cactus is uit geroepen door TOP GEAR magazine tot Hatchback of the year 2014.
Citroën Nederland meldt daarover vandaag het volgende:
Amsterdam, 18 december 2014 - De Citroën C4 Cactus sluit het jaar in stijl af met de door TopGear toegekende titel ‘Hatchback van het Jaar 2014’. Volgens het beroemde magazine is de C4 Cactus het schoolvoorbeeld van een auto die is gebouwd volgens het principe Less is More.
TopGear Magazine roemt de C4 Cactus onder andere met de bewoordingen: ‘…de gekste, leukste en best doordachte auto van het jaar’. Ook de innovatieve Airbumps blijven niet onbesproken: ‘een simpel, maar o zo effectief stijlkenmerk’. Kortom: ‘De Cactus biedt een eerlijk verhaal en geen achterbakse kostenbesparing’.
De C4 Cactus is sinds juni 2014 verkrijgbaar en is in Nederland zo succesvol dat ons land inmiddels in de top 3 staat van Europese verkopen in absolute aantallen.
Of, zoals Poekoek direct hierboven schreef dat RensKorevaar nog verder hierboven schreef: “Nederland, Cactusland”!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
iemand een idee hoe ik de dagteller op nul kan zetten,<ik zie er overings geen zitten >
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 06-03-2010
- C3 Picasso 1.6 VTI Exclusive
op je touchscherm bij het tabje auto.
daar staan 2 trajecten 1ervan gebruik ik als dagteller na het tanken reset je die en dan gaat hij weer km tellen en geljk je verbruik.
blij dat ik op deze leeftijd nog kinderachtig mag zijn wb het zwaaien.. ik heb gestemd hoor. We staan voor!
emily54 schreef:ik heb gestemd hoor. We staan voor!
Misschien moeten we hier iedere keer deze link terugplaatsen zodat alle Cactus-sympathisanten elke dag opnieuw kunnen stemmen?
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovhjaar/23452091/__Zeven_finalisten_Auto_van_het_Jaar_2015_bekend__.html
Je kan zelfs elke dag in meerder browsers stemmen. Dus Explorer, Firefox, Safari, Chrome, .... Go go go
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Je kan wel meerdere keren stemmen, maar het aantal uitgebrachte stemmen verandert niet…
Bovendien: Wat zegt het dat Telegraaf lezers het ‘de grootste kanshebber voor de titel Auto van het Jaar 2015’ vinden?
Die lezers bepalen dat helemaal niet en zij zijn volgens mij ook geen afspiegeling van Citroën-kopers…
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Lijkt mij duidelijk geen afspiegeling als een vw pattat op 24% van de stemmen staat ...
Verder vrij nutteloos wat televaag lezers vinden.
Die bepalen niets !
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Ik vind het wel grappig dat de Cactus bovenaan staat bij de Televaag. Daarom stem ik iedere dag met met mijn Mac, Ipad en werkaccount.
Vloeken in de kerk!
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
VAB Gezinswagen 2015 in de catogerie tot 18000 euro 1e plaats CITROEN C4 CACTUS!!!
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
De Cactus bevalt mij zeer goed tot op heden en na 2000 km. De Blue100 doet nu 1 op 22 na de 2e tankbeurt en ben benieuwd of ik dat nog wat naar beneden kan krijgen. Nog steeds veel bekijks onderweg en grappig genoeg nog geen 1 tegengekomen sinds ik eigenaar ben.