zojuist de dealer nog even aan de telefoon gehad, na aanleiding van een aantal tips bij een c3, door Bart Xsara.
er blijkt dus in mijn bsi geen cruise control of snelheidsregelaar te staan. ???????
is nu activatie onmogelijk of is er nog hoop.
waterman schreef:Maar vind er maar eens één met 60.000 km op de teller
ook dat gaat een probleem worden
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@ Waterman
Dan neem je er toch een met 160k en als je die zat bent weer een?
Die van mijn zoon zit tegen de 300k, evenals mijn C6 en mijn C5 Type II. Probleemloze auto’s
Die auto’s houden het tegenwoordig een stuk beter uit dan de vorige generatie.
Mits je het onderhoud bijhoudt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
ja dat is wel waar,
maar ja, boven de 150.000km is het blijkbaar niet intressant meer om onderhoud en reparaties bij te houden
heb altijd auto’s met hoge standen gehad, dus daar schrik ik niet erg van
maar bij de laatste 2 kon ik uiteindelijk bijna iedere week eronder gaan liggen om de een na de andere reparatie uit te voeren, dat was ik dus beu. sleutelen is leuk, maar te moet geen moeten worden.
heb naast deze, 2 oude wagens waar ik voor mn hobby graag aan mag sleutelen
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Die van mijn zoon zit tegen de 300k, evenals mijn C6 en mijn C5 Type II. Probleemloze auto’s.
nou Jan…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat nou:
Na aanschaf van de C6 wat achterstalligheden gehad. Met de kennis van nu, die ik in dit forum heb uiteengezet, is dat eigenlijk de “standaard” midlife beurt voor een C6.
Daarna ben je er voor een tijd weer vanaf.
De auto van zoonlief start weer netjes na 1 nieuwe verstuiver.
Mijn C5 kocht ik met grote beurt, nieuwe D-riem en nieuwe voorbanden voor 3.200 euri’s. Nog wel een ADAL vervangen. Verder gewoon starten, lopen.
Het contrast met de lage lijst “kleinigheden” van de XM’s is groot.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
fredenjuan schreef:zojuist de dealer nog even aan de telefoon gehad, na aanleiding van een aantal tips bij een c3, door Bart Xsara.
er blijkt dus in mijn bsi geen cruise control of snelheidsregelaar te staan. ???????
is nu activatie onmogelijk of is er nog hoop.
Nee, activatie kan niet met je huidige BSI. Misschien dat je nieuwe software in de BSI kunt laten stoppen, die wel een C heeft ( van een echte Executive met CC ) maar dat is geen sinecure. Een andere BSI is ook geen sinecure, want dan moet die ook weer ingeregeld worden. De BSI houdt je VIN ( chassisnummer) vast, daar doen ze moeilijk over om die zomaar even te vervangen, en een nieuwe is duur !. Dat kan je dealer je wel vertellen. ( En eigenlijk vindt ik dat ie dat van te voren wel had mogen verifiëren).
To err is human, not to err is divine.
ok, dit snap ik,
maar je plaatst het alsof ik er een exclusief van gemaakt heb, maar deze is orgineel als exclusief geleverd.
ik kan begrijpen dat dit soort verbeteringen vanaf basis gedaan zouden moeten worden.
maar ook de dealer snapt er niks van.
ze hebben er al een paar zo zonder problemen gedaan, vandaar.
er zit een goede gasklep in, ecu is ook prima daar kunnen ze de lvv zo activeren.
begin meer het idee te krijgen dat er een andere bsi in gegaan is van een ander type met gelijke functies.
maar dat zou mn dealer toch hebben moeten zien lijkt mij.
ik rij erg graag frans, maar het bouwen doen ze echt maar met de franse slag, zo lijkt het soms
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Fred, de schakelaars zitten wel al op de kopeling en rem, anders is er ook geen activatie van het systeem, dus cruise controle
dat zou ik niet weten,
daar hebben ze het bij de dealer ook niet over gehad, die hebben me gezegd dat het in de configuratie van de bsi zit.
verder moet t geen probleem zijn.
maar begin me daar toch wat zorgen om te maken.
blijf het alleen vreemd vinden dat mijn uitvoering zoveel problemen geeft.
waar zou ik die schakelaars moeten zoeken en kan ik die zo zien, bv bij de pendalen?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Je mag toch van je gerage verwachten dat ze dit hadden gecheckt, waarschijnlijk dus niet, dus even inderdaad bij je pedalen kijken, kan je ook gelijk zien, dat wanneer ie er niet zit, wel de bedrading er zit, er moet dan in de buurt een losse stekker zitten, we hebben het dan over de koppeling, want het rempedaal, heeft deze natuurlijk standaard, om het remlicht te laten branden,
ok, dat is dus makkelijk na te kijken, morgen bij daglicht even kijken.
dat neemt niet weg dat ik toch met die bsi in maag zit.
daar er geen snelheidsregeling of cruise control erin heeft staan, zal die schakelaar ook niet aanwezig zijn denk ik.
of is het een onlogische redenering?
Fred zoals ik al eerder aangaf heb ik het nog nooit werkend gekregen als er geen elektronisch gaspedaal in de wagen zit, en w.b.t het verhaal van beremans de schakelaars zijn het kleinste probleem waarschijnlijk is dat wel goed.
Het niet kunnen activeren in de BSI zal er toch op duiden dat je auto niet voorbereid is op CC, je kunt bij de schakelaar kijken maar er zit geen stekker los o.i.d of heeft beremans dit al wel gezien bij monteren van CC? heb diverse malen CC geplaatst er zitten extra contacten de CC wordt via een andere schakeling bediend als het remlicht. Zie ook;
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217580/ in dit draadje lees je dat de schakelaars niet aanwezig waren(oplossing post 18) er komt dan een melding van Lexia (post 8 ) maar de optie is wel te vinden in de BSI om te activeren.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019
oke,
net toch maar even gekeken.
ik heb een schakelaar bij de koppeling, en 1 schakelaar op het rempendaal
deze even losgehaald om te kijken voor een nummer.
helaas stond er niks op
dit was een zwarte met witte dubbele aansluiting. 2 pinnen.
motor is uitgerust met electronische gasklep.
deze types hadden dit als een van de eerste volgens de dealer.
al mn navragen bij de dealer. concluderen ze dat het enigste opstakel de bsi zou moeten zijn, omdat de cruise control of dergelijke niet standaard te vinden is,
deze moeten ze blijkbaar door dieper te zoeken in de bsi configuratie, zien te activeren.
zoals ik het nu begrijp, (mits de schakelaar op t rempendaal niet goed is) die bsi het grootste probleem
ps mijn schakelaar ziet er ook heel anders uit dan die op de foto’s van de peugeot.
mijne heeft 2 punten.
naast die schakelaar zit nog een loze ruimte waar een soortgelijke schakelaar zou kunnen komen, maar zie daar geen stekker voor