Even een vraagje tussendoor,
Ik heb vier stalen CX velgen liggen deze wil ik opknappen om volgend jaar onder de CX te laten zetten.
Eerst en afweging: stralen en poedercoaten of spuiten?
Twee van de vier zijn al eerder gepoedercoat en beschadigd door een bandenwissel. Deze kun je niet zelf bijwerken. Volgens mij moeten de velgen dan geheel opnieuw gepoedercoat worden.
Stralen en spuiten dan? Offertes liggen tussen 200-300 euro
Of stralen en zelf spuiten?
Zijn er nog nieuwe stalen CX velgen te koop eigenlijk?
Wie heeft al ervaring met het opknappen van de velgen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb de mijne laten stralen,en daarna in de poxy laten zetten.
Verder ben ik nog niet ze liggen daar nog steeds
Na de poxy in de grondverf,dan spuitplamuur en aflakken in de juiste kleur.
Maar zit er daarna nog blanke lak op?
Dit laatste weet ik niet.
Misschien iemand van hier?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Kan me niet voorstellen dat stalen velgen af fabriek een blanke vernislaag hadden…
Ik heb ook een offerte opgevraagd bij een spuiterij, zij brengen ook als laatste finisch een laag blanke lak op.
Volgens mij wordt een metallic laag altijd afgewerkt met een laag blanke lak.
Dit geeft niet alleen meer glans maar ook een extra bescherming. Echt veel plezier heb je er niet van want 95% van de velg verdwijnt achter de wieldop!
Klopt het dat de velg grijs Ral 140 gespoten moet worden?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Thanx! Is geen RAL nummer meen ik.
Dus AC 140, zal wel préRAL tijdperk zijn…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij zijn velgen nooit metallic.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Volgens mij zijn velgen nooit metallic.
Ik bedoelde ook in algemene zin.
Zelf heb ik de velgen van mijn Xantia gespoten, dit was ook metallic.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
AC is een citroen nummer. André Citroen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
stralen en spuiten voor 200-300 vind ik best veel geld eigenlijk.
hoe dan ook ga niet zelf spuiten, daar krijg je spijt van.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb het begin van dit jaar laten doen voor € 30,- per velg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Ik heb het begin van dit jaar laten doen voor € 30,- per velg.
Gespoten of gepoedercoat?
Was dat een adres in Noord Holland?
200-300 euro vindt ik ook veel geld…
Iemand nog tips voor een voorderliger adres?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gespoten.
In de kop van NH.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
F.SvM schreef:Ik ben er uit
De houder van de peilstok,zit in een wartel geklemd .
Ieder keer als je de peilstok terug steekt,krijgt deze een tik.
Met als gevolg dat deze iedere keer een stukje kan zakken.
En na 25 jaar zal dit wel 1 of 2 cm kunnen zijn
Kijk maar in onderstaande link,op 1 van de foto’s
http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120501214025?authuser=0&feat=directlink
Dit is wat ik denk.VgF
Even een oude qoute naar voren gehaald.
Ben van plan deze vakantie bezig te gaan met het oliepeil aflezer, links onder het stuur (met die drukknop)
Om straks het de aflezer goed te kunnen afstellen is een juiste meting van het oliepeil op de peilstok nodig. De mijne raakt ook de bodem.
Kun je de dop van de peilstok iets naar beneden brengen? In dat geval verandert ook de meting op de stok, hij komt dan omhoog. Niiveau midden wordt dan Minimaal…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
René Jongejan schreef:Gespoten.
In de kop van NH.
Mooie omgeving naar een beetje ver weg vanaf Oldenzaal.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976