Eerste gedachte is water in je tank.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Dit brandde echt heel traag.
Je kent wasbenzine wel, dat is echt licht ontvlambaar en fikt al bij een vonkje.
Maar bij de benzine moesten we echt een vlam houden voordat het traag begon te branden.
Ja, lijkt mij ook, maar zou de BX dan toch niet aan moeten slaan en gewoon slecht gaan lopen?
Benzine drijft op water, als de auto lang stilstaat zou je dan dus nog enkel water onder in de tank hebben, tijdens het rijden vermengt het zich, heb het in het verleden met mijn 1.4 aan de hand gehad door een weggerotte rand van de tank dop waardoor het bij regen in de tank ook regende.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Die weggerotte rand bij de vulopening heb ik ook… althans zoiets zei de vorige eigenaar, en nogmaals het meurt ook enorm naar benzine bij de benzineklep als de tank vol is.
Ik heb de BX ook wel eens gewassen met de brandslang, op een gegeven moment stond er een liter water onder de achterbank, sowieso is hij dus niet echt waterdicht
Kortom, kan best zijn dat er behoorlijk wat water in de tank gekomen is, misschien is die benzinepomp daardoor ook overleden.
Reken dan maar dat er wel wat water in je tank zit, rond kijken voor een andere vulhals.
(edit) en dat water uit je tank halen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Zooooowwww, je houdt wel van een gokje begrijp ik. Goed dat je niet hebt geprobeerd de aansteker bij je aanvoerslang te houden! Ben inderdaad ook blij dat je dit naderhand nog op hebt kunnen tikken. Waarom niet gewoon een jerrycan met benzine er naast, slang naar de benzinepomp erin en proberen te starten? Zorg wel voor een veilige situatie en wacht bijvoorbeeld even met dat shaggie…
Edit: water in de tank. Lijkt mij ook het probleem.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Edit mod: wegens gevaar verwijderd.
Ik denk dat er door de wasbeurten en vele regen inderdaad water in de benzinetank is gekomen.
Dat verklaarde het beroerdere lopen van de BX met uiteindelijk het uitvallen en defect raken van de brandstofpomp als gevolg.
We gaan nu inderdaad de tank overbruggen en verse benzine in het blok pompen en dan kijken of hij wil lopen.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Mmm overdrijven? Ik zou als ik jouw was gelijk een staatslot halen. Met zoveel mazzel kun je binnenkort een heel parkeerterrein vullen met BX-en. Uit je verhaal maak ik vooralsnog alleen op dat je minder aan het kantoor bent gehecht dan aan je BX hahaha. Enfin, doe wat voorzichtiger alsjeblieft.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Laten we het verder over het startprobleem hebben.
Volgende stap is dus laten lopen op verse benzine.
Jullie horen weer van me.
Thanks.
Ik heb vandaag 2 jerrycans met benzine uit de benzinetank van de Citroen BX afgetapt via de aanvoerslang op het motorblok en de BX startte daarna snel en liep goed.
Blijkt dus toch een defecte brandstofpomp geweest te zijn en vermoedelijk water in de benzinetank wat waarschijnlijk via de geroeste vulopening naar binnen is gekomen.
Kan je mooi je titel aanpassen!
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Natuurlijk wil ik de pret niet bederven, maar met die jerrycans kom je natuurlijk nog niet ver. Die tank moet leeg en schoon voordat je weer verder kunt…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
HvdL ik wordt een beetje moe van jouw negatieve input aldoor.
Hij loopt nu weer goed en vertrouw er nou maar op dat we weten waar we mee bezig zijn, er is een professionele monteur bij namelijk.
Dank u.
Binnenkort eerst maar weer even rijden en ‘m dan naar de loods brengen waar hij lekker droog binnen komt te staan tot het beter weer is.
Moet ook nog een voorstoel voor de bestuurderskant ophalen, is het interieur weer zeer netjes.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Louter opbouwend bedoeld. Je bent goed bezig nu! Wellicht heb je het al ontdekt, maar de tank heeft een aftapplug aan de onderzijde. Losdraaien en de inhoud in een grote bak laten lopen. Je kunt er voor kiezen een middeltje al Combi Fuel te gebruiken om het water uit de tank te halen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Plug er weer in en je kunt weer verder, al zul je wat met die vulhals moeten om herhaling te voorkomen. Succes!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’