Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-12-2014
- DS 3 DS3 1.6 So Chic E-HDI 90
Beste iedereen,
Ik heb veel interesse in de aanschaf van een C5.
Het is een 2.2 HDiF Ligne Business uit 2009 met 120.000 km
Deze staat te koop bij de dealer in Den Bosch
Voor mij een spannende aankoop, kom uit Japans (Honda)
As zaterdag heb ik een proefrit en wil dan de knoop doorhakken.
Waar moet ik op letten en wat moet ik ter sprake brengen tijdens de koop/ dan wel in koopcontract laten opnemen? Ik denk dus aan: distributie/de veerbollen/update navigatie.
Alle tips zijn welkom!!
Met vriendelijke groet,
Anton.
Welkom Anton.
Je moet opletten dat je je hoofd niet stoot tijdens het instappen.
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-12-2014
- DS 3 DS3 1.6 So Chic E-HDI 90
Beste Rene,
dat is de eerste tip. Thx.
groet, Anton.
Er zijn er nog meer, die komen vanzelf
Je moet tijdens de proefrit luisteren of er geen rammel in de voorkant zit. De rubbers van de draagarmen willen nog wel eens voor problemen zorgen. Maar daar is een redelijk goedkope oplossing voor.
Veerbollen hoef je je geen zorgen om te maken. Die blijven 10 jaar werken (op zn minst)
Volgens mij moet de distributie bij 240.000 pas, maar ik zou het zeker vragen.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Veerbollen zijn toch ook aan de beurt bij 240k? Net als de vloeistof verversen. Of geld dat inmiddels niet meer?
Vloeistof vervangen, bollen controleren.
Mijn bollen zijn in 12 jaar en 2 ton terug gelopen van 44 naar 35 bar.
Valt mee.
En er NOOIT LHM in kieperen!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Deze motor ligt toch ook in Ph2 en 3? Er staat eigenlijk niet bij welk type C5 en uit welk jaar…
2.2 HDiF Ligne Business uit 2009
PH3
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lees ik dus 2x overheen
Ik gok op deze
http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/11970757
Controleer even of de koppeling en het vliegwiel nog goed zijn. Bij deze motor wil die nog wel eens voortijdig slijten. Verder zou ik persoonlijk nog even verder zoeken voor die prijs, ondanks de lage kilometerstand vind ik em wat mager qua uitrusting. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-12-2014
- DS 3 DS3 1.6 So Chic E-HDI 90
Ja, dat is m…
en wat wordt er bedoelt met:
En er NOOIT LHM in kieperen!
De hydropneumatische vering maakt gebruik van een vloeistof, bij oudere Citroëns was dit LHM (groene vloeistof) maar als je die bij dit model gebruikt kan je de auto weggooien. Dit model moet LDS vloeistof hebben.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Wil je echt een diesel?
Want anders weet ik er nog wel een die bijna niks heeft gelopen. (geen navigatie)
http://link.marktplaats.nl/m880781424
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-12-2014
- DS 3 DS3 1.6 So Chic E-HDI 90
Ok, weer wat geleerd.
Ja, wil echt een diesel, rij zo 40000 tot 45000 pj
Oke, duidelijk!
Je zult wel versteld staan na een proefrit. Het rijdt geweldig.